Skip links
تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی

تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی 2024

این سؤال بسیاری از دانشجویان است که تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی است یا فرانسوی. قبل از پاسخ به این سؤال بهتر است شرایط تحصیل در کانادا را بررسی کنیم. مهاجرت تحصیلی از مهم‌ترین مراحل زندگی دانشجویان بین‌المللی است و دراین‌بین دانشجویان بر اساس شرایط خود مقاصد تحصیلی گوناگونی را انتخاب می‌کنند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا برای تحصیل در یک دانشگاه برتر بین‌المللی گزینه‌ای بسیار مناسب است که آینده شغلی و علمی خوبی را به همراه دارد. دانشگاه‌های کانادا در سطح جهان اعتبار بالایی دارند و امکانات تحصیلی، علمی و رفاهی در بهترین سطح و مطابق با استانداردهای جهانی است.

شاید در مقایسه با دانشگاه‌های سطح متوسط جهان، در نگاه اول هزینه تحصیل در کانادا بیشتر باشد؛ ولی با نگاهی به اعتبار دانشگاه‌ها و سطح رفاه و امنیت اجتماعی پرداخت چنین هزینه‌ای نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. در این مقاله از گروه مهاجرتی فرهنگ ملل تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی را بررسی می‌کنیم.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل در کانادا از موقعیت‌های تحصیلی بسیار خوبی است و سالانه شمار زیادی از دانشجویان بین‌الملل برای تحصیل در این کشور درخواست می‌دهند. دانشگاه‌های معتبر، بالابودن سطح علمی دانشگاه‌ها و موقعیت‌های شغلی مناسب برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان از جمله دلایل افزایش مهاجرت تحصیلی به کانادا است.

همچنین تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی و بالابودن سطح رفاه و امنیت اجتماعی از دیگر مزایای تحصیل در کانادا هستند. در مقایسه با دانشگاه‌های سطح متوسط در جهان، هزینه تحصیل در کانادا بیشتر است؛ اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که دانشگاه‌های این کشور بسیار معتبر بوده و احتمال اشتغال به کار بعد از پایان تحصیل در کانادا نیز بالاتر است.

در یک مقایسه دیگر هزینه تحصیل در این کشور از کشورهایی مانند استرالیا، آمریکا انگلستان و سوئد به‌مراتب کمتر است. تمام این عوامل می‌تواند انگیزه تحصیل در کانادا را افزایش دهد.

مزایای تحصیل در کانادا

مزایای تحصیل در کانادا

کانادا مجموعه‌ای از برترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای‌داده و برای افزایش اعتبار دانشگاه‌های خود بسیار تلاش می‌کند. علاوه بر اعتبار علمی و موقعیت‌های تحصیلی و شغلی عالی، تحصیل در کانادا مزایای دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از:

  • تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی
  • امکان دریافت اقامت دائم برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا
  • امکان اشتغال به کار بعد از فارغ‌التحصیلی برای برخورداری از تجربه کاری از 8 ماه تا 3 سال
  • مناسب‌بودن هزینه تحصیل در مقایسه با کشورهای آمریکا و سوئیس

تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی؛ زبان تحصیل در کانادا

به‌طورکلی کشور کانادا دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است که البته تعداد  گویشوران زبان انگلیسی در این کشور بیشتر است. علاوه بر این کانادا یک کشور مهاجرپذیر است و زبان ارتباطی در این کشور تنها محدود به یک یا دو زبان نیست. مهاجران از کشورهای مختلف به زبان‌های متعدد صحبت می‌کنند؛ ولی تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی و فرانسوی است.

کانادا از ایالت‌ها و استان‌های متعددی تشکیل شده و حدود 67 درصد مردم این کشور به زبان انگلیسی و 22 درصد به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. البته درصد گویشوران به این دو زبان به ایالت‌ها و مناطق نیز بستگی دارد. به‌عنوان مثال در استان انتاریو و بریتیش کلمبیا حدود 71-70 درصد ساکنان به زبان انگلیسی و 4-2 درصد به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند؛ ولی در ایالت کبک زبان فرانسوی رایج‌تر است.

به همین دلیل تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی بیشتر و رایج‌تر از زبان فرانسوی است که این موضوع نیز به دانشگاه موردنظر و ایالت محل تحصیل بستگی دارد. بررسی شرایط مربوط به انتخاب زبان تحصیل، دانشگاه و داشتن مدرک زبان معتبر همگی باید قبل از مهاجرت تحصیلی به کانادا انجام شوند.

برترین دانشگاه های کانادا

برترین دانشگاه های کانادا

همان‌طور که گفته شد دانشگاه‌های کانادا دارای اعتبار بین‌المللی بالایی هستند که این امر به دلیل نظام آموزشی مدون، منظم و یکپارچه است. همچنین امور تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه‌های کانادا اهمیت زیادی دارد و بسیاری از دانشجویان از این فرصت برای پربار کردن رزومه تحصیلی خود استفاده می‌کنند.

شرایط تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی در اغلب دانشگاه‌های این کشور فراهم است و در برخی دانشگاه‌ها نیز دروس به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شوند. برای آگاهی از این موضوع باید قبل از مهاجرت تحصیلی به کانادا تمام موارد مربوط به زبان تحصیل در دانشگاه را بررسی کنید. در ادامه فهرست 10 دانشگاه برتر کانادا آمده است.

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه واترلو

برای تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی یا فرانسوی باید مدرک زبان بین‌المللی ارائه دهید. در اغلب دانشگاه‌ها امکان تحصیل به هر دو زبان وجود دارد.

مدارک زبان برای تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی

ازآنجایی‌که بیش از 70 درصد مردم کانادا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی بیشتر است. به همین دلیل متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا معمولاً مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت می‌کنند و زبان تحصیلی آنان انگلیسی است.

یکی از مهم‌ترین مدارک برای تحصیل در کانادا مدرک زبان معتبر است و اگر زبان منتخب متقاضی انگلیسی باشد باید یکی از مدارک زبانی زیر را ارائه دهد. البته باید دقت داشت که کدام مدرک زبان موردتأیید دانشگاه موردنظر شما است. مدارک زبان انگلیسی قابل‌قبول برای تحصیل در کانادا عبارت‌اند از:

  • TOFEL
  • IELTS
  • PTE
  • CELPIP-General
  • CELPIP-Academic

همچنین مدارک زبان فرانسوی برای تحصیل به زبان فرانسوی عبارت‌اند از:

  • Test d’e’valuation de francais
  • Test de connaissance du francais

مهارت و تسلط زبانی از اصلی‌ترین شروط برای تحصیل در یک کشور خارجی است. به همین اگر هدف شما تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی است باید علاوه بر داشتن مدرک زبان بین‌المللی، تسلط بالایی در زبان نیز داشته باشید. علاوه بر این داشتن مدرک زبان معتبر شانس دریافت ویزای را نیز افزایش می‌دهد.

از طرفی احتمال ریجکت‌شدن از طرف سفارت به دلیل نداشتن مدرک زبان نیز بسیار زیاد است. پس بهتر است قبل از مهاجرت تحصیلی به کانادا ابتدا برای کسب مدرک زبان و افزایش مهارت زبانی خود اقدام کنید.

تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی؛ هزینه تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی؛ هزینه تحصیل در کانادا

دانشگاه‌های کانادا از بهترین دانشگاه‌های سطح جهان هستند و هزینه زیادی صرف تأمین بهترین امکانات در این دانشگاه‌ها می‌شود. شاید در نگاه اول هزینه تحصیل در کانادا زیاد باشد؛ اما باتوجه‌به امکانات تحصیل، رفاهی و زندگی، این هزینه‌ها منطقی هستند.

هزینه تحصیل در کشور کانادا به دانشگاه محل تحصیل، مقطع و رشته تحصیلی بستگی دارد؛ به‌عنوان‌مثال هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی بیشتر از برخی رشته‌های دیگر است. در ادامه میانگین هزینه ادامه تحصیل در کانادا را بررسی می‌کنیم.

  • دوره کالج: سالانه 16.000-13.000 دلار کانادا در سال
  • مقطع کارشناسی: سالانه 20.000-16.000 دلار کانادا
  • مقطع کارشناسی‌ارشد course based : 16.000-22.000 دلار کانادا
  • مقطع کارشناسی‌ارشد Research based: 16.000-22.000 دلار کانادا یا اندکی کمتر
  • مقطع دکترا:  به دانشگاه بستگی دارد. برخی دانشگاه‌ها از 1.000 دلار در هر ترم تا برخی دانشگاه‌ها تا 12.000-10.000 دلار در هر ترم

در دو مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترا تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی یا فرانسوی، دانشجویان می‌توانند برای بورسیه تحصیلی اقدام کنند که البته میزان بورسیه‌ها در دوره دکترا بیشتر است و برخی از آن‌ها کل هزینه دوره دکترا را پوشش می‌دهند. همچنین هزینه تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی در استان‌های کانادا اندکی با یکدیگر متفاوت است.

به‌عنوان‌مثال هزینه تحصیل در کانادا در دانشگاه‌های استان‌های انتاریو و بریتیش کلمبیا بیشتر و هزینه تحصیل و زندگی در استان‌های کوچک‌تر کمتر است. به همان میزان که هزینه تحصیل در برخی دانشگاه‌ها و استان‌ها بالاتر است فرصت‌های شغلی بیشتری نیز وجود دارد.

متقاضیان باید با درنظرگرفتن تمام مزایا و معایب از نظر هزینه و شرایط تحصیل، کار و زندگی بهترین تصمیم را قبل از مهاجرت تحصیلی به کانادا اتخاذ کنند.

جمع‌بندی

زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است و البته تعداد گویشوران زبان انگلیسی بیشتر از زبان فرانسوی است. دانشگاه‌های کانادا اعتبار علمی بالایی در سطح جهان دارند و از بهترین امکانات تحصیلی، علمی و رفاهی برخوردار هستند. علاوه بر این، بالابودن سطح رفاه اجتماعی و امکانات زندگی موجب افزایش مهاجرت تحصیلی به کانادا شده است.

زبان تحصیل در کانادا انگلیسی و فرانسوی است؛ ولی به دلیل فراگیرتر بودن زبان انگلیسی، اغلب دانشجویان بین‌المللی، زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنند. برای تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی ارائه مدرک بین‌المللی زبان و داشتن مهارت‌های زبانی بالا ضروری است. عدم ارائه مدرک زبان شانس اخذ پذیرش تحصیلی و دریافت ویزا را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

علاوه بر فراهم‌کردن مدرک تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی، هزینه تحصیل در کانادا نیز یکی دیگر از موارد مهم است. هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با کشورهای هم‌رده خود مانند انگلیس و آمریکا کمتر است. البته هزینه تحصیل از یک استان به استان دیگر متفاوت است و قبل از مهاجرت تحصیلی باید تمام این موارد بررسی شود.

گروه مهاجرتی فرهنگ ملل باهدف ارائه بهترین خدمات مهاجرت تحصیلی جدیدترین اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها و شرایط تحصیل را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. برای آگاهی از شرایط تحصیل خارج از کشور و دریافت اطلاعات، به بخش مشاوره رایگان مراجعه کنید.

Leave a comment