Skip links
تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی

تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی

کسب اطلاع از شرایط تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی همواره یک عامل مهم در دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. به‌طورکلی گفته می‌شود محدودیت و شرایط سنی تحصیل در آلمان سخت نبوده؛ اما عده‌ای معتقدند افراد جوان‌تر همواره برای دریافت پذیرش تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به آلمان در اولویت هستند؛ مگر آنکه گپ تحصیلی ایجاد شده میان دو مقطع متوالی به‌درستی توجیه شود. ما در این مقاله از فرهنگ ملل سعی کردیم مهم‌ترین شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان را بررسی و تمام جزئیات لازم را برای رفع پرسش‌های متقاضیان تحصیل در آلمان مطرح نماییم.

بررسی کلی شرایط تحصیل در آلمان

کشور آلمان واقع در قلب اروپای غربی است که با دریای بالتیک و با کشورهایی نظیر لهستان، دانمارک، کشور اتریش، کشور سوئیس و کشور فرانسه دارای مرز مشترک است. در واقع کشور آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا است که شرایط مختلف مهاجرتی مناسب در این کشور سبب جذب مهاجرین بسیاری به آلمان شده است.

آگاهی از نحوه تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی و شرایط سنی تحصیل در آلمان برای افرادی که به دنبال تحصیل رایگان به زبان آلمانی در دانشگاه‌های دولتی این کشور هستند، بسیار حائز اهمیت است. در حقیقت می‌توان گفت که تحصیل در آلمان در دانشگاه‌های عالی با رنکینگ بالا در تمامی رشته‌ها و در تمامی مقاطع امکان‌پذیر است؛ اما هر یک از این مقاطع دارای شرط سنی مربوط به خود هستند.

لازم است بدانید که گپ تحصیلی در این کشور نیز در برخی از مقاطع و رشته‌ها موردتوجه قرار می‌گیرد. کشور آلمان دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی بسیاری است که تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی تنها به زبان آلمانی ممکن بوده و تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی به زبان انگلیسی نیز امکان‌پذیر است. دانشجویان فاقد مدرک زبان با شرکت در دوره‌های زبان در آلمان می‌توانند شرایط لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان را کسب کنند.

شرایط سنی تحصیل در آلمان برای متقاضیان ایرانی

شرایط سنی تحصیل در آلمان برای متقاضیان ایرانی

شرایط سنی برای تحصیل در آلمان برای متقاضیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و متقاضیان آلمانی با دیگر متقاضیان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا متفاوت است. در واقع تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی برای متقاضیان عضو اتحادیه اروپا و شهروندان آلمانی در هر سن‌وسال ممکن است؛ اما متقاضیان غیر اتحادیه اروپا مانند متقاضیان ایرانی باید بر اساس شرایط سنی جهت تحصیل در آلمان و در مقطع‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری اقدام نمایند. در ادامه به شرایط سنی لازم برای تحصیل در آلمان در هر مقطع به‌صورت جداگانه پرداخته شده است.

1. شرایط سنی تحصیل در مدارس آلمان

سطح بالا و سیستم یکپارچه تحصیل در آلمان بسیاری از متقاضیان خواستار تحصیل در دبیرستان‌های این کشور هستند تا بتوانند با شناخت کامل سیستم آموزشی این کشور راحت‌تر وارد دانشگاه‌های آلمان شوند. فراموش نکنید که تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی برای متقاضیان ایرانی امکان پذیر نیست.

شایان‌ذکر است که محدودیت سنی تحصیل در آلمان از 6 سالگی الی 18 سالگی است و متقاضیانی که دارای شرایط سنی مناسب و آشنا به زبان آلمانی هستند می‌توانند برای تحصیل در مدارس آلمان اقدام کنند. هزینه تحصیل در مدارس و دبیرستان‌های آلمان به طور متوسط 15 الی 20 هزار یورو است. متقاضیانی که والدین آن‌ها اقامت آلمان را اخذ نموده اند می‌توانند به طور رایگان در مدارس آلمان مشغول به تحصیل شوند.

2. شرایط سنی و تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی در مقطع کارشناسی

از شرایط مهم برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور آلمان دارابودن شرایط سنی تحصیل در دانشگاه‌های آلمان و دارابودن معدل مناسب است. شرط سنی لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور آلمان دارابودن سن کمتر از 21 سال است. متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند به هنگام ثبت نام در دانشگاه‌های آلمان برای مقطع کارشناسی و لیسانس نباید بالاتر از 20 سال باشند. در واقع باید گفت که تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی در مقطع کارشناسی امکان‌پذیر نیست.

از دیگر شرایط سنی تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی عدم وجود گپ و وقفه تحصیلی بیشتر از دو یا سه سال از اخذ دیپلم دبیرستان است. درصورتی‌که متقاضی دارای شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان است و زیر 18 سال دارد برای تحصیل در آلمان باید دارای قیم قانونی باشد. متقاضی با دارابودن شرایط سنی تحصیل در دانشگاه‌های آلمان برای مقطع کارشناسی باید دارای مدرک زبان آلمانی b1 و یا b2 باشد. لازم به ذکر است که زبان تدریس مقطع کارشناسی بیشتر رشته‎های دانشگاه‌های آلمان به زبان آلمانی است.

بهترین سن برای اخذ پذیرش مقطع کارشناسی آلمان، پس از اخذ مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی است. همچنین متقاضیان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی آلمان باید دوره یک‌ساله کالج را بگذرانند. درصورتی‌که متقاضی سال اول دانشگاه را در دانشگاه‌های سراسری و یا آزاد ایران گذرانده باشد و یا دارای مدرک فوق‌دیپلم باشد نیاز به گذراندن این دوره کالج در آلمان ندارد.

تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی برای مقطع کارشناسی ارشد

3. تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی برای مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه‌های آلمان برای صدور پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی‌ارشد دارای محدودیت سنی تحصیل در آلمان نیستند. در واقع می‌توان گفت که تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی برای مقطع کارشناسی‌ارشد امکان‌پذیر است. همه متقاضیان بدون درنظرگرفتن شرایط سنی تحصیل در دانشگاه‌های آلمان برای مقطع کارشناسی‌ارشد می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

البته تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی در مقطع کارشناسی‌ارشد تنها برای برخی از رشته‌ها امکان‌پذیر است و برخی رشته‌ها دارای محدودیت سنی تحصیل در آلمان هستند و متقاضی برای تحصیل در این رشته‌ها نباید بالاتر از 30 سال داشته باشند. در صورتی که متقاضی دارای شرایط سنی برای ادامه تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد نباشد و بالاتر از 30 سال داشته باشد، دارابودن سوابق علمی و تحصیلی قوی و رزومه عالی می‌تواند این نقصان را جبران نماید.

دقت داشته باشید که دانشگاه‌های‎های آلمان بر اساس نوع رشته مقطع کارشناسی‌ارشد دارای محدودیت سنی برای تحصیل در این دانشگاه‌ها هستند. علاوه بر دارابودن شرایط سنی تحصیل در آلمان برای مقطع کارشناسی‌ارشد متقاضی باید دارای شرط معدل بالاتر از 15 باشد. همچنین دارابودن مدرک مهارت زبان آلمانی b1 و یا b2 و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس بالاتر از 6.5 از جمله شرایط اخذ پذیرش مقطع کارشناسی‌ارشد آلمان است.

دارابودن تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه‎های زندگی در آلمان در مدت تحصیل کارشناسی‌ارشد از دیگر شرایط لازم برای تحصیل در این مقطع است. درصورتی‌که متقاضی دارای گپ تحصیلی پس از اخذ مدرک کارشناسی است می‌تواند با ارائه انگیزه‌نامه قوی، رزومه تحصیلی عالی و سوابق کاری درخشان و همچنین بیمه تأمین اجتماعی ویزای تحصیلی آلمان را اخذ نماید.

4. شرایط سنی و تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی در مقطع دکتری

شرایط سنی تحصیل در آلمان برای تحصیل در مقطع دکتری در مقایسه با مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد راحت‌تر است. در واقع تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی برای مقطع دکتری نیز امکان‌پذیر است. البته دقت داشته باشید متقاضیانی که قصد اخذ بورسیه‎های تحصیلی آلمان در مقطع دکتری را دارند باید زیر 30 سال سن داشته باشند. علاوه بر دارابودن شرایط سنی لازم جهت ادامه تحصیل در آلمان در مقطع دکتری دارابودن مدرک زبان با نمره بالا، رزومه تحصیلی قوی و مقاله‌های تحقیقی و پژوهشی نیز حائز اهمیت فراوانی است.

همچنین برای پذیرش دوره دکتری در آلمان تأیید استاد مشاور و راهنما تأثیر زیادی در روند پذیرش تحصیلی متقاضیان دارد. در واقع متقاضی با دارابودن مدارک کامل و تأییدیه استاد راهنما حتی تا 45 سالگی نیز می‌تواند پذیرش تحصیلی دکتری آلمان را اخذ نماید. دارابودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 7 به دلیل تدریس دروس در این مقطع به زبان انگلیسی از جمله دیگر شرایط لازم برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری آلمان است. متقاضیان با تحصیل در دوره دکتری دانشگاه‌های آلمان می‌توانند ماهانه 1000 تا 3000 یورو به عنوان حقوق دریافت نمایند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان؛ شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان؛ شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی برای متقاضیان تحصیل پزشکی امکان‌پذیر نیست. در واقع متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان با محدودیت سنی تحصیل در آلمان مواجه هستند. متقاضیان جهت تحصیل پزشکی در آلمان باید زیر 30 سال سن داشته باشند. علاوه بر این موارد برخی از دانشگاه‌های پزشکی آلمان دارای شرط معدل برای تحصیل پزشکی هستند. شرط معدل برای تحصیل در رشته‎های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی آلمان دارابودن معدل بالاتر از 5/18 است.

لازم است بدانید شرایط سنی تحصیل در آلمان برای رشته پزشکی سن زیر 30 سال است. همچنین برای تحصیل پزشکی آلمان نباید بیشتر از 3 تا 4 سال از اخذ آخرین مدرک تحصیلی گذشته باشد. دقت داشته باشید که وقفه و گپ تحصیلی در اخذ پذیرش تحصیلی پزشکی بسیار مهم است. اخذ پذیرش پزشکی با معدل‌های کمتر و در حدود 15 نیز امکان پذیر است؛ اما با شروع تحصیل، موفقیت در گذراندن دروس به مراتب سخت و دشوار می‌شود.

تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی؛ شرایط سنی تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی دارای شرایط سنی مشابه با شرایط سنی تحصیل در رشته پزشکی آلمان است. به‌عبارت‌دیگر تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی برای رشته دندانپزشکی نیز مانند رشته پزشکی امکان‌پذیر نیست. شرایط سنی تحصیل در آلمان و در رشته دندانپزشکی برای دانشجویان بین‌المللی از سن 18 تا 21 سال است که در واقع بهترین شرایط سنی است.

فراموش نکنید که پذیرش در دانشکده‌های دندانپزشکی در آلمان بسیار رقابتی است و فرایند انتخاب بر اساس عملکرد تحصیلی و سایر معیارها است؛ بنابراین توصیه می‌شود شرایط خاص هر دانشگاه یا دانشکده دندانپزشکی را که مایل به درخواست هستید به طور کامل بررسی نمایید. برای دوره پیشرفته دندانپزشکی در آلمان برخی دانشگاه‌ها ممکن است محدودیت سنی را برای ورود به دوره پیشرفته دندانپزشکی در نظر بگیرند؛ اما این محدودیت‌ها در هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد و باید به شرایط ثبت نام دقیق هر دانشگاه مراجعه نمایید.

مزایای تحصیل در کشور آلمان

مزایای تحصیل در کشور آلمان

تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی در برخی از مقاطع و برخی از رشته‌ها امکان‌پذیر است. همچنین متقاضیان با اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش تحصیلی آلمان بر اساس شرایط سنی تحصیل در آلمان می‌توانند از مزیت‌های تحصیل و اقامت در این کشور نیز برخوردار شوند. از مهم‌ترین مزایای تحصیل و اقامت در این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • امکان تحصیل رایگان و کم‌هزینه بودن پزشکی، مهندسی و علوم‌انسانی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری
  • امکان اشتغال در فرصت ۱۸ماهه جستجوی کار پس از فارغ تحصیلی
  • امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت آلمان با کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی
  • بالابودن اعتبار و ارزش جهانی مدارک دانشگاهی آلمان
  • امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان اخذ مجوز کار دانشجویی تا 30 ساعت و کار ضمن تحصیل

جمع‌بندی

در این مقاله تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی، شرایط سنی تحصیل در آلمان، شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان، شرایط سنی تحصیل دندانپزشکی در آلمان و شرایط سنی برای ادامه تحصیل در آلمان به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس موارد شرح داده شده در این مقاله می‌توان نتیجه‌گیری نمود درصورتی‌که قصد تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را دارید توجه به شرایط سنی و عدم وجود گپ و وقفه و همچنین دارابودن معدل مناسب حائز اهمیت فراوانی است.

علاوه بر این دارابودن مدرک مهارت زبان آلمانی و زبان انگلیسی نیز از الزامات اخذ پذیرش تحصیلی آلمان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به آلمان و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی فرهنگ ملل همراه باشید.

Leave a comment