Skip links
تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

این سؤال بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است که آیا تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است یا خیر. پاسخ به این سؤال مثبت است. بسیاری از دانشگاه‌های قدیمی ایتالیا، در فهرست دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند و شرایطی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده‌اند تا بدون داشتن مدرک زبان بین‌المللی در این کشور تحصیل کنند.

ایتالیا دارای دانشگاه‌ها و کالج‌هایی است که در سطح جهانی مطرح بوده و از معاهده بولونیا نیز پیروی می‌کنند. مناسب‌بودن هزینه تحصیل، امکان اخذ بورسیه تحصیلی و مناسب‌بودن شرایط تحصیل در ایتالیا همگی می‌تواند موجب رشد صعودی مهاجرت تحصیلی به ایتالیا باشد. در این مقاله از فرهنگ ملل شرایط تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان را بررسی می‌کنیم.

شرایط تحصیل در ایتالیا

ایتالیا از کشورهای تاریخی جهان و اروپا است که پیشینه فرهنگی و هنری بسیار قوی دارد. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور تاریخی و زیبا از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان هستند که در رشته‌های مختلف به‌ویژه تاریخ، هنر و معماری قدمتی دیرینه و معتبر دارند. از طرف دیگر هزینه تحصیل در ایتالیا نسبت به هزینه تحصیل در آمریکا، استرالیا، انگلستان و کانادا کمتر است. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اقدام می‌کنند.

همچنین شرایط تحصیل در ایتالیا راحت و مناسب‌تر است. یکی از این شرایط امکان تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان است. همین‌طور درباره سایر شرایط تحصیلی در دانشگاه‌های ایتالیا باید گفت که برای بسیاری از رشته‌ها آزمون ورودی وجود ندارد و می‌توان به‌راحتی وارد دانشگاه شد. دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا عبارت‌اند از:

شرایط تحصیلیشرح
حداکثر سنکارشناسی: 30 سال کارشناسی‌ارشد: 35 سال دکترا: 40 سال
حداقل تمکن مالی8.000 یورو
میانگین هزینه تحصیل200-20.000 یورو
مدت‌زمان تحصیلکارشناسی: 4 سال کارشناسی‌ارشد: 2 سال دکترا: 3 سال
مدرک زبانتافل: 80 آیلتس: 6 ایتالیایی: B2
آزمون‌های ورودی دانشگاهIMAT GMAT TOLC TIL ALPHA TEST
روش های تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

روش های تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

همان‌طور که گفتیم یکی از بهترین شرایط تحصیل در ایتالیا که یک مزیت بسیار خوب محسوب می‌شود، تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان است. حال این سؤال پیش خواهد آمد که چگونه بدون داشتن مدرک زبان می‌توان در ایتالیا تحصیل کرد؟ در ادامه چند روش به شما خواهیم گفت که با دنبال‌کردن آن‌ها نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل ندارید:

1. درخواست پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان

در این مرحله شما به‌عنوان متقاضی تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان، باید فهرست دانشگاه‌هایی را که رشته درسی موردعلاقه‌اش در آن‌ها ارائه می‌شود را تهیه کنید. سپس با بررسی وب‌سایت‌های دانشگاه‌های موردنظر باید ببینید رشته تحصیلی شما به چه زبانی ارائه می‌شود و آیا مدرک زبان جزء شروط اخذ مجوز تحصیلی از آن دانشگاه است یا خیر. بعدازاین مرحله باید برای دانشگاه‌ها یا کالج‌هایی که مدرک زبان نیاز ندارند درخواست پذیرش ارسال کنید.

2. داشتن گواهی رسمی تحصیل به زبان انگلیسی

روش دیگر برای امکان تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان، ارائه یک گواهی رسمی است. اگر آموزش در دانشگاه موردنظر به زبان انگلیسی سطح متوسط باشد و متقاضی تحصیلات قبلی خود را در یک دبیرستان یا مؤسسه آموزش عالی انگلیسی‌زبان گذرانده باشد نیازی به ارائه مدرک آیلتس یا تافل نیست.

در این شرایط می‌توان با ارائه گواهی رسمی چاپ شده یا اظهارنامه رسمی با مهر تأیید و سربرگ، از دانشگاه پذیرش گرفت. این مزیت نیز می‌تواند موجب افزایش مهاجرت تحصیلی به ایتالیا شود.

 3. مصاحبه آنلاین و اثبات مهارت زبانی

با وجود قدمت و اعتبار بالای دانشگاه‌های ایتالیا، این کشور تلاش می‌کند فرصت‌های خاصی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار دهد. یکی از این فرصت‌ها، تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان است. برخی دانشگاه‌های ایتالیا برای پذیرفته‌شدگان، شرایطی فراهم می‌کنند تا آن‌ها ازطریق مصاحبه آنلاین یا ویدئویی مهارت زبانی خود را اثبات کنند؛ بدون آنکه مدرک زبان تافل یا آیلتس داشته باشند. این دانشگاه‌ها با ارزیابی مهارت متقاضی و اشتیاق او برای تحصیل در ایتالیا، شرایط تحصیل را برای آنان آسان می‌کند.

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان؛ فهرست دانشگاه‌های ایتالیا بدون نیاز به مدرک زبان

در دانشگاه‌های مختلف ایتالیا طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود. معمولاً داشتن مدرک بین‌المللی زبان یکی از شرایط تحصیل در خارج از کشور است؛ ولی دانشگاه‌های ایتالیا شرایط تحصیل بدون مدرک زبان را فراهم کرده‌اند. این امر موجب تسهیل در روند مهاجرت تحصیلی به ایتالیا شده است. در ادامه فهرست دانشگاه‌های ایتالیا که برای تحصیل در آن‌ها نیازی به ارائه مدرک آیلتس یا تافل نیست آمده است. این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از:

  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه پادوا
  • دانشگاه ترنتو
  • دانشگاه ناپل فدریکو II
  • دانشگاه جان کابوت
  • دانشگاه ساپینزا رم
  • دانشگاه ورونا

این دانشگاه‌ها از دانشگاه‌های معتبر ایتالیا هستند و در رنکینگ‌های جهانی نیز از جایگاه خوبی برخوردارند. علاوه بر عدم نیاز به مدرک زبان برای تحصیل در این دانشگاه‌ها، مناسب‌بودن هزینه تحصیل، بورسیه تحصیل در ایتالیا و شرایط تحصیل، موج مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را افزایش داده است. فرصتی بسیار خوب برای تحصیل در یک  دانشگاه اروپایی با مدرک معتبر بین‌المللی که می‌تواند آینده شغلی و علمی خوبی برای دانشجویان فراهم کند.

هزینه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

هزینه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

علاوه بر مزایایی همچون امکان اخذ بورسیه تحصیلی، تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور نیز مناسب است. در ادامه هزینه تحصیل که یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در ایتالیا و هر کشور دیگر است آمده است. این دانشگاه‌ها با بررسی مهارت زبانی پذیرفته‌شدگان، ارائه مدرک زبان را از فهرست مدارک موردنیاز حذف کرده‌اند.

دانشگاههزینه تحصیل
دانشگاه میلان3.500-9.800 یورو
دانشگاه بولونیا500-3.000 یورو
دانشگاه فلورانس1360 یورو
دانشگاه پیزا2.500 یورو
دانشگاه ناپل فدریکو II820 یورو
دانشگاه ترنتو4.012 یورو
دانشگاه جان کابوت12.715 یورو
دانشگاه ساپینزا رم500 یورو

این هزینه‌ها میانگین هزینه تحصیل در ایتالیا هستند و هزینه تحصیل به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. قبل از اقدام برای درخواست پذیرش و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، باید ازطریق وب‌سایت دانشگاه موردنظر، اطلاعات لازم را کسب کرد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی بدون مدرک زبان

اگر شما نیز جزء متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا هستید؛ ولی مدرک زبان آیلتس یا تافل ندارید نگران نباشید. با راهکارهایی که در بخش‌های قبلی گفته شد می‌توانید بدون نگرانی برای تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان، درخواست دهید. یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا و هر کشور خارجی دیگر دریافت ویزای تحصیلی است.

به همین ترتیب برای دریافت ویزای تحصیلی نیز شما به ارائه مدرک زبان نیاز ندارید؛ پس می‌توانید با دنبال‌کردن تمام مسیرهای قانونی به‌راحتی برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و اخذ ویزا اقدام کنید. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان عبارت‌اند از:

  • دریافت و تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • نامه رسمی پذیرش دانشگاه
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • مدارک تحصیلی با ترجمه رسمی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی داشتن محل اقامت در ایتالیا
  • ارائه رسید پرداخت هزینه‌های ویزا و بررسی مدارک

اگر متقاضی تحصیلات خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشد، ارائه مدرک زبان برای دریافت ویزای تحصیلی ضروری نیست. به همین خاطر متقاضی با ارائه مدارک معتبر تحصیلات قبلی خود که به انگلیسی بوده، می‌تواند برای اخذ ویزای تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان اقدام کند.

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد دانشگاه‌های معتبر زیادی در ایتالیا هستند که بدون نیاز به مدرک آیلتس یا تافل به دانشجویان خارجی پذیرش می‌دهند. به همین دلیل فقط در این دانشگاه‌ها به دنبال رشته تحصیلی خود باشید.

بورسیه تحصیلی ایتالیا بدون نیاز به مدرک زبان

بورسیه تحصیلی ایتالیا بدون نیاز به مدرک زبان

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند در افزایش مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و تحصیل رایگان در ایتالیا نقش داشته باشد امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی است که مدرک زبان ندارند. همان‌طور که قبلاً گفتیم برخی دانشگاه‌های ایتالیا شرایطی فراهم کرده‌اند تا همه دانشجویان بین‌المللی با هر سطحی بتوانند در این کشور تحصیل کنند.

اخذ بورسیه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان آیلتس یا تافل یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا است که بر تعداد متقاضیان خارجی تحصیل در این کشور نیز افزوده است. امکان اخذ بورسیه در تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه‌های ایتالیا وجود دارد. برخی از این بورسیه‌ها کل شهریه و هزینه تحصیلی را پوشش می‌دهند. برخی از بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا عبارت‌اند از:

  • بورسیه دولتی ایتالیا
  • بورسیه دانشگاه بولونیا
  • بورسیه دانشگاه پادوا

جمع‌بندی

دانشگاه‌های ایتالیا ازجمله دانشگاه‌های معتبر و قدیمی جهان هستند که شرایط تحصیل در آن‌ها نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر مانند انگلستان، آسان‌تر است. یکی از این موارد تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان آیلتس یا تافل است. متقاضیان تحصیل در ایتالیا که مدرک زبان بین‌المللی ندارند می‌توانند در رشته موردنظر خود برای دانشگاه‌هایی درخواست پذیرش دهند که نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند. در ایتالیا 10 دانشگاه بولونیا، میلان، پیزا، فلورانس، ترنتو، جان کابوت، ساپینزا رم، ناپل فدریکو و بولونیا نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند.

متقاضیانی که درخواست پذیرش تحصیلی آن‌ها پذیرفته شده است می‌توانند ازطریق مصاحبه آنلاین یا ویدئویی، مهارت زبانی خود را اثبات کنند. همچنین اگر متقاضی از یک مدرسه انگلیسی زبان فارغ‌التحصیل شده باشد ارائه گواهینامه رسمی آن مدرسه یا مؤسسه عالی کافی است و می‌توان از مزیت تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان بهره‌مند شد. امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز از دیگر مزایا و شرایط تحصیل در ایتالیا است که موجب شده تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا افزایش یابد.

مؤسسه مهاجرتی فرهنگ ملل با تیم مهاجرتی متخصص خود، تلاش می‌کند جدیدترین اطلاعات مربوط به تحصیل در کشورهای مختلف جهان و دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی را جمع‌آوری و در اختیار متقاضیان قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در خارج از کشور و دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

Leave a comment