Skip links
ادامه تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان

ادامه تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان

تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان باتوجه‌به کیفیت بالای آموزش در این کشور و همچنین امکان تحصیل رایگان طرف‌داران زیادی دارد. در واقع ادامه تحصیل رشته روانشناسی در آلمان به شما امکان برخورداری از آینده شغلی مناسبی می‌دهد. اگر شما نیز علاقه‌مند به رشته‌ روانشناسی هستید باید بدانید که می‌توانید به‌صورت حضوری یا غیرحضوری در دانشگاه‌های آلمان درس بخوانید و با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه (و حتی رایگان) مدرک خود را دریافت نمایید.

در حقیقت شما بااطلاع از دانشگاه های روانشناسی آلمان و همچنین تحقیق درمورد شرایط بورسیه روانشناسی در این کشور می‌توانید نسبت به اپلای روانشناسی آلمان اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص تا انتهای این مقاله از فرهنگ ملل همراه ما باشید.

تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان

تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان به‌عنوان یکی از پرتقاضاترین رشته‌ها خواسته بسیاری از افراد است. عمده مطالعات این رشته مربوط به مطالعه ذهن و رفتار انسان‌ها می‌شود؛ به همین علت، ادامه تحصیل رشته روانشناسی در آلمان پرکاربرد و البته پول‌ساز است. در واقع آلمان یکی از کشورهایی است که شرایط مناسبی برای تحصیل دارد و تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان می‌تواند موقعیت مناسبی برای دانشجویان باشد.

همچنین تحصیل رشته پرطرف‌دار و پرکاربردی مانند روان‌شناسی در دانشگاه‌های سطح بالای آلمان می‌تواند تأثیر بسزایی در آینده شغلی افراد داشته باشد. تحصیل این رشته در آلمان تحت شرایطی امکان‌پذیر است که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان در مقاطع مختلف

تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان در مقاطع مختلف

ادامه تحصیل رشته روانشناسی در آلمان در مقاطع مختلف لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا امکان‌پذیر است که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها پرداخته شده است:

1. تحصیل در مقطع لیسانس روانشناسی در آلمان

متقاضیان تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان می‌توانند در مقطع لیسانس به تحصیل این رشته در دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی مشغول شوند. لازم است بدانید که امکان ادامه تحصیل رشته روانشناسی در آلمان در دانشگاه‌های دولتی و در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی ممکن است؛ اما در دانشگاه‌های خصوصی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای متقاضیان وجود دارد. طول دوره لیسانس روانشناسی در کشور آلمان عموماً 3 تا 4 سال است و جهت شرکت در دوره کارشناسی در آلمان داشتن دیپلم ۱۲ساله از الزامات اولیه محسوب می‌شود.

2. تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان مقطع فوق

متقاضیان برای ادامه تحصیل رشته روانشناسی در آلمان و شرکت در دوره‌های فوق‌لیسانس 1 تا 2 ساله روانشناسی در این کشور می‌بایست در ابتدا لیسانس معتبر خود را از یکی از دانشگاه‌های آلمان یا یکی از کشورهای دیگر اخذ نموده تا بتوانند در این دوره ثبت نام نمایند. برای تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان در مقطع فوق‌لیسانس، متقاضی باید یکی از گرایش‌های روانشناسی را انتخاب نموده و در آن زمینه به ادامه تحصیلات خود بپردازد.

تحصیل در آلمان به زبان آلمانی در مقطع فوق‌لیسانس نیز در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی با همان شرایط مقطع لیسانس امکان‌پذیر است و تفاوت عمده آن‌ها در این مسئله است که برخی از دانشگاه‌های دولتی در این مقطع برخی از گرایش‌های روانشناسی را به زبان انگلیسی نیز به متقاضیان ارائه می‌کنند.

3. تحصیل دکتری روانشناسی در آلمان

متقاضیانی که مدرک فوق‌لیسانس روانشناسی خود را اخذ نموده‌اند می‌توانند برای ادامه تحصیل رشته روانشناسی در آلمان در مقطع دکتری که عموماً 3 تا 4 سال به طول می‌انجامد، اقدام کنند. شرکت در این دوره‌ها عموماً در دانشگاه‌های دولتی و به‌صورت رایگان است و مهم‌ترین تفاوت جهت اخذ پذیرش در این مقطع، نیاز به اخذ تأییدیه یکی از اساتید راهنمای معرفی شده توسط دانشگاه است.

متقاضی ادامه تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان باید رزومه خود را برای سوپروایزر دانشگاه ارسال کند و بر اساس مواردی نظیر پروپوزال متقاضی، شانس اخذ پذیرش وی سنجیده می‌شود. در صورت تأیید استاد راهنما، پذیرش دانشجو صادر می‌شود و همچنین در این مقطع شانس دریافت فاند با صلاحدید استاد راهنما نیز بسیار بالا است.

مدارک لازم برای ادامه تحصیل رشته روانشناسی در آلمان

مدارک لازم برای ادامه تحصیل رشته روانشناسی در آلمان

متقاضیان تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان پیش از اقدام برای مهاجرت به آلمان می‌بایست ابتدا به بررسی شرایط تحصیل در این کشور پرداخته و با کلیات آن آشنایی لازم را داشته باشند. از جمله شرایط لازم برای تحصیل روانشناسی در آلمان می‌توان به تسلط بر زبان انگلیسی یا آلمانی، قبولی در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها، معدل مناسب دوره تحصیلی قبلی، نمره GMAT و انگیزه‌نامه اشاره نمود. بررسی تحصیل در آلمان بدون محدودیت سنی در هر مقطع تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور لازم است متقاضی مدارکی را به دانشگاه هدف تحویل دهد که این مدارک به شرح زیر هستند:

  • کپی پاسپورت
  • کپی شناسنامه
  • ۱۲ قطعه عکس رنگی
  • دانشنامه مقطع قبلی به همراه ریزنمرات
  • رزومه
  • تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان
  • توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی

هزینه تحصیل روانشناسی در آلمان

متقاضیان تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان برای تحصیل در دانشگاه دولتی مستلزم پرداخت شهریه سالیانه نیستند و تنها با پرداخت هزینه ثبت نام بسیار پایین امکان تحصیل رایگان در آلمان را خواهند داشت. برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی آلمان اوضاع کمی متفاوت بوده و شهریه دانشگاه‌ها ممکن است در بازه 10 هزار یورو تا 20 هزار یورو در سال هم قرار بگیرد. لازم به ذکر است که هزینه زندگی و تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان که برای یک دانشجو تخمین زده شده است سالیانه 10,332 یورو است که ماهانه معادل 861 یورو می‌شود.

دقت داشته باشید که این مبلغ به این معنا نیست که تمامی افراد این میزان هزینه را خواهند داشت. در واقع هزینه زندگی بسته به شهر و سبک زندگی متقاضی متفاوت است؛ به‌عنوان‌مثال هزینه زندگی یک نفر در برلین که پایتخت آلمان است ممکن است ماهیانه حدود 1,500 یورو باشد و حتی از این میزان نیز فراتر رود. متقاضیان ادامه تحصیل رشته روانشناسی در آلمان با ثبت نام در دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان می‌توانند از شرایط تحصیل رایگان رشته روانشناسی در آلمان برخوردار شده و بدون نیاز به پرداخت شهریه‌های سالیانه به تحصیل در این دانشگاه‌ها بپردازند.

شرایط بورسیه روانشناسی در آلمان

شرایط بورسیه روانشناسی در آلمان

بورسیه‌ها کمک‌هزینه‌های تحصیلی هستند که توسط دانشگاه یا سایر نهادهای مستقر در کشور مدنظر به دانشجویان تعلق می‌گیرند. اخذ بورسیه تحصیلی بر اساس رزومه متقاضی امکان‌پذیر است و شخص می‌بایست باتوجه‌به رزومه خود و با بررسی بورسیه‌های موجود که توسط دانشگاه‌ها و برخی از نهادهای مختلف به وی ارائه می‌شود جهت اخذ آن‌ها درخواست دهد.

بورسیه‌های تحصیلی موجود برای تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان نیز به همین ترتیب است. عموماً بورسیه‌هایی که مدنظر دانشجویان قرار می‌گیرد بورسیه‌های دانشگاهی است. شما زمان انتخاب دانشگاه مدنظر می‌توانید در سایت دانشگاه به بررسی بورسیه‌های موجود و شرایط اخذ آن بپردازید.

ادامه تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان؛ دانشگاه‌ های روانشناسی

پیش از اپلای روانشناسی آلمان، متقاضیان باید با دانشگاه‌های روانشناسی این کشور آشنایی پیدا کنند تا بتوانند باتوجه‌به شرایط و اهداف خود به تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان در دانشگاهی که از پارامترهای مدنظر آن‌ها برخوردار است، بپردازند. در زیر می‌توانید لیست تعدادی از بهترین دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل رشته روانشناسی در آلمان را بررسی نمایید:

  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه هومبولت برلین
  • دانشگاه رایگان برلین
  • دانشگاه RWTH آخن
  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه منهایم
  • دانشگاه کلن
بازار کار رشته روانشناسی در آلمان

بازار کار رشته روانشناسی در آلمان

راه‌یافتن به بازار کار در آلمان پس از اتمام تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان از پارامترهای ضروری و مهمی است که قبل از اقدام باید حتماً به بررسی آن بپردازید. متقاضیان ادامه تحصیل رشته روانشناسی در آلمان پس از اتمام دوره تحصیلی باید کار پیدا کرده و یا سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند اقامت آلمان را دریافت نمایند. باتوجه‌به اینکه سرمایه‌گذاری اغلب مبالغ بالایی می‌خواهد عمده افراد تمایل به یافتن کارفرما دارند.

همچنین باتوجه‌به نرخ بیکاری آلمان که معادل 5.2 درصد است از هر 100 نفر در این کشور حدود 5 نفر بیکار هستند که این آمار گویای شرایط بسیار مناسب بازار کار در کشور آلمان است. همان طور که پیش‌تر نیز بیان شد فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در آلمان از شانس بالایی جهت ورود به بازار کار برخوردار هستند و در بسیاری از مواقع دانشگاه‌ها به این افراد در زمینه کاریابی کمک می‌کنند.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌ های روانشناسی آلمان

دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان از مزیت‌های فراوان تحصیل در این کشور برخوردار می‌شوند. از جمله مزایای ادامه تحصیل رشته روانشناسی در آلمان موارد زیر را می‌توان برشمرد:

  • تحصیل در قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین کشور اروپایی
  • اخذ ویزای همراه دانشجو برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • امکان اخذ اقامت دائم آلمان پس از فارغ التحصیلی
  • اشتغال با جست‌وجوی کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری
  • اخذ ویزای کار برای فارغ التحصیلان این کشور با مهلت ۱۸ماهه جستجوی کار
  • تحصیل در دانشگاه‌هایی با رتبه‌های جهانی
  • رایگان بودن تحصیل در دانشگاه‌های دولتی
  • بالابودن سطح سیستم آموزشی
  • پایین‌بودن هزینه‌های زندگی
  • اعطای بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان با هر ملیت و نژاد
  • بالابودن کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها
تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان؛ بررسی ویزای همراه

تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان؛ بررسی ویزای همراه

تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان و پذیرش در این رشته منجر به اخذ اقامت این کشور نمی‌شود؛ اما بعد از فارغ‌التحصیلی با فرصتی که در اختیار شخص قرار دارد می‌تواند با پیداکردن کار در این کشور بماند و پس از گذشت زمان لازم اقامت آلمان را بگیرد.

دانشجویان که در رشته روانشناسی در آلمان در حال تحصیل هستند می‌توانند از ویزای همراه جهت مهاجرت همسر و فرزندان زیر 18 سال خود استفاده نمایند؛ اما به طور هم‌زمان با ورود شخص به آلمان این امر ممکن نیست و بعد از گذشت یک سال خانواده دانشجو می‌تواند از ویزای همراه استفاده کند. علاوه‌براین‌، همسر و فرزندان دانشجو حق اشتغال و تحصیل رایگان در مدارس آلمان را دارند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد که به بررسی تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان و شرایط مربوط به آن پرداخته شود. امکان ادامه تحصیل رشته روانشناسی در آلمان به زبان آلمانی و یا انگلیسی وجود دارد؛ اما تحصیل در دانشگاه های روانشناسی آلمان که دولتی هستند در دوره کارشناسی به زبان آلمانی امکان‌پذیر است. شما نیز درصورتی‌که قصد تحصیل در دانشگاه‌های روانشناسی آلمان را دارید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی فرهنگ ملل در ارتباط باشید.

Leave a comment