Skip links
تحصیل در رشته موسیقی در روسیه + شرایط پذیرش 2024

تحصیل در رشته موسیقی در روسیه + شرایط پذیرش 2024

به‌طورکلی هنر در کشور روسیه دارای سبک و سیاق ویژه‌ای است. به همین علت تحصیل در رشته موسیقی در روسیه موردتوجه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. لازم به ذکر است همه افرادی که دارای شرایط تحصیل موسیقی در روسیه هستند، نمی‌توانند اجازه تحصیل در روسیه را در این رشته کسب کنند. به‌عبارت‌دیگر برای ورود افراد به دانشگاه‌های هنر این کشور جهت تحصیل موسیقی شرایط خاصی در نظر گرفته شده است.

یکی از شرایط لازم این است که افراد متقاضی تحصیل در رشته موسیقی بایستی در آزمون‌های ورودی شرکت نمایند تا بتوانند مجوز ادامه تحصیل را کسب کنند. همچنین در بسیاری از مواقع شرایط سنی برای تحصیل در رشته موسیقی در روسیه تعیین شده است. علاوه بر این‌ها آموزش رشته موسیقی در این کشور به زبان روسی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به روسیه تا انتهای این مقاله از فرهنگ ملل همراه ما باشید.

کلیات تحصیل در رشته موسیقی در روسیه

باتوجه‌به این که میزان علاقه‌مندی به تحصیل در رشته موسیقی در عصر حاضر زیاد شده است، ضروری است افراد برای دنبال‌کردن اهداف خود به مراکز آموزشی معتبر مراجعه کنند. در واقع روسیه در طی سال‌های اخیر به مکانی مناسب برای تحصیل موسیقی مبدل گردیده است. به حدی که عمده افراد بااستعداد دارای شرایط تحصیل موسیقی در روسیه به این کشور سفر می‌کنند. تحصیل در رشته موسیقی در روسیه توجه بسیاری از علاقه‌مندان از سراسر دنیا را به خود اختصاص داده است.

دانشجویان دارای شرایط تحصیل موسیقی در روسیه به‌ویژه در رشته هنر باید مقدماتی را فراهم سازند. دقت داشته باشید که تحصیل در رشته موسیقی در کشور روسیه به زبان انگلیسی محدود است. علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور به‌ویژه جهت حضور در این رشته در دانشگاه‌های روسیه باید در آزمون پادفک رشته هنر ثبت نام نمایند و نمره قبولی را بگیرند. آزمون پادفک یک آزمون در خصوص تسلط به زبان روسی است که به‌صورت اختصاصی اجرا می‌گردد.

شرایط تحصیل موسیقی در روسیه

شرایط تحصیل موسیقی در روسیه

یکی از مسائلی که افراد دارای شرایط تحصیل موسیقی در روسیه باید به آن توجه کنند روندی است که همه دانشجویان بین‌المللی در روسیه و بدون توجه به مقطع تحصیلی باید بگذرانند. این روند با این هدف برنامه‌ریزی می‌شود که فرد مشغول به تحصیل در رشته موسیقی در روسیه خود را با سیستم موجود در این کشور مطابقت دهد و تا حدود زیادی یک فرآیند مناسب برای یادگرفتن زبان است. به همین دلیل است که برای گرفتن ویزای تحصیلی روسیه مدرک زبان لازم نیست.

تحصیل در رشته موسیقی در کشور روسیه به طور معمول در یک دوره چند ساله به اتمام می‌رسد و دانشجویان می‌توانند به زبان روسی و انگلیسی تحصیل نمایند. روند تحصیل در این کشور به نحوی است که دانشجویان مسیر سختی برای گرفتن پذیرش در پیش ندارند و این امر نیز در مسیر تحصیل ادامه دارد.

دانشگاه‌ های برتر برای تحصیل در رشته موسیقی در روسیه

دانشگاه‌های زیادی در این کشور برای دانشجویان دارای شرایط تحصیل موسیقی در روسیه وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی زیادی را در رشته‌های مختلف پذیرش می‌کنند. در واقع دانشگاه‌های روسیه رتبه برتر جهانی دارند. در ادامه برخی از برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته موسیقی در روسیه بیان شده است.

  • فرهنگستان هنرهای زیبا و آبرنگ مسکو
  • دانشگاه ملی فرهنگ و هنر بلگورود
  • فرهنگستان دولتی فرهنگ و هنر آلتای
  • فرهنگستان ملی هنر ورونژ
  • دانشگاه ملی فیلم‌برداری گراسیموف روسیه
  • انجمن علمی دولتی فرهنگ و هنر شرق سیبری
  • دانشگاه ملی تئاتری شیکین
  • فرهنگستان دولتی اسلاوی
  • دانشگاه ملی صنعت و هنر گژل
  • فرهنگستان ملی هنر
  • فرهنگستان ملی صنعت نساجی ایوانف
  • انجمن علمی، دولتی فرهنگ و هنر خاور دور
  • دانشگاه سن‌پترزبورگ
  • دانشگاه ملی تحقیقاتی مدرسه اقتصاد
  • دانشگاه دولتی مسکو
  • دانشگاه فدرال کازان
مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته موسیقی در کشور روسیه

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته موسیقی در کشور روسیه

شرایط دریافت پذیرش برای تحصیل در روسیه فرق دارد؛ زیرا که دانشجویان بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور باید در آزمون ورودی ثبت نام کنند. از مهم‌ترین مدارک لازم برای تحصیل در روسیه که دانشجویان دارای شرایط تحصیل موسیقی در روسیه باید در روز مصاحبه به همراه داشته باشند، یک DVD از مجموع آثار افراد متقاضی است. مدارک موردنیاز برای تحصیل در رشته موسیقی در روسیه شامل موارد زیر است:

  • عکس
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی مدارک تحصیلی
  • گواهی مدرک زبان روسی
  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه معتبر

تحصیل در رشته موسیقی در روسیه به زبان انگلیسی

الزامات موردنیاز جهت‌پذیرش در یک برنامه آموزش انگلیسی در دانشگاه‌های روسیه فرق دارد؛ اما شما برای تحصیل در رشته موسیقی در روسیه باید مدرک دیپلم، یک نامه کتبی و مدرک اثبات مهارت زبان انگلیسی خود و نمره لازم در آزمون‌های زبان را ارائه کنید. ناگفته نماند که امکان تحصیل در روسیه بدون آزمون هم در برخی دانشگاه‌ها برای متقاضیان فراهم شده است.

مزایای تحصیل در رشته موسیقی در کشور روسیه

مزایای تحصیل در رشته موسیقی در کشور روسیه

تحصیل در رشته موسیقی در کشور روسیه مزایای بسیاری برای دانشجویان به همراه دارد. افراد دارای شرایط تحصیل موسیقی در روسیه باتوجه‌به این مزایا برای مهاجرت به این کشور تصمیم‌گیری می‌کنند. در واقع می‌توان گفت که مزایای تحصیل در رشته موسیقی در روسیه نسبت به معایب آن بیشتر است. در ادامه برخی از مزایای تحصیل در رشته موسیقی در کشور روسیه بیان شده است:

  • هزینه‌های کم تحصیل و تحصیل رایگان در روسیه
  • تحصیل در دانشگاه‌های معتبر
  • دسترسی به چند هزار بورسیه تحصیلی
  • استفاده از خوابگاه و امکانات پیشرفته
  • زندگی در کنار مردم مهمان‌نواز
  • برگزاری دوره‌های زبان روسی

دوره پادفک برای تحصیل در روسیه در رشته موسیقی

دوره پادفک به دوره آماده‌سازی برای واردشدن به دانشگاه‌های روسیه گفته می‌شود. دانشجویان بین‌المللی دارای شرایط تحصیل موسیقی در روسیه برای تحصیل در این کشور قبل از این که دروس تخصصی را یاد بگیرند، باید توانایی‌های خود را بیشتر کنند. جهت تحصیل در روسیه به زبان روسی یادگرفتن زبان روسی و همچنین گذراندن دروس عمومی نیاز است.

دقت داشته باشید که این دوره برای دانشجویانی که می‌خواهند به زبان روسی تحصیل کنند نیاز است. به‌عبارت‌دیگر دانشجویانی که می‌خواهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند دوره پادفک نیاز نیست. لازم به ذکر است که دوره پادفک حدود یک سال زمان می‌برد و به طور میانگین ۳۰۰۰ دلار هزینه دارد. متقاضی دارای شرایط تحصیل در رشته موسیقی در روسیه بعد از طی‌کردن دوره پادفک به زبان روسی تسلط پیدا می‌کند و آمادگی تحصیل در این کشور را کسب می‌نماید. دوره پادفک در روسیه به چند گروه اصلی تقسیم می‌شود که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

  • پادفک جهت ورود به مهندسی
  • پادفک جهت ورود به رشته‌های هنری
  • پادفک جهت ورود به رشته‌های علوم‌انسانی
اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در رشته موسیقی در روسیه

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در رشته موسیقی در روسیه

یکی از شرایط تحصیل در روسیه که بیشتر دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل به آن نیاز دارند پاسپورت و ویرا است؛ اما افراد متقاضی از آذربایجان، اوستیای جنوبی، آبخازیا، بلاروس و… به ویزا نیاز ندارند. در واقع برای تحصیل در رشته موسیقی در روسیه باید ویزای دانشجویی بگیرید. ابتدا یک ویزای دانشجویی چندماهه برای دانشجویان دارای شرایط تحصیل موسیقی در روسیه صادر می‌شود. بعدازاین دوره باید ویزای خود را تمدید کنند. دقت داشته باشید که اداره مهاجرت این کشور یک ویزای چند ساله برای شما صادر می‌کند که در زمان اعتبار این ویزا فرصت تحصیل در این کشور را داشته باشید.

زمانی که ویزای شما در حال باطل شدن است باید ویزای خود را تمدید کنید. همچنین برای تحصیل در رشته موسیقی در روسیه دعوت‌نامه نیاز دارید. ارزیابی درخواست و تنظیم دعوت‌نامه به تحصیل، نیاز به چند ماه زمان دارد. تنها در صورت داشتن دعوت‌نامه اصلی می‌توان از سفارت روسیه ویزای دانشجویی دریافت کرد. مدت اعتبار دعوت‌نامه چند ماه است و بعد از واردشدن به این کشور دانشجو باید مدارک خود را به دانشگاه ارائه کند. علاوه بر این‌، تنظیم ثبت نام چند روز زمان می‌برد.

هزینه تحصیل در رشته موسیقی در روسیه

به‌دست‌آوردن مدرک کارشناسی هنر یک موفقیت دانشگاهی است که با طی‌کردن دوره‌های آن در طی چند سال صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است موضوعاتی که جهت گرفتن این مدرک آموزش داده می‌شوند در رشته‌های علوم و علوم لیبرال فرق دارند. کارشناسی‌ارشد هنر و علوم یک دوره تحصیلی در دوره کارشناسی‌ارشد است که اصولاً لازم به کارکردن دشوار و متمرکزتر از مقطع کارشناسی دارد.

مبلغ دقیق هزینه تحصیل در رشته موسیقی در روسیه به ویزای کشور فرد متقاضی بستگی دارد. در واقع ۱۶۰۰۰ روبل برای کشورهای بدون نیاز به ویزا و ۴۰۰۰۰ روبل برای کشورهای ملزم به ویزا نیاز است. توجه داشته باشید که این مبلغ باید از طریق حساب شخصی فرد دارای شرایط تحصیل موسیقی در روسیه پرداخت شود و قسمتی از مراحل درخواست آموزش است. همچنین درخواست‌های بورسیه‌های دولتی به‌صورت بدون هزینه است. ناگفته نماند که هزینه تحصیل در روسیه چندبرابر نسبت به کشورهای دیگر ارزان‌تر است.

کار حین تحصیل در رشته موسیقی در کشور روسیه

کار حین تحصیل در رشته موسیقی در کشور روسیه

لازم است بدانید که دانشجویان جویای کار در روسیه باید ابتدا مجوز کار حین تحصیل در روسیه را دریافت کنند. دانشجویان دارای شرایط تحصیل موسیقی در روسیه در مقطع کارشناسی ده ساعت در هفته، در مقطع کارشناسی‌ارشد بیست ساعت در هفته، در مقطع دکتری سی ساعت در هفته اجازه کار در حین تحصیل را دارند.

دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته موسیقی در روسیه می‌توانند در زمان تحصیل خود در دانشگاه یا سازمان‌های تحت‌نظر آن کار کنند. همچنین می‌توانند به کمک دفترهای بین‌المللی که در روسیه وجود دارند شغل مدنظرشان را پیدا کنند. این شغل‌ها در واقع به دریافت مجوز کار نیاز ندارند؛ ولی برای کار با دیگر اداره‌ها فرد متقاضی باید نسبت به دریافت مجوز کار اقدام نماید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم در خصوص شرایط تحصیل موسیقی در روسیه مطالبی بیان کنیم. همان‌طور که بیان شد برای تحصیل در رشته موسیقی مدارکی نیاز است و در واقع برای تحصیل در این رشته باید بورسیه بگیرید.

همچنین تحصیل در رشته موسیقی در روسیه به زبان انگلیسی و روسی امکان‌پذیر است. جهت تحصیل به زبان روسی باید دوره پادفک را بگذرانید. علاوه بر این‌ها هزینه تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به کشورهای دیگر کمتر است.

دانشگاه‌های زیادی در این کشور است و دانشجویان بین‌المللی بسیاری را پذیرش می‌کنند. دانشگاه‌های این کشور دارای رتبه برتر جهانی هستند. همچنین جهت تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید ویزا بگیرید و بعد از آن برای مهاجرت تحصیلی به روسیه اقدام کنید. شما نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی فرهنگ ملل در ارتباط باشید.

Leave a comment