Skip links
تحصیل فیزیوتراپی در چین

تحصیل فیزیوتراپی در چین 2024

چین به دلیل داشتن یک سیستم آموزشی باکیفیت و کارآمد، همواره یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی و مهاجرت تحصیلی به چین بوده است. یکی از رشته‌های پرطرف‌دار در میان دانشجویان خارجی، فیزیوتراپی است. تحصیل فیزیوتراپی در چین شامل کسب مهارت در زمینه‌هایی همچون ارتقای سلامت جسمانی افراد و ایجاد انگیزه و امید در بیماران و معلولان است. دوره کارشناسی فیزیوتراپی در چین معمولاً سه سال طول می‌کشد. در طول این مدت، دانشجویان از مزایایی همچون دریافت کمک هزینه رشته فیزیوتراپی چین، آموزش باکیفیت بالا، فرصت کار دانشجویی، آموزش به زبان انگلیسی و… برخوردار می‌شوند.

دانشجویان پس از تحصیل فیزیوتراپی در چین، می‌توانند در بیمارستان‌ها، مراکز توان‌بخشی، مطب‌های خصوصی و دیگر مراکز درمانی مشغول به کار شوند. همچنین امکان راه‌اندازی مطب خصوصی نیز وجود دارد. البته دانش‌آموختگانی که می‌خواهند در چین مشغول به کار شوند باید دارای معدل بسیار خوب و سوابق کارآموزی موفق باشند. به‌طورکلی، تحصیل فیزیوتراپی در چین به‌عنوان یکی از رشته‌های پرطرف‌دار میان دانشجویان خارجی است و فرصت‌های شغلی مناسبی را در سراسر جهان برای دانش‌آموختگانش فراهم می‌کند. در ادامه این مقاله از مؤسسه مهاجرتی فرهنگ ملل به بررسی بیشتر این رشته و هزینه رشته فیزیوتراپی چین می‌پردازیم.

تحصیل فیزیوتراپی در چین

رشته فیزیوتراپی در چین همچون سایر رشته‌های پزشکی، رشد و توسعه چشمگیری داشته است. این رشته در دانشگاه‌های معتبر چین با استانداردهای بین‌المللی و به‌روزترین تجهیزات آموزشی ارائه می‌شود. تحصیل فیزیوتراپی در چین به‌عنوان یکی از حوزه‌های میان‌رشته‌ای علوم پزشکی، طرف‌داران بسیاری در سراسر جهان دارد.

این رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در دانشگاه‌های چین ارائه می‌شود. دانشجویان در طول تحصیل، مباحثی همچون روان‌شناسی، بازتوانی و نحوه طراحی برنامه‌های درمانی متناسب با وضعیت بیمار را فرامی‌گیرند. در کنار هزینه رشته فیزیوتراپی در چین یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این رشته، ارائه دروس به زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه‌های چین است که موجب محبوبیت آن در میان دانشجویان بین‌المللی شده‌ است.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در چین

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در چین

دانشجویان برای تحصیل فیزیوتراپی در چین نیازی به شرکت در آزمون‌های سخت ورودی ندارند. بااین‌حال، دانشگاه‌های مختلف چین باتوجه‌به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی، شرایط و مدارک خاصی را از داوطلبان درخواست می‌کنند. در برخی موارد، دانشگاه‌ها یک مصاحبه آنلاین نیز برای پذیرش دانشجو انجام می‌دهند. داوطلبان باید باتوجه‌به شرایط اعلام شده توسط دانشگاه موردنظر، نسبت به تکمیل فرم‌های درخواست و آماده‌سازی مدارک لازم اقدام کنند. دانشگاه‌ها معمولاً مهلتی را برای بررسی درخواست‌ها در نظر می‌گیرند و پس از آن در صورت‌پذیرش، از طریق ایمیل به دانشجو اطلاع می‌دهند.

برای تحصیل فیزیوتراپی در چین، داوطلبان باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. همچنین ارائه دیپلم ۱۲ساله یا مدرک معادل آن نیز الزامی است. برای تحصیل فیزیوتراپی در چین به زبان انگلیسی نیز، ارائه نمره قبولی در آزمون‌هایی مانند TOEFL یا IELTS ضروری است. حداقل نمره پذیرفته شده IELTS معمولاً ۶ یا ۶.۵ است.

از دیگر مدارک موردنیاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپی پاسپورت و مدارک شناسایی
  • چند قطعه عکس
  • فرم درخواست و نامه‌های انگیزشی و توصیه‌نامه
  • مدارک تحصیلی گذشته
  • گواهی سلامت و عدم سابقه کیفری
  • مدارک تأمین مالی و توانایی پرداخت هزینه رشته فیزیوتراپی چین

مزایای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در چین

چین به‌عنوان یکی از قطب‌های علمی جهان، همواره یکی از مقاصد محبوب تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌رود. تحصیل فیزیوتراپی در چین مزایای بسیاری دارد که دانشجویان را برای مهاجرت تحصیلی به چین بیشتر ترغیب می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایا، هزینه رشته فیزیوتراپی چین و هزینه معیشت نسبتاً مناسب است. باثبات نسبی اقتصاد این کشور، هزینه رشته فیزیوتراپی چین برای دانشجویان، مخصوصاً در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. علاوه بر این، امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی نیز برای بسیاری از دانشجویان وجود دارد.

علاوه بر هزینه رشته فیزیوتراپی چین، از دیگر مزایای تحصیل در چین و رشته فیزیوتراپی امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور است. این امر برای داوطلبان خارجی که به این زبان مسلط هستند، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. داوطلبان خارجی معمولاً نیازی به گذراندن آزمون‌های سخت ورودی ندارند و می‌توانند با داشتن شرایط لازم، نسبت به پذیرش در دانشگاه‌ها اقدام کنند. در کنار هزینه رشته فیزیوتراپی چین و مزایای تحصیلی، دانشجویان هنگام اقامت در چین فرصت کافی برای بازدید از مناطق دیدنی این کشور را نیز خواهند داشت که می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر برای آن‌ها باشد.

بورسیه‌ های تحصیلی رشته فیزیوتراپی در چین

بورسیه‌ های تحصیلی رشته فیزیوتراپی در چین

رشته فیزیوتراپی یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در چین به شمار می‌رود و هر سال تعداد زیادی از داوطلبان داخلی و خارجی برای کسب پذیرش در این رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند. به‌منظور حمایت از دانشجویانی که موفق به پذیرش در رشته فیزیوتراپی می‌شوند، دولت و دانشگاه‌های چین انواع بورسیه‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها شامل پرداخت هزینه رشته فیزیوتراپی چین مانند ثبت‌نام و شهریه، هزینه اقامت در خوابگاه یا آپارتمان، بیمه درمانی رایگان، یارانه ماهیانه هزینه زندگی، کمک هزینه خرید کتب درسی و… است.

گاهی اوقات میزان بورسیه‌ها به‌قدری زیاد است که با پرداخت و کاهش هزینه رشته فیزیوتراپی چین، تحصیل در این رشته برای دانشجو عملاً رایگان می‌شود. البته شرط دریافت این بورسیه‌ها به برخورداری دانشجو از شرایط و ضوابطی است که توسط دولت یا دانشگاه‌ها تعیین می‌شود. به‌طورکلی، ارائه بورسیه‌های فراوان، یکی دیگر از جذابیت‌ها و مزیت‌های تحصیل فیزیوتراپی در چین محسوب می‌شود.

تحصیل فیزیوتراپی در چین؛ ویزای تحصیلی چین

یکی از شرایط تحصیل در چین برای دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارند، نیاز به دریافت ویزای تحصیلی دانشجویی از سفارت این کشور دارند. فرایند دریافت ویزای تحصیلی چین پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه محل قبولی آغاز می‌شود. داوطلب باید با مراجعه به سفارت چین در کشور محل سکونت خود، نسبت به ثبت درخواست ویزا اقدام کند.

مدارک موردنیاز شامل پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، چند قطعه عکس، نامه پذیرش دانشگاه، فیش پرداخت هزینه رشته فیزیوتراپی چین، گواهی سلامت و تمکن مالی، مدارک تحصیلی گذشته و سایر مستندات لازم است. پس از بررسی مدارک، در صورت تأیید، ویزای تحصیلی توسط سفارت صادر خواهد شد که روند دریافت ویزا معمولاً چند هفته طول می‌کشد.

هزینه رشته فیزیوتراپی چین

هزینه رشته فیزیوتراپی چین 2024

هزینه تحصیل در چین و رشته فیزیوتراپی چین، در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. میزان هزینه تحصیل فیزیوتراپی در چین باتوجه‌به نوع دانشگاه، مقطع و زبان تحصیل متفاوت است؛ اما به‌طورکلی بین ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار در سال تخمین زده می‌شود. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های تحصیل فیزیوتراپی در کشور چین، بهره‌مندی از بورسیه‌های متعددی است که توسط دولت و دانشگاه‌های چین ارائه می‌شود. این بورسیه‌ها می‌توانند بخش عمده‌ای از هزینه‌های تحصیل و معیشت دانشجو را پوشش دهند.

علاوه بر هزینه تحصیل فیزیوتراپی در چین، هزینه زندگی در چین نیز باید مدنظر قرار گیرد که بسته به شهر محل تحصیل، ماهانه بین ۲۷۸ تا ۵۰۰ دلار برآورد می‌شود؛ بنابراین، هزینه کلی تحصیل فیزیوتراپی در کشور چین، مبلغ قابل‌توجهی است که باید در برنامه‌ریزی مالی مدنظر قرار گیرد. هزینه رشته فیزیوتراپی چین در برخی از دانشگاه‌های چین:

  • دانشگاه پکن ۴۳۰۰ دلار
  • دانشگاه چینهوا ۵۷۰۰ دلار
  • دانشگاه جیائوتونگ ۳۵۹۰ دلار
  • دانشگاه جیلین ۴۴۰۰ دلار
  • دانشگاه پزشکی جنوب ۷۳۰۰ دلار

بهترین دانشگاه‌ ها برای تحصیل فیزیوتراپی در چین

چین در دهه‌های اخیر با استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته، اساتید مجرب، دانش مبتنی بر آخرین یافته‌های علمی و ارائه آموزش‌های عملی کاربردی، توانسته است سیستم آموزش عالی علوم پزشکی خود را به مرزهای بین‌المللی برساند. همچنین هزینه‌های نسبتاً مناسب تحصیل و زندگی، ادامه تحصیل در چین و فرصت آشنایی بافرهنگ متفاوت چین، از دیگر دلایلی هستند که این کشور را به یک مقصد بسیار جذاب برای تحصیل فیزیوتراپی در چین برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده‌اند. برخی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل فیزیوتراپی در کشور چین عبارت‌اند از:

  • دانشگاه پزشکی پایتخت (CMU)
  • دانشگاه فوجیان (FMJU)
  • دانشگاه پزشکی نانجینگ (Nanjing Medical University)
  • دانشگاه فودان (Fudan University)
  • دانشگاه پکن (PKU)
  • دانشگاه چینهوا (Tsinghua University)
بازار کار رشته فیزیوتراپی در چین

بازار کار رشته فیزیوتراپی در چین

کشور پرجمعیت چین باتوجه‌به رشد روزافزون جمعیت سالمندان و افزایش بیماری‌های مزمن، نیاز مبرمی به متخصصان ماهر فیزیوتراپی دارد تا بتوانند خدمات درمانی و توان‌بخشی را باکیفیت بالا ارائه کنند. ازاین‌رو، فارغ‌التحصیلان رشته فیزیوتراپی که علاوه بر دانش تئوری، در زمینه مهارت‌های عملی و بالینی نیز تبحر داشته باشند، می‌توانند انتظار بازار کار مناسبی را در این کشور داشته باشند.

بر اساس آمارهای اخیر، درآمد ماهانه یک فیزیوتراپ در چین به طور میانگین حدود 244 هزار یوآن است. همچنین آن‌ها بابت هر ساعت ارائه خدمات حداقل 117 یوآن دریافت می‌کنند. بر این اساس، یک فیزیوتراپ تازه‌کار می‌تواند ماهانه حدود 180 هزار یوآن و فیزیوتراپ‌های باتجربه تا 305 هزار یوآن درآمد داشته باشند؛ بنابراین، چشم‌انداز بازار کار تحصیل فیزیوتراپی در چین بسیار امیدوارکننده است.

جمع‌بندی

فیزیوتراپی به‌عنوان یکی از شاخه‌های مهم و کاربردی علوم پزشکی، فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی را برای فارغ‌التحصیلان این رشته فراهم می‌کند. تحصیل فیزیوتراپی در چین گزینه‌ای عالی برای رسیدن به دانش و مهارت‌های لازم در این زمینه است. چین با برخورداری از دانشگاه‌ها و مراکز درمانی مجهز و پیشرفته، امکانات لازم برای آموزش عملی و نظری رشته فیزیوتراپی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. همچنین، تدریس برخی دروس به زبان انگلیسی، مناسب‌بودن هزینه رشته فیزیوتراپی چین و دریافت بورسیه‌های متعدد، از مزایای تحصیل فیزیوتراپی در کشور چین به شمار می‌رود.

به‌طورکلی تحصیل فیزیوتراپی در چین فرصتی استثنایی برای کسب دانش و مهارت‌های لازم در این حوزه و ورود به بازار کار جهانی را فراهم می‌کند. درصورتی‌که قصد مهاجرت تحصیلی به چین برای رشته‌های پزشکی و فیزیوتراپی را دارید، می‌توانید از طریق مشاوره رایگان، از مشاوران ما در مؤسسه مهاجرتی فرهنگ ملل کمک بگیرید و به‌روز‌ترین اطلاعات را دررابطه‌با تحصیل فیزیوتراپی در چین به دست آورید.

Leave a comment