Skip links

دانشگاه بیرونی استانبول ترکیه 2024 | شهریه + پذیرش تضمینی + رنکینگ

اطلاعات کلی دانشگاه

شهر

استانبول

نوع دانشگاه

خصوصی

تایید

هیچکدام

زبان

ترکی - انگلیسی

رنک ملی

67

رنک جهانی

6607

نحوه پذیرش

بدون آزمون

خوابگاه

دارد

گالری تصاویر دانشگاه

نگاه اجمالی به بیرونی استانبول

دانشگاه بیرونی استانبول یکی از معتبرترین دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه به شمار می‌رود که نام خود را از ابوریحان بیرونی، دانشمند بزرگ ایرانی گرفته است. این دانشگاه در سال 2014 توسط بنیاد آموزش جهانی (Dunya)، در شهر استانبول تأسیس شد. در حقیقت هدف این دانشگاه تربیت متخصصان و نخبگان در زمینه‌های سلامت و بهداشت است. دانشگاه بیرونی 26 برنامه را در 6 دانشکده، 1 مؤسسه تحصیلات تکمیلی و 1 مدرسه حرفه‌ای ارائه می‌کند و بیش از 9000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه بیرونی استانبول (Biruni University) در سال 2014 به عنوان یک دانشگاه خصوصی در شهر استانبول تأسیس شد. در واقع این دانشگاه خصوصی با هدف ارائه آموزش عالی در زمینه‌های علوم پزشکی، بهداشتی و طبیعی و تربیت دانشجویان دارای صلاحیت عملی و متخصص، توسط بنیاد آموزش دنیا (Dunya) تأسیس شد. دانشگاه بیرونی در حال حاضر یکی از پرتقاضاترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه از سوی دانشجویان دارای شرایط تحصیل در ترکیه است. برای آشنایی بیشتر با هزینه تحصیل در ترکیه تا انتهای این مقاله از فرهنگ ملل همراه ما باشید.

 

نام دانشگاه Biruni University
نوع دانشگاه خصوصی
سال تأسیس 2014
رتبه جهانی دانشگاه 6607
زبان تحصیل انگلیسی – ترکی

 

معرفی Biruni University

دانشگاه بیرونی استانبول یکی از معتبرترین دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه به شمار می‌رود که نام خود را از ابوریحان بیرونی، دانشمند بزرگ ایرانی گرفته است. این دانشگاه در سال 2014 توسط بنیاد آموزش جهانی (Dunya)، در شهر استانبول تأسیس شد. در حقیقت هدف این دانشگاه تربیت متخصصان و نخبگان در زمینه‌های سلامت و بهداشت است. دانشگاه بیرونی 26 برنامه را در 6 دانشکده، 1 مؤسسه تحصیلات تکمیلی و 1 مدرسه حرفه‌ای ارائه می‌کند و بیش از 9000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

آموزش در دانشگاه خصوصی بیرونی با روش جدید و منحصربه‌فردی به نام «روش آموزشی بیرونی» فعال است. همچنین با برنامه آموزشی «دانشمند بیرونی» که تنها در دانشگاه بیرونی ترکیه وجود دارد، امکان فراگیری علم به طور دقیق و زیر نظر اساتید مجرب برقرار است. در دانشگاه خصوصی بیرونی این فرصت برای دانشجویان دارای شرایط تحصیل در ترکیه وجود دارد که با استفاده از برنامه‌های ماژور یا مینور، هم‌زمان در دو رشته تحصیل کنند.

علاوه بر این‌، با استفاده از برنامه تبادل دانشجویی اراسموس پلاس این دانشگاه امکان تجربه تحصیل در دانشگاه‌های اروپا برای دانشجویان وجود دارد. در حقیقت این ویژگی‌ها باعث شده تا ایرانیان بسیاری متقاضی ورود به این دانشگاه باشند.

رنکینگ دانشگاه بیرونی استانبول

رنکینگ دانشگاه بیرونی استانبول

همان‌طور که بیان شد دانشگاه بیرونی ترکیه تازه‌تأسیس بوده و در سال‌های اخیر به نتایج خوبی رسیده است. در واقع رتبه این دانشگاه نشان‌دهنده کیفیت آن و تعهد به استانداردها در حوزه آموزش و پژوهش است. دانشگاه بیرونی استانبول باتوجه‌به قدمت کم خود رشد خوبی داشته و به‌سرعت جایگاه 67 را در بین دانشگاه‌های کشور ترکیه به دست آورده است. همچنین این دانشگاه دارای رتبه 6607 در بین دانشگاه‌های جهان است.

لازم به ذکر است که صعود این دانشگاه همچنان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان ادامه دارد. در حقیقت مؤسسات مختلف که در زمینه رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان فعال هستند، این پیشرفت را اعلام کرده‌اند. بر اساس نتایج ارزیابی مؤسسه رتبه‌بندی SHIMAGO، دانشگاه خصوصی بیرونی در زمینه نوآوری در ترکیه، رتبه شانزدهم را کسب کرده است. این موفقیت نشان‌دهنده دستاوردهای قابل‌توجه این دانشگاه در زمینه نوآوری و اختراع است و با مأموریت و چشم‌انداز دانشگاه همسو است.

دانشگاه بیرونی در زمینه انتشارات نیز بسیار موفق عمل کرده است و دارای تعداد زیادی مقاله در سطح Q1 است که در 10 درصد مجلات برتر منتشر شده‌اند. همچنین در رتبه‌بندی‌های رشته‌ای، دانشگاه بیرونی در زمینه پزشکی و داروسازی در بین دانشگاه‌های برتر ترکیه و کشورهای خاورمیانه رتبه خوبی دارد.

مدارک موردنیاز برای ثبت نام در دانشگاه بیرونی استانبول

همان‌طور که می‌دانید برای تحصیل در هر دانشگاهی به یک سری مدارک نیاز است که دانشگاه بیرونی استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع بعد از دریافت نامه پذیرش باید مدارک اعلام شده توسط دانشگاه خصوصی بیرونی را تهیه کرده و در زمان ثبت نام تحویل دهید. مدارک موردنیاز عبارت‌اند از:

  • فرم درخواست
  • گذرنامه
  • اصل دیپلم همراه با ترجمه رسمی مورد تأیید سفارت ترکیه
  • ریزنمرات تحصیلی با ترجمه رسمی مورد تأیید سفارت ترکیه
  • انگیزه‌نامه به زبان ترکی یا انگلیسی
  • عکس
  • رزومه به زبان انگلیسی یا ترکی
  • کپی کارت آبی (MAVI CART)
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی یا ترکی (امتیاز دارد)

تحصیل پزشکی در دانشگاه بیرونی ترکیه

دانشگاه بیرونی استانبول در بین بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل پزشکی جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است. دانشجویان دارای شرایط تحصیل در ترکیه برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه تنها با داشتن دوازده سال تحصیلی و داشتن مدرک دیپلم می‌توانند اقدام کنند.

تدریس پزشکی در این دانشگاه نیز همچون دانشگاه باشکنت ترکیه به زبان انگلیسی و ترکی است و طول تحصیل در این رشته 6 سال است. لازم به ذکر است که حداقل سن برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه 26 سال است. همچنین حداقل معدل برای پذیرش بدون آزمون پزشکی در این دانشگاه 16 از 20 است. از جمله مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه و در Biruni University می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه رشته پزشکی به زبان ترکی و انگلیسی.
  • داشتن یک بیمارستان تخصصی به‌عنوان یک نهاد بهداشتی پیشرو.
  • این دانشگاه رشته پزشکی را با آموزش‌های معتبر ارائه می‌دهد.
  • مدرک پزشکی این دانشگاه اعتبار بین‌المللی دارد.
  • از دیگر مزیت این دانشگاه تشویق دانشجویان به ملاقات بیماران است که رویکرد علمی آن‌ها را بالا می‌برد.

امکانات دانشگاه بیرونی استانبول

امکانات دانشگاه بیرونی استانبول

دانشگاه بیرونی استانبول امکانات متنوع و مدرنی را به دانشجویان دارای شرایط تحصیل در ترکیه ارائه می‌کند تا دانشجویان زندگی دانشجویی راحتی در این کشور داشته باشند. از جمله مهم‌ترین امکانات دانشگاه بیرونی استانبول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. بیمارستان دانشگاه بیرونی

بیمارستان دانشگاه بیرونی استانبول با داشتن وسعت 80000 متر مربع، 10 طبقه و 130 تخت در تمام بخش‌ها (قلب و عروق، مغز و اعصاب، سرطان، گوارش و…) خدمات درمانی و بهداشتی را به شیوه‌های نوین به دانشجویان ارائه می‌دهد. علاوه بر این، با داشتن کادر پزشکی ممتاز و فناوری‌های پزشکی جدید فرصت‌های بی‌نظیری را برای کارآموزی و افزایش علم دانشجویان فراهم می‌کند.

2. بیمارستان دندانپزشکی دانشگاه بیرونی

بیمارستان دندانپزشکی دانشگاه بیرونی استانبول هم‌زمان با دنیا، از روش‌های درمانی پیشرفته در هشت شاخه اصلی بهداشت دهان و دندان، استفاده می‌کند. در واقع این بیمارستان با داشتن تجهیزات عالی، کادر پزشکی قوی، استانداردهای بهداشتی بالا و شیوه‌های درمانی علمی، موقعیت‌های خیلی خوبی را برای فراگیری علم و کارآموزی دانشجویان دارد.

3. کتابخانه دانشگاه خصوصی بیرونی

دانشگاه بیرونی ترکیه کتابخانه‌ای با وسعت 3529.6 متر مربع دارد. در حقیقت این بخش مجموعه وسیعی از منابع دانشگاهی شامل کتاب، مجلات، منابع الکترونیکی و… را در بردارد. کتابخانه این دانشگاه خصوصی با هدف دسترسی دانشجویان به اطلاعات و همچنین فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خدمت رسانی می‌کند.

4. انجمن های دانشجویی و مرکز شغلی

دانشگاه خصوصی بیرونی دارای انجمن‌های دانشجویی است که می‌توانید در آن برای رشد فردی و تحصیلی و بر اساس علاقه‌یتان، در هر زمینه‌ای با دانشجویان دیگر در تعامل باشید. این دانشگاه همچنین دارای یک مرکز شغلی است که به دانشجویان دارای شرایط تحصیل در ترکیه در برنامه‌ریزی و جستجوی شغل و فرصت‌های کارآموزی کمک می‌کند.

خوابگاه دانشگاه بیرونی استانبول

دانشگاه Biruni دارای خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه است. البته باید گفت که این خوابگاه‌ها برای دانشجویان دانشگاه‌های دیگر نیز قابل‌استفاده هستند. در صورتی که دانشجوی دانشگاه بیرونی باشید، هزینه اسکان شما با 20 درصد تخفیف محاسبه می‌گردد. لازم به ذکر است که خوابگاه‌های این دانشگاه با ارائه امکانات عالی و مناسب با سلیقه دانشجویان دارای اتاق‌های 1، 3، 4 و 5 نفره هستند. همچنین هر اتاق دارای تخت، میز مطالعه، کمد لباس و اینترنت است. علاوه بر این‌ها این خوابگاه‌ها خدمات خشکشویی، امکانات ورزشی و پرسنل امنیتی دارند. هزینه اتاق‌های این خوابگاه در زیر بیان شده است:

  • هزینه اتاق 1 نفره برای 9 ماه تحصیلی 9.000
  • هزینه اتاق 3 نفره برای 9 ماه تحصیلی 5.500
  • هزینه اتاق 4 نفره برای 9 ماه تحصیلی 4.500
  • هزینه اتاق 5 نفره برای 9 ماه تحصیلی 4.000

جمع‌بندی

دانشگاه بیرونی استانبول (Biruni Üniversitesi) در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار دارد. همان‌طور که بیان شد این دانشگاه دارای شش دانشکده است که رشته‌های مختلفی را به دانشجویان دارای شرایط تحصیل در ترکیه ارائه می‌دهند. در واقع پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی از رشته‌های پرطرف‌دار این دانشگاه محسوب می‌شوند.

در این دانشگاه بسیاری از رشته‌ها به زبان انگلیسی و ترکی تدریس می‌شود و به همین دلیل، دانشجویان بین‌المللی بسیاری در این دانشگاه خصوصی مشغول به تحصیل هستند. شما نیز در صورتی که علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه هستید می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص هزینه تحصیل در ترکیه با کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی فرهنگ ملل در ارتباط باشید. همکاران ما در این مجموعه شما را در این زمینه به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد.

دانشکده ‌های دانشگاه بیرونی استانبول

دانشکده ‌های دانشگاه بیرونی استانبول

دانشگاه بیرونی با داشتن کادر علمی قوی، مقاله‌های منتشر شده در سطح ملی و بین‌المللی، همکاری‌ها و پروژه‌های گوناگون، دستاوردهای خود را افزایش داده است. 6 دانشکده‌ دانشگاه بیرونی استانبول، علوم مختلف را در سطح بالا ارائه می‌دهند. اسامی دانشکده‌های دانشگاه بیرونی به شرح زیر است:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم بهداشت
  • دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی
  • دانشکده تعلیم‌وتربیت

رشته ‌های دانشگاه خصوصی بیرونی

دانشگاه بیرونی استانبول دارای رشته‌های مختلفی است که دانشجویان دارای شرایط تحصیل در ترکیه با تحصیل در هر کدام از این رشته‌ها می‌توانند دانش علمی خود را به سطح جهانی برسانند. پرطرف‌دارترین این رشته‌ها عبارت‌اند از:

  • پزشکی
  • فیزیوتراپی و توان‌بخشی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • معماری داخلی
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مشاوره روان‌شناسی
  • مهندسی پزشکی

شهریه دانشگاه بیرونی در سال 2024

شهریه دانشگاه بیرونی در سال 2024

دانشگاه بیرونی استانبول یکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه است. در واقع شهریه این دانشگاه به رشته تحصیلی و زبان‌آموزش آن بستگی دارد. در جدول زیر شهریه سالانه را در سال 2024 مشاهده می‌کنید که دانشگاه معین کرده ‌است. توجه داشته باشید که دانشجویان دارای شرایط تحصیل در ترکیه علاوه بر بورسیه‌ها می‌توانند از تخفیف شهریه نیز در این دانشگاه استفاده کنند.

 

نام رشته زبان رشته شهریه سالانه (دلار)
پزشکی انگلیسی 20.000
پزشکی ترکی 18.000
دندانپزشکی انگلیسی 20.000
دندانپزشکی ترکی 18.000
داروسازی انگلیسی 12.000
داروسازی ترکی 10.000
مهندسی پزشکی انگلیسی 7.000
زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک ترکی 7.000
زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک انگلیسی 5.000
گفتاردرمانی ترکی 5.000
گفتاردرمانی انگلیسی 7.000

 

بورسیه های دانشگاه خصوصی بیرونی

بورسیه های دانشگاه خصوصی بیرونی

دانشگاه بیرونی استانبول برای حمایت از دانشجویان دارای شرایط تحصیل در ترکیه بورس‌های مختلفی را ارائه می‌کند که با استفاده از آن‌ها هزینه تحصیل کاهش می‌یابد. از جمله این بورسیه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخفیف موفقیت تحصیلی: این بورسیه در پایان هر سال تحصیلی، به دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی که معدل بالای 3 از 4 (16 از 20) داشته باشند داده می‌شود. در واقع در این صورت دانشجوی موفق به کسب این بورسیه به مدت 8 ماه از ترم تحصیلی را تحت پوشش مالی دانشگاه قرار می‌گیرد.
  • تخفیف فارغ‌التحصیلی: در صورتی که فارغ‌التحصیل دانشگاه بیرونی باشید و مجدد برای تحصیل در همین دانشگاه ثبت‌نام نمایید به شما تخفیف شهریه داده می‌شود. میزان تخفیف را هیئت‌امنا تعیین می‌کنند.
  • تخفیف خانوادگی: در صورتی که هم‌زمان با شما یک نفر دیگر یا بیشتر از خانواده‌تان (خواهر و برادر) در دانشگاه بیرونی مشغول به تحصیل باشد، به هر کدامتان، سالانه 10 درصد تخفیف شهریه داده می‌شود. البته این بورس تا زمانی که همزمان دانشجو هستید، پایدار است.
  • تخفیف معلولین: اگر به‌خاطر معلولیت 80 درصدی به بالا، از یک مؤسسه بهداشتی معتبر، گواهی داشته باشید، به شما تخفیف شهریه تعلق می‌گیرد. میزان تخفیف توسط هیئت امنا مشخص می‌شود.
  • تخفیف پرداخت نقدی: اگر تمام شهریه را ابتدای هر سال تحصیلی در تاریخ مشخص شده پرداخت کنید، به‌اندازه‌ای که هیئت‌امنا معین کند به شما تخفیف داده می‌شود.

شرایط پذیرش دانشگاه بیرونی استانبول

شرایط پذیرش دانشگاه بیرونی استانبول

پذیرش در دانشگاه بیرونی ترکیه بدون آزمون است. در واقع حداقل معدل دیپلم برای رشته پزشکی باید 16 از 20، دندانپزشکی و داروسازی 14 از 20 و سایر رشته‌ها 10 از 20 باشد. همچنین زبان آموزش در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است.

توجه داشته باشید که جهت تحصیل در رشته‌ای که به زبان ترکی تدریس می‌شود داشتن گواهی TÖMER الزامی است. در صورتی که این مدرک را ندارید با گذراندن دوره آمادگی زبان که دانشگاه Biruni برگزار می‌کند اجازه تحصیل را خواهید داشت. همچنین اگر مدرک زبان ترکی دارید یا در دوره آمادگی زبان شرکت کرده‌اید، در هر صورت، با توجه به لیست زیر، سطح شما باید بالاتر از B1 باشد.

  • C1-C2: تسلط به زبان ترکی کافی است.
  • B2: میزان تسلط قابل‌قبول است.
  • B1: میزان تسلط متوسط است و باید در مدت کوتاه آن را ارتقا داد. البته امکان فراگیری زبان ترکی در هنگام تحصیل وجود دارد (به‌استثنای گروه‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)
  • A2: میزان تسلط ضعیف
  • A1: سطح پایه و مقدماتی

همچنین اگر علاقه‌مند به فراگیری رشته‌ای هستید که آموزش آن انگلیسی است، داشتن یکی از مدارکی که در جدول زیر بیان شده ضروری است.

 

نام آزمون زبان انگلیسی حداقل نمره
تافل IBT 79 از 120
تافل CBT 203 از 300
تافل PBT 537 از 677
آیلتس 6 از 9

 

به‌طورکلی باید گفت که در این دانشگاه می‌توانید برای زبان آسوده‌خاطر باشید؛ چرا که بدون این مدارک هم می‌توانید دانشجو شوید؛ البته باید گفت که در این صورت لازم است در دوره آمادگی زبان دانشگاه، شرکت نمایید. در ادامه به شرایط تحصیل در ترکیه در مقطع ارشد و دکتری دانشگاه بیرونی اشاره شده است.

1. شرایط پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه بیرونی استانبول

جهت‌پذیرش در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه بیرونی باید مدرک کارشناسی، مدارک هویتی، مدرک معادل مورد تأیید شورای آموزش عالی ترکیه (YÖK)، یک کپی از مدرک کارشناسی و ریزنمرات ترجمه شده به انگلیسی یا ترکی مورد تأیید سفارت را داشته باشید.

همچنین در صورتی که در زبان انگلیسی و ترکی مدرک یا مهارتی نداشته باشید می‌توانید ابتدا در دانشگاه دوره مقدماتی زبان را بگذرانید و سپس تحصیل رشته موردنظر را شروع کنید. برای تحصیل در رشته‌ای که زبان‌آموزش آن‌ها ترکی است، داشتن مدرک TÖMER با حداقل سطح C1 و برای تحصیل در رشته‌های که زبان تدریس آن انگلیسی است، داشتن حداقل نمره در یکی از آزمون‌های زیر امتیاز به شمار می‌رود.

  • نمره 70 در آزمون زبان دانشگاه بیرونی (BİRUNİ DSTS)
  • نمره 70 در آزمون YDSیا YÖKDİL
  • نمره 84 در آزمون TOEFL
  • نمره 71 در آزمون PTE Academic

2. شرایط پذیرش دکتری در دانشگاه بیرونی

برای پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه بیرونی استانبول باید مدارک هویتی، مدرک کارشناسی‌ارشد و مدرک معادل تأیید شده از YÖK، کپی مدرک کارشناسی‌ارشد همراه با ترجمه ریزنمرات به زبان انگلیسی یا ترکی که مورد تأیید سفارت است را داشته باشید. در صورتی که برای زبان ترکی و انگلیسی، مهارت یا مدرکی ندارید ابتدا در دانشگاه دوره مقدماتی زبان را خواهید گذراند و سپس در رشته موردنظرتان تحصیل خواهید کرد.

داشتن یکی از مدارک زبانی که در ادامه می‌بینید برای دانشجویان دارای شرایط تحصیل در ترکیه امتیاز محسوب می‌شود. همچنین برای رشته‌هایی که به زبان ترکی آموزش داده می‌شوند، داشتن مدرک TÖMER در سطح C1 و حداقل نمره در یکی از آزمون‌های زیر مزیت است.

  • نمره 55 در آزمون YÖKDİLیا YDS
  • نمره 66 در آزمون TOEFL
  • نمره 50 در آزمون PTE Academic

برای رشته‌هایی که به زبان انگلیسی هستند، دریافت حداقل نمره یکی از آزمون‌های زیر مزیت است:

  • نمره 70 از آزمون YÖKDİLیا YDS
  • نمره 84 از آزمون TOEFL
  • نمره 71 از آزمون PTE Academic

دقت داشته باشید که در حال حاضر برای مقطع دکتری دانشگاه بیرونی نمره ALES موردنیاز نیست.

درخواست پذیرش تحصیلی