Skip links

دانشگاه دالیان چین (Dalian Medical University) + شهریه دانشگاه پزشکی دالیان چین 2024

اطلاعات کلی دانشگاه

شهر

دالیان

نوع دانشگاه

دولتی

تایید

هر دو

زبان

انگلیسی - چینی

رنک ملی

164

رنک جهانی

1233

نحوه پذیرش

بدون آزمون

خوابگاه

دارد

گالری تصاویر دانشگاه

نگاه اجمالی به دالیان چین

دانشگاه دولتی دالیان یک دانشگاه معتبر در شمال شرق چین است که در استان لیاونینگ و شهر دالیان واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۹۴۹ تأسیس شد و از آن زمان تابه‌حال به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر و معتبر چین شناخته شده است. دانشگاه دالیان چین دارای بیش از ۴۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و رشته‌های مختلف در سطوح مختلف تحصیلی است. همچنین این دانشگاه دارای بیش از ۱۵ دانشکده مختلف شامل علوم پایه، مهندسی، علوم پزشکی، کشاورزی، اقتصاد و مدیریت است.

دانشگاه دالیان چین یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور چین در زمینه تحصیل پزشکی است. این دانشگاه از جمله قدیمی‌ترین دانشگاه‎های این کشور نیز محسوب می‌شود. دانشگاه پزشکی دالیان (DMU) در سال 1947 تأسیس شد و قدیمی‌ترین کالج رسمی پزشکی جهت تحصیل در شمال شرقی چین است. هزینه تحصیل پزشکی Dalian Medical University نسبتاً مناسب است و این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه‌ها در استان لیائونینگ و شهر دالیان است.

این دانشگاه قبلاً به‌عنوان کالج پزشکی (Guandong) شناخته می‌شد؛ اما در زمان تأسیس جمهوری خلق چین به نام فعلی تغییر نام پیدا کرد. لازم به ذکر است که دانشگاه دالیان یکی از دانشگاه‌های معتبر و البته ثروتمند برای تحصیل در چین است. برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه تا انتهای این مقاله از فرهنگ ملل همراه ما باشید.

 

نام دانشگاه Dalian Medical University
نوع دانشگاه دولتی
مورد تأیید وزارت بهداشت ایران بله
مورد تأیید وزارت علوم ایران بله
زبان تحصیل انگلیسی و چینی

 

درباره دانشگاه دالیان چین

درباره دانشگاه دالیان چین

دانشگاه دولتی دالیان یک دانشگاه معتبر در شمال شرق چین است که در استان لیاونینگ و شهر دالیان واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۹۴۹ تأسیس شد و از آن زمان تابه‌حال به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر و معتبر چین شناخته شده است. دانشگاه دالیان چین دارای بیش از ۴۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و رشته‌های مختلف در سطوح مختلف تحصیلی است. همچنین این دانشگاه دارای بیش از ۱۵ دانشکده مختلف شامل علوم پایه، مهندسی، علوم پزشکی، کشاورزی، اقتصاد و مدیریت است.

علاوه بر این‌، دانشگاه دالیان با داشتن ارتباطات دوستانه با دانشگاه‌های برتر جهان امکانات مناسبی برای دانشجویان خارجی فراهم کرده و به‌عنوان یک مقصد جذاب برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود. هزینه تحصیل پزشکی Dalian Medical University مقرون‌به‌صرفه است و به همین دلیل سالانه دانشجویان بسیاری از سراسر جهان برای تحصیل در چین و این دانشگاه اقدام می‌کنند. رشته پزشکی بالینی در این دانشگاه مانند سایر دانشگاه‌های چین تحت عنوان MBBS و دندانپزشکی تحت عنوان BDS برای دانشجویان خارجی ارائه می‌گردد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه دولتی دالیان

دانشگاه دالیان چین دارای رتبه 1233 بین‌المللی و 164 ملی در سایت (CUWR) است. از سال 2022 (DUT) این دانشگاه به عنوان یکی از 400 دانشگاه برتر جهانی در رتبه بندی جهانی شناخته شده است. برای آگاهی دانشجویان دارای شرایط تحصیل در چین از رتبه‌های داخلی و جهانی دانشگاه دالیان در زیر به رتبه‌های این دانشگاه در چین و سطح بین المللی اشاره شده است.

  • رتبه در چین:
  • Edurank 277
  • 4icu 327
  • Cwur 170
  • رتبه بین‌المللی: QS 448

تحصیل در دانشگاه پزشکی دالیان چین

تحصیل در دانشگاه پزشکی دالیان چین

دانشگاه دالیان چین یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های پزشکی در کشور چین است. همچنین این دانشگاه یک مرکز آموزشی محبوب برای دانشجویان خارجی است که می‌خواهند مدرک MBBS دریافت کنند. لازم به ذکر است که در این دانشگاه بیش از چند هزار دانشجوی بین‌المللی در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند. مدرک پزشکی این دانشگاه توسط سازمان بهداشت جهانی و مراجع پزشکی در کشورهای خارجی تأیید شده است.

همچنین این دانشگاه یکی از اولین دانشگاه‌هایی است که مجاز به ارائه دوره‌های انگلیسی مختلف شده است. علاوه بر مدارک پزشکی، دانشگاه دولتی دالیان برنامه‌هایی در زمینه‌های دیگر همچون علوم، مدیریت، مهندسی و… ارائه می‌کند. دانشگاه پزشکی دالیان در شهر دالیان قرار دارد که یکی از بزرگ‌ترین شهرهای بندری در این کشور است. در حقیقت این شهر دارای محیط و آب‌وهوای عالی است و از بهترین شهرهای توریستی این کشور معرفی شده است. دانشگاه دالیان چین دارای دو پردیس بزرگ است که هر دو در این شهر هستند و مساحت زیادی دارند.

دانشگاه دالیان چین چندین بیمارستان وابسته دارد که هر یک با ظرفیت چند هزار تخت در این بیمارستان به مردم دالیان خدمات ارائه می‌دهند. این بیمارستان‌ها وسایل پزشکی مورد تأیید استاندارهای جهانی بهداشت را دارند و کیفیت مراقبت‌های پزشکی آن‌ها نیز جهانی است. این موضوع ضمانت می‌کند که دانشجویان دارای هزینه تحصیل پزشکی Dalian Medical University بهترین آموزش و تجربه عملی را بینند.

دستاوردهای تحقیقاتی دانشگاه پزشکی دالیان چین

دانشگاه دالیان چین بر بیشترشدن تعداد مقاله‌ها و پروژه‌های پژوهشی تأکید بسیاری دارد. در واقع میزان کارهای پژوهشی این دانشگاه بیشتر از چند درصد از متوسط این کشور است. همچنین این دانشگاه بیش از صد جایزه منطقه‌ای و کشوری دریافت کرده است. برخی از مراکز پژوهشی این دانشگاه شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مرکز علمی تحقیقاتی پست داگ
  • چند آزمایشگاه کلیدی ملی
  • تیم تحقیقاتی و نوآوری وزارت آموزش
  • چند لابراتوار مهندسی
  • پلتفرم مرکزی علم و تکنولوژی
  • یک لابراتوار مرکزی وزارت علم و آموزش
  • لابراتوار کلیدی تجزیه‌وتحلیل ساختاری تجهیزات صنعتی
  • چندین لابراتوار تحقیقاتی مرکزی استانی در زمینه‌های مهندسی، تکنولوژی و علوم‌انسانی
  • چند مرکز همکاری نوآوری

بیمارستان ‌های دانشگاه دالیان چین

بیمارستان ‌های دانشگاه دالیان چین

همان‌طور که بیان شد علاوه بر مناسب‌بودن هزینه تحصیل پزشکی Dalian Medical University این دانشگاه دارای رتبه برتر در جهان است. به همین دلیل این دانشگاه دانشجویان بین‌المللی زیادی را پذیرش می‌کند. دانشگاه دالیان دارای چند پردیس و امکانات رفاهی زیادی است. در دانشگاه پزشکی دالیان چندین بیمارستان وجود دارد که خدماتی را به مردم ارائه می‌کنند. بیمارستان‌های دانشگاه دالیان چین شامل موارد زیر است.

1. اولین بیمارستان وابسته

این بیمارستان یکی از بیمارستان‌های دانشگاه دالیان چین است که در سال ۱۹۳۰ بنا شد و بعد از چندین سال پیشرفت به‌عنوان یک بیمارستان جدید و معروف ملی شناخته شد. در واقع بیمارستان وابسته توانست به رتبه اول در این کشور تبدیل و خدمات زیادی را شامل شود. این بیمارستان دارای ظرفیت اسکان چند صد تخت مجاز است که پذیرای بیش از چند میلیون بیمار سرپایی و بیش از چند هزار بیمار بستری است و هر ساله چند هزار عمل جراحی بستری در این دانشگاه صورت می‌گیرد.

2. بیمارستان وابسته دوم

دومین بیمارستان دانشگاه دالیان چین در سال ۱۹۵۸ بنا شد. این بیمارستان دارای چند پردیس همچون پردیس خلیج، مرکز پزشکی و… است. بیمارستان وابسته دوم دارای ظرفیت اسکان چند هزار تخت و چند هزار پرسنل است و هر ساله چند میلیون بیمار سرپایی در آن درمان می‌شوند. علاوه بر این، بیشتر از چند هزار بیمار از این بیمارستان ترخیص می‌شوند و چند هزار جراحی در آن صورت می‌گیرد.

3. بیمارستان وابسته سوم

بیمارستان وابسته سوم، سومین بیمارستان دانشگاه پزشکی دالیان است که یک بیمارستان آموزشی تابع این دانشگاه است. هدف از تأسیس بیمارستان وابسته سوم به‌وجودآوردن یک دانشگاه عمومی درجه یک بوده که خدمات مختلف را ارائه می‌کند. در واقع چین سعی می‌کند که این بیمارستان را به یکی از مدرن‌ترین بیمارستان‌ها و یک بیمارستان اثرگذار در این کشور مبدل نماید.

خوابگاه و امکانات دانشگاه پزشکی دالیان

خوابگاه و امکانات دانشگاه پزشکی دالیان

دانشگاه دالیان چین امکانات متنوعی را برای حمایت از نیازهای علمی و شخصی دانشجویان خود ارائه می‌کند. این دانشگاه دارای امکانات آموزشی، سالن سخنرانی مجهز، آزمایشگاه‌های پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و بهداشت عمومی، کتابخانه، امکانات تفریحی، سالن بدنسازی، زمین فوتبال و… است.

همچنین دانشجویان بین‌المللی دانشگاه دولتی دالیان هیچ‌گاه دغدغه این را که بدون خوابگاه چگونه در چین تحصیل کنیم را ندارند؛ زیرا در محوطه این دانشگاه خوابگاه‌های مختلفی واقع شده است. در زیر به برخی از خوابگاه‌های این دانشگاه اشاره شده است:

  • خوابگاه شماره 1 دخترانه: این خوابگاه در سال 2007 ساخته شده است و دارای 124 اتاق است.
  • خوابگاه شماره 2 پسرانه: این خوابگاه که در سال 2007 در کنار خوابگاه شماره 1 ساخته شده است و 194 اتاق دارد.
  • خوابگاه مختلط: جدیدترین خوابگاه است که در سال 2012 ساخته شده و دارای 270 اتاق است.

همچنین کتابخانه دانشگاه دولتی دالیان در سال 1947 تأسیس شد. مساحت آن بیش از 20 هزار مترمربع است و شامل 2000 صندلی و دسترسی به اینترنت برای 1000 کاربر است. همچنین این کتابخانه اتاق‌هایی برای مطالعه فردی و گروهی دارد. در این کتابخانه علاوه بر کتاب‌های کاغذی، کتاب و مجلات الکترونیکی، پایان‌نامه‌های فارغ‌التحصیلان و مواردی از این قبیل در دسترس است.

جمع‌بندی

درصورتی‌که به دنبال تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور چین با سطح امکانات بالا و درعین‌حال هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه هستید پیشنهاد ما دانشگاه دالیان چین است. هزینه تحصیل پزشکی Dalian Medical University مقرون‌به‌صرفه است و به همین دلیل هر ساله دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می‌کنند. همچنین این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر چین در رشته پزشکی است و ازآنجایی‌که شرایط پذیرش نسبتاً راحتی دارد هر ساله دانشجویان بین‌المللی و به‌خصوص ایرانیان بسیاری برای گرفتن پذیرش از آن دانشگاه اقدام می‌کنند.

در این مقاله هرآنچه لازم بود از دانشگاه پزشکی دالیان بدانید را در اختیارتان قرار دادیم. جهت ارزیابی دقیق شرایطتان برای پذیرش در این دانشگاه و تحصیل در چین کافی است با مشاورین متخصص مؤسسه مهاجرتی فرهنگ ملل تماس بگیرید. همکاران ما در این مجموعه تمام تلاش خود را خواهند کرد که با ارائه مشاوره رایگان شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

رشته‌ های دانشگاه دولتی دالیان

در دانشگاه پزشکی دالیان چین رشته‌های گوناگون باکیفیت بالا آموزش داده می‌شوند؛ بنابراین در صورت داشتن هزینه تحصیل پزشکی Dalian Medical University با علایق مختلف می‌توانید در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازید. برای مثال می‌توانید به تحصیل داروسازی در چین در دانشگاه پزشکی دالیان مشغول شوید. برخی رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • پزشکی بالینی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • مهندسی پزشکی هوشمند
  • مدیریت محصولات پزشکی
  • مهندسی اطلاعات پزشکی
  • فناوری تصویربرداری پزشکی
  • مهندسی اطلاعات الکترونیک
  • علوم و فناوری کامپیوتر
  • هوش مصنوعی

دانشکده‌ های دانشگاه دالیان چین

دانشکده‌ های دانشگاه دالیان چین

دانشگاه پزشکی دالیان چین دارای دانشکده‌های زیادی است که تنوع انتخاب شما را بیشتر می‌کنند. همچنین تأکید این دانشگاه بر تأمین نیازهای دانشجویان خارجی و بیشتر کردن تعداد و کیفیت پژوهش‌ها است که سبب افزایش سطح کیفیت آموزش می‌شود. برخی از دانشکده‌های این دانشگاه شامل موارد زیر است:

  • دانشکده علوم و فناوری
  • دانشکده مدیریت ارتباطات و اطلاعات
  • دانشکده مهندسی برق
  • دانشکده علوم و فناوری
  • دانشکده بیومدیک
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده بیوتکنولوژی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده فناوری
  • دانشکده مهندسی عمران
  • دانشکده فنی مهندسی خودرو
  • دانشکده مدیریت ساخت‌وساز
  • دانشکده هواشناسی و فضانوردی
  • دانشکده علوم‌انسانی
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده معماری
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده زبان‌های خارجی
  • دانشکده تربیت‌بدنی
  • دانشکده علوم و پزشکی
  • دانشکده مهندسی نرم‌افزار

شهریه دانشگاه دالیان 2024

خوشبختانه باید گفت که دانشگاه دالیان جزء کم‌هزینه‌ترین مقاصد برای تحصیل در چین به شمار می‌رود و هزینه تحصیل پزشکی Dalian Medical University نسبتاً مناسب است. در واقع هزینه تحصیل در چین و شهریه دانشگاه دالیان چین به رشته انتخابی شما بستگی دارد. در ادامه به شهریه سالانه برخی از رشته‌های این دانشگاه در سال 2024 اشاره شده است:

  • پزشکی بالینی 42,000
  • دندانپزشکی 45,000
  • داروسازی 28,000
  • مهندسی پزشکی هوشمند 32,000
  • مدیریت محصولات پزشکی 32,000
  • مهندسی اطلاعات پزشکی 32,000
  • فناوری تصویربرداری پزشکی 32,000
  • مدیریت خدمات سلامت 32,000
  • علوم و فناوری کامپیوتر 32,000
  • هوش مصنوعی 32,000
  • مهندسی لجستیک 32,000
  • مهندسی رباتیک 32,000
  • مهندسی اطلاعات الکترونیک 32,000
  • علوم و مهندسی میکروالکترونیک 32,000
  • مهندسی نرم‌افزار 32,000
  • طراحی مدار مجتمع و یکپارچه‌سازی سیستم 32,000
  • علم و فناوری هوشمند 32,000
  • مهندسی ارتباطات 32,000
  • انیمیشن 32,000
  • علم داده و فناوری کلان‌داده 32,000
  • هنر رسانه‌های دیجیتال 32,000

بورسیه تحصیلی دانشگاه پزشکی دالیان

بورسیه تحصیلی دانشگاه پزشکی دالیان

هر ساله 120 تا 160 نفر دانشجو از طریق بورسیه تحصیلی جذب دانشگاه دالیان چین می‌شوند. با وجود مقرون‌به‎‌صرفه بودن هزینه تحصیل پزشکی Dalian Medical University با دریافت بورسیه می‌توان هزینه‌های موجود را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش داد. بورسیه‌های این دانشگاه برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دوره‌های زبان ارائه می‌گردد. دانشگاه پزشکی دالیان چین برنامه‌های بورسیه تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه بورس تحصیلی دولت چین
  • برنامه بورس تحصیلی بشریت چین – آمریکا
  • برنامه بورسیه تحصیلی بشریت چین – روسیه
  • برنامه بورسیه دولت استان لیائونینگ
  • برنامه بورس تحصیلی دولت دالیان
  • برنامه بورسیه تحصیلی دانشگاه پزشکی دالیان

شرایط و مدارک پذیرش در دانشگاه دالیان چین

شرایط و مدارک پذیرش در دانشگاه دالیان چین

به دلیل مناسب‌بودن هزینه تحصیل پزشکی Dalian Medical University این دانشگاه هر ساله دانشجویان بین‌المللی بسیاری را پذیرش می‌کند. درصورتی‌که شما علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه هستید باید جهت گرفتن پذیرش از این دانشگاه اقدام نمایید. برای پذیرش گرفتن از این دانشگاه لازم است که مدارکی را ارائه کنید که در صورت ارائه این مدارک می‌توانید، در این دانشگاه ثبت نام نمایید. شرایط و مدارک موردنیاز برای پذیرش شامل موارد زیر است.

  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • ترجمه ریزنمرات تحصیلی
  • ترجمه گواهی عدم سوءپیشینه
  • یک قطعه عکس ۳*۴
  • پاسپورت معتبر
  • توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه جهت‌پذیرش در برخی رشته‌ها

توجه داشته باشید که اگر قصد دارید در این دانشگاه ادامه تحصیل دهید و از امکانات آن استفاده کنید باید برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام نمایید. دو نوع ویزای دانشجویی در این کشور وجود دارد که نوع اول برای تحصیل و اقامت به مدت ۶ ماه است و نوع دوم برای اقامت کمتر از ۶ ماه است. همچون هر کشور دیگری ویزای تحصیلی این کشور نیز مدارک و شرایط ویژه‌ای لازم دارد. مدارک موردنیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی دانشگاه دالیان چین شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • عکس
  • فرم ویزا
  • گواهی تمکن مالی

درخواست پذیرش تحصیلی