Skip links

دانشگاه شیان جیائوتونگ چین + شهریه 2024

اطلاعات کلی دانشگاه

شهر

شیان

نوع دانشگاه

دولتی

تایید

هر دو

زبان

چینی - انگلیسی

رنک ملی

17

رنک جهانی

276

نحوه پذیرش

بدون ازمون

خوابگاه

دارد

گالری تصاویر دانشگاه

نگاه اجمالی به شیان جیائوتونگ چین

دانشگاه شیان جیائوتونگ چین در سال ۱۸۹۶ میلادی تأسیس شد و دارای سه سایت به نام‌های شینگ‌کینگ، یانتا و کوجیانگ است. این دانشگاه دارای مساحت کل ۱.۹۸۹.۴۰۰ کیلومترمربع و فضای سبزی معادل ۲.۰۳۸.۵۰۰ کیلومترمربع است. لازم به ذکر است که دانشگاه شیان در سال 1896 با نام دانشگاه دولتی نانیانگ در شانگهای تأسیس شد و در سال 1921 به دانشگاه جیائوتونگ تغییر نام یافت. در واقع این دانشگاه به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مهم ملی در اولین گروه دانشگاه‌هایی قرار داشت که برای طرح‌های توسعه با اولویت بالا در برنامه‌های پنج‌ساله هفتم و هشتم کشور برگزیده شده بودند.

دانشگاه شیان جیائوتونگ چین یک دانشگاه کلیدی تحت مدیریت مستقیم وزارت آموزش‌وپرورش کشور چین و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این کشور است. تحصیل در دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ نسب به دیگر کشورها مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و به همین دلیل سالانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می‌کنند. این دانشگاه دارای یک دانشکده تحقیقاتی ارائه‌دهنده برنامه‌های جامع در حوزه علوم، مهندسی، پزشکی، اقتصاد، مدیریت، علوم‌انسانی، حقوق، فلسفه، آموزش و هنر و 26 دپارتمان دیگر است.

همچنین دانشگاه شیان جیائوتونگ دارای پنج آزمایشگاه ملی و دو مرکز تحقیقات مهندسی ملی است. علاوه بر این‌، هشت بیمارستان وابسته به دانشگاه شیان در چین وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در چین تا انتهای این مقاله از فرهنگ ملل همراه ما باشید.

 

نام دانشگاه Xi’an Jiaotong University
نوع دانشگاه دولتی
زبان تحصیل انگلیسی – چینی
سال تأسیس 1896
رتبه جهانی دانشگاه 276
مورد تأیید وزارت علوم بله

 

درباره دانشگاه شیان چین

درباره دانشگاه شیان چین

دانشگاه شیان جیائوتونگ چین در سال ۱۸۹۶ میلادی تأسیس شد و دارای سه سایت به نام‌های شینگ‌کینگ، یانتا و کوجیانگ است. این دانشگاه دارای مساحت کل ۱.۹۸۹.۴۰۰ کیلومترمربع و فضای سبزی معادل ۲.۰۳۸.۵۰۰ کیلومترمربع است. همچنین درصد دانشجویان نسبت به پرسنل و اساتید دانشگاه ۱۲.۵ بوده و ۶ درصد دانشجویان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. نسبت دانشجویان دختر به پسر ۳۲ به ۶۸ است. دانشگاه دولتی شیان یک دانشگاه ملی تحت مدیریت مستقیم وزارت آموزش عالی چین بوده و یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات آموزش عالی برای تحصیل در چین است.

لازم به ذکر است که این دانشگاه در سال 1896 با نام دانشگاه دولتی نانیانگ در شانگهای تأسیس شد و در سال 1921 به دانشگاه جیائوتونگ تغییر نام یافت. در واقع این دانشگاه به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مهم ملی در اولین گروه دانشگاه‌هایی قرار داشت که برای طرح‌های توسعه با اولویت بالا در برنامه‌های پنج‌ساله هفتم و هشتم کشور برگزیده شده بودند.

رتبه‌ بندی دانشگاه شیان چین

طبق رنکینگ QS، دانشگاه شیان جیائوتونگ چین برای سال 2024 میلادی رتبه 276 جهانی با رتبه تحقیقاتی و پژوهشی بسیار بالا را کسب کرده است. در حقیقت دانشگاه Xi’an Jiaotong در چین در رتبه 17 و رتبه 276 در رتبه‌بندی جهانی 2024 قرار گرفته است. همچنین این دانشگاه در 45 موضوع تحقیقاتی در 100 رتبه برتر قرار گرفته است. رتبه‌بندی دانشگاه Xi’an Jiaotong بر اساس 3 عامل خروجی تحقیق (شاخص EduRank دارای 143,464 نشریه دانشگاهی و 2,142,625 استناد منتسب به دانشگاه)، شهرت غیرآکادمیک و تأثیر 12 فارغ‌التحصیل برجسته است. در ادامه به برخی دیگر از رتبه‌بندی‌های این دانشگاه اشاره شده است.

  • در جهان 276 از 14,131
  • در آسیا 33 از 5830
  • در چین 17 از 960
  • در شیان 1 از 31
  • برای مهندسی هسته‌ای 2 از 1013
  • برای مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر 12 از 2,152
  • برای قابلیت اطمینان و مهندسی کیفیت 17 از 1970

زبان تحصیل در دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ

دانشگاه شیان جیائوتونگ چین تحصیل در تمامی مقاطع و رشته‌ها را برای دانشجویان بین‌المللی در دو زبان انگلیسی و چینی فراهم نموده است. متقاضیان باید در حین ثبت نام مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ یا تافل با حداقل نمره ۷۹ را برای تحصیل با زبان انگلیسی و مدرک آزمون زبان چینی (HSK) با حداقل نمره ۵ برای تحصیل با زبان چینی را ارائه کنند.

البته دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان چینی را دارند؛ ولی مهارت و تخصص لازم در این زبان را ندارند می‌توانند قبل از شروع تحصیل به مدت یک سال دوره‌های آموزش زبان چینی را بگذرانند و بعد مشغول به تحصیل در این دانشگاه شوند. همچنین در کالج زبان و ادبیات خارجی دانشگاه شیان انواع زبان‌های خارجی مانند انگلیسی، ژاپنی، فرانسوی و رشته‌هایی همچون زبان و ادبیات ژاپنی، زبان و ادبیات فرانسوی، زبان و ادبیات انگلیسی به علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های زبان و ادبیات ارائه می‌گردد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه شیان چین

تحصیل پزشکی در دانشگاه شیان چین

کالج پزشکی دانشگاه شیان جیائوتونگ چین در سال ۱۹۳۷ با نام کالج پزشکی دانشگاه ملی پکینگ تأسیس شد. در حقیقت این کالج در سال ۱۹۸۵ به کالج پزشکی شیان تغییر نام داد و در سال ۲۰۰۰ به دانشگاه شیان ملحق شد. به‌خاطر داشته باشید که دانشگاه شیان از برترین دانشگاه‌های کشور چین برای تحصیل پزشکی است. آموزش پزشکی و تحصیل در دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ بسیار سخت‌گیرانه و جدی دنبال می‌شود که این موضوع باعث شده دانشجویان فارغ‌التحصیل شده از این دانشکده از سواد و علم کافی برای انجام‌وظیفه در این رشته برخوردار باشند.

در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰ نفر در رشته‌های پزشکی در دانشگاه شیان جیائوتونگ چین در حال تحصیل هستند. برخی از رشته‌های پزشکی در این دانشگاه تنها به زبان چینی تدریس می‌شوند؛ اما می‌توان گفت که اکثر رشته‌های معروف و فراگیر پزشکی به زبان انگلیسی برای متقاضیان تدریس می‌شود. همچنین تحصیل در دوره‌های پزشکی و دریافت لیسانس پزشکی در این دانشگاه مدت ۵ تا ۶ سال به طول می‌انجامد که کمتر از دیگر نقاط جهان نظیر اروپا و آمریکا است و دانشجویان علاوه بر پزشکی مدرن، پزشکی سنتی و بعضی تکنیک‌ها نظر طب سوزنی را نیز فرامی‌گیرند.

امکانات دانشگاه شیان چین

امکانات دانشگاه شیان چین

دانشگاه شیان جیائوتونگ چین دارای تعداد زیادی مدرسه و کالج وابسته است که انواع دوره‌های مختلف کاربردی و حرفه‌ای در آن‌ها ارائه می‌شود. این دانشگاه دارای تعداد 12 مدرسه تجربی و 9 مرکز آموزش ملی است. همچنین دانشگاه دولتی شیان دارای ۱۸ مرکز آموزش تجربی استانی است که انواع دوره‌های آموزش مهندسی فنی و حرفه‌ای در آن برگزار می‌گردد. دانشگاه شیان چین دارای یک کتابخانه بزرگ و قدیمی است که کتابخانه اصلی دانشگاه جیائوتونگ به شمار می‌آید.

علاوه بر این، دانشگاه شیان جیائوتونگ یک کتابخانه بزرگ دارد که دارای حدود ۵ میلیون جلد کتاب، ۱۰.۰۸۹ عدد مجله و روزنامه و بیش از ۴۱۰۷ مقاله علمی تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف همانند مهندسی، پزشکی، مدیریت، علوم پایه و غیره است. این دانشگاه دارای تعداد زیادی زمین‌های ورزشی همانند زمین فوتبال، بسکتبال، تنیس، سالن‌های ورزشی سرپوشیده، استخر و دوچرخه‌سواری است که در اطراف سایت‌های دانشگاه و خوابگاه وجود دارند. دانشجویان امکان دسترسی به امکانات ورزشی دانشگاه را به‌راحتی داشته و می‌توانند از انواع امکانات ورزشی و تفریحی استفاده کنند.

یکی دیگر از امکانات مهم دانشگاه شیان جیائوتونگ چین این است که دارای یک مرکز کاریابی است که ارتباطات گسترده با کاریابی‌های داخلی و بین‌المللی دارد. در واقع دانشجویانی که تمایل به انجام کارهای پاره‌وقت دانشجویی و یا کار تمام‌وقت بعد از اتمام دوره تحصیل دارند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده نمایند. از طرفی دانشگاه شیان جیائوتونگ دارای تعداد زیادی مراکز سرمایه‌گذاری است که پیشنهادهای شغلی به دانشجویان ارائه می‌کند.

خوابگاه دانشگاه شیان جیائوتونگ چین

خوابگاه دانشگاه شیان جیائوتونگ چین

دانشگاه شیان جیائوتونگ چین دارای چندین مجتمع خوابگاهی است که دانشجویان بین‌المللی در آن سکونت دارند. دو نوع خوابگاه در این دانشگاه وجود دارد که شامل اتاق تک‌نفره و دونفره می‌شود. همچنین کلیه ساختمان‌ها مجهز به لوازم‌خانگی الکتریکی، اتاق مطالعه، آشپزخانه و خشک‌شویی است. خوابگاه‌های دانشگاه شیان در نزدیکی کتابخانه، زمین‌های ورزشی، ساختمان‌های آموزشی و زمین‌های بازی قرار دارند.

همچنین در مجاورت خوابگاه‌ها انواع رستوران‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس وجود دارد که نیاز دانشجویان خارجی به رفت‌وآمد و دسترسی به انواع غذاهای چینی و بین‌المللی را امکان‌پذیر می‌سازد. علاوه بر این، سایت شینگ‌کینگ دانشگاه شیان جیائوتونگ چین دارای سه مجتمع خوابگاهی به نام‌های هفت غربی، هشت غربی و سیزده غربی است. لازم است بدانید که خوابگاه‌های هفت و هشت غربی در نزدیکی سایت شینگ‌کینگ قرار دارند. در این سه مجتمع اتاق‌های تک‌نفره با حمام مستقل برای هر اتاق وجود دارد. هر طبقه دارای آشپزخانه و اتاق ورزش جداگانه است. تعدادی اتاق دونفره نیز در این مجتمع‌ها وجود دارد.

همچنین تعدادی سالن ورزشی و زمین فوتبال، بسکتبال و تنیس در نزدیکی خوابگاه برای استفاده دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ وجود دارد. خوابگاه‌ها و اتاق‌های دانشجویان به طور مرتب توسط پرسنل مجتمع نظافت شده و در نزدیکی مجتمع انواع امکانات رفاهی، تفریحی، آموزشی و ورزشی در نظر گرفته شده است. دانشجویان خارجی که تمایل به سکونت در خوابگاه‌های دانشگاه شیان چین را دارند باید در ابتدای ورود به خوابگاه مبلغ ۱۰۰۰ یوان به‌عنوان ودیعه به خوابگاه پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که این مبلغ در انتهای تحصیل به دانشجویان عودت داده می‌شود.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت که دانشگاه شیان جیائوتونگ چین یک دانشگاه برتر در کشور چین است. این دانشگاه در سطح بین‌المللی بوده و دارای اعتبار ویژه‌ای در کشور چین است. لازم به ذکر است که دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ عضو دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران است. پس در حقیقت باید گفت که کلیه مدارک صادره از این دانشگاه در رشته‌های پزشکی، فنی مهندسی، علوم پایه و علوم‌انسانی در ایران مورد قبول است.

شما نیز درصورتی‌که قصد تحصیل در چین و همچنین تحصیل در دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ را دارید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ارسال فرم مشاوره رایگان با کارشناسان و مشاوران ما در مؤسسه مهاجرتی فرهنگ ملل در ارتباط باشید. متخصصین ما در این مجموعه تمام تلاش خود را خواهند کرد که شما را در این مسیر به بهترین نحو راهنمایی کنند.

دانشکده‌ های دانشگاه شیان جیائوتونگ چین

دانشکده‌ های دانشگاه شیان جیائوتونگ چین

دانشگاه دولتی شیان از ۳۷ دانشکده و دپارتمان در انواع رشته‌ها و گرایش‌ها تشکیل شده است. در واقع این مجموعه در ۱۰ حوزه اصلی پزشکی، مهندسی، اقتصاد، مدیریت، حقوق، آموزش، هنر، فلسفه، علوم پایه و علوم‌انسانی در حال فعالیت است. همچنین این دانشگاه ۲۰ بیمارستان و درمانگاه را برای رشته‌های پزشکی خود فراهم نموده که دانشجویان رشته‌های پزشکی در این مراکز دوره‌های عملی و کارآموزی خود را می‌گذرانند و حتی می‌توانند مشغول به کار نیز شوند. از جمله دانشکده‌ها و مدارس دانشگاه شیان جیائوتونگ چین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشکده پرستاری دانشگاه شیان چین
  • دانشکده بهداشت دانشگاه شیان چین
  • مدرسه مدیریت دانشگاه شیان چین
  • مدرسه علوم پایه دانشگاه شیان چین
  • مدرسه ریاضیات و آمار دانشگاه شیان چین
  • مدرسه زبان و ادبیات خارجی دانشگاه شیان چین
  • مدرسه علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیان چین
  • مدرسه مالی و اقتصاد دانشگاه شیان چین
  • مدرسه مهندسی نرم‌افزار دانشگاه شیان چین
  • مدرسه علوم پزشکی قانونی دانشگاه شیان چین
  • مدرسه علوم و مهندسی صنایع غذایی دانشگاه شیان چین

رشته‌های دانشگاه شیان جیائوتونگ چین

دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ برنامه‌های آموزشی در ۱۰ موضوع مختلف علمی شامل علوم پزشکی، اقتصاد، مدیریت و فلسفه، حقوق و هنر ارائه می‌کند و دارای ۲۶ مدرسه آموزش عالی، ۸ کالج در مقطع کارشناسی و ۱۲ بیمارستان آموزشی است.

از جمله رشته‌ها و برنامه‌های آموزشی ارائه شده برای تحصیل در دانشگاه شیان جیائوتونگ چین در مقطع کارشناسی می‌توان به ریاضیات، ریاضیات کاربردی، تجارت و اقتصاد بین‌المللی، مالی، اتوماسیون، زبان ژاپنی، طراحی صنعتی، علوم مواد و مهندسی، تجارت الکترونیک، مهندسی هسته‌ای، مهندسی مکانیک، حسابداری، مهندسی بیومدیکال، مهندسی زیستی، اتوماسیون و سیستم‌های قدرت و انرژی، مهندسی مکانیک و اتوماسیون، مهندسی و علوم مدیریت، پزشکی بالینی، مهندسی الکترونیک و اتوماسیون، علوم محاسباتی و مهندسی اطلاعات اشاره کرد.

در دوره کارشناسی‌ارشد این دانشگاه دوره‌هایی همچون مهندسی مکانیک، مهندسی برق قدرت، مدیریت انرژی، تکنولوژی و علوم هسته‌ای، مهندسی الکترونیک، تکنولوژی و علوم الکترونیک، مهندسی ارتباطات و اطلاعات، مهندسی و علوم کنترل، تکنولوژی و علوم کامپیوتر، مهندسی و علوم مدیریت، تکنولوژی و علوم مواد، حقوق کسب‌وکارهای بین‌المللی، ریاضیات، آمار، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، مهندسی نرم‌افزار، مهندسی بیومدیکال، مهندسی عمران، معماری، برنامه‌ریزی شهری، مهندسی و علوم محیط‌زیست، مهندسی شیمی، اقتصاد نظری، اقتصاد کاربردی، کسب‌وکار اجرایی، آموزش، حسابداری، جامعه‌شناسی، فلسفه، روزنامه‌نگاری، زبان و ادبیات زبان‌های خارجی را ارائه می‌کند.

دوره‌های دکترا برای تحصیل در دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ نیز شامل رشته‌های مهندسی مکانیک، تکنولوژی و علوم مواد، مهندسی قدرت، تکنولوژی و علوم هسته‌ای، مهندسی برق، مهندسی ارتباطات و اطلاعات، ریاضیات، مکانیک، تکنولوژی و علوم کامپیوتر، فیزیک، مهندسی نرم‌افزار، نوروبیولوژی، سیتو بیولوژی، بیوفیزیک، بیوشیمی و زیست‌شناسی مولکولی، تکنولوژی و علوم شیمیایی، اقتصاد کاربردی، آمار، مهندسی و علوم مدیریت، کسب‌وکار اجرایی و فلسفه است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ

به‌طورکلی هزینه تحصیل در چین و دانشگاه شیان جیائوتونگ چین بسته به نوع رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. شایان‌ذکر است که کلیه هزینه‌های تحصیل در دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ به یوان دریافت می‌گردد و دانشجویان باید به شماره‌حساب معرفی شده از سوی دانشگاه مبلغ شهریه تحصیل خود را واریز نموده و رسید پرداخت آن را به دانشگاه ارائه کنند. به‌صورت کلی برای مقطع کارشناسی شهریه تحصیل مابین ۳۰ تا ۵۰ هزار یوان در سال، مقطع کارشناسی‌ارشد ۴۰ تا ۵۰ هزار یوان در سال و در مقطع دکترا حدود ۳۵ تا ۵۰ هزار یوان در سال است. ترم زمستان در ماه سپتامبر شروع شده و ترم بهار در ماه مارس آغاز می‌گردد.

اخذ بورسیه از دانشگاه شیان چین

همان‌طور که بیان شد دانشگاه شیان جیائوتونگ چین جزء سی دانشگاه برتر کشور چین محسوب می‌شود. این دانشگاه در جهت تشویق دانشجویان برتر خارجی به تحصیل در این دانشگاه، انواع برنامه‌های بورسیه و کمک‌هزینه را برای آن‌ها در نظر گرفته است. برخی از این کمک‌هزینه‌ها دولتی بوده و از طرف دولت چین پرداخت می‌شود و برخی دیگر استانی است. همچنین برخی از کمک‌هزینه‌ها برای تحصیل در دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ توسط مؤسسات مالی خصوصی به دانشجویان اعطا می‌گردد.

به‌طورکلی پنج نوع برنامه بورسیه و کمک‌هزینه در این دانشگاه وجود دارد که به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی و در رشته‌های گوناگون اعطا می‌شود. هر یک از این بورسیه‌ها دارای شرایط خاصی بوده و دانشجویان در صورت داشتن شرایط می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند گردند. برای مثال بورسیه دولت چین، بورسیه انستیتو کنفوسیوس، بورسیه دانشجویان بین‌المللی شیان، بورسیه CSC برای دانشجویان آمریکایی و بورسیه دولت شیان شی از جمله بورسیه‌های موجود در دانشگاه هستند.

لازم به ذکر است که مقدار کمک‌هزینه بدین صورت است که کل هزینه شهریه دانشگاه به انضمام هزینه خوابگاه را شامل می‌شود. دانشجویان دانشگاه شیان جیائوتونگ چین که مشمول بورسیه دولت چین در مقطع کارشناسی‌ارشد هستند ماهیانه مبلغ ۳۰۰۰ یوان و دانشجویان دکترا مبلغ ۳۵۰۰ یوان دریافت خواهند کرد. همچنین بیمه کامل خدمات درمانی در کشور چین از دیگر مزیت‌های این نوع بورسیه است.

از جمله شرایط درخواست بورسیه دولت چین این است که متقاضیان باید خارجی بوده و دارای سلامت کامل جسمانی باشند. علاوه بر این‌ها دانشجویان متقاضی بورسیه دولت چین در مقطع کارشناسی‌ارشد باید دارای سن کمتر از ۳۵ سال و در مقطع دکترا سن کمتر از ۴۰ سال داشته باشند.

شرایط و مدارک اخذ پذیرش از دانشگاه شیان جیائوتونگ چین

شرایط و مدارک اخذ پذیرش از دانشگاه شیان جیائوتونگ چین

دانشگاه شیان جیائوتونگ چین یکی از اولین دانشگاه‌های کشور چین است که از سال ۱۹۵9 میلادی و با حمایت و کمک‌های مالی دولتی اقدام به پذیرش دانشجویان بین‌المللی می‌کند. از آن زمان تا کنون این دانشگاه بیش از ۵.۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی از بیش از 63 کشور جهان پذیرش کرده است.

برای تحصیل در دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ کلیه دانشجویان باید با دردست‌داشتن مدارک لازم در روز و مهلت زمانی تعیین شده برای ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه نمایند. مدارک موردنیاز برای نام‌نویسی دانشگاه شیان جیائوتونگ چین عبارت‌اند از:

  • نامه پذیرش
  • ویزا تحصیلی
  • ۵ قطعه عکس
  • برگه تأیید سلامت جسمانی
  • پاسپورت

توجه داشته باشید که دانشجویان باید شهریه تحصیل هر ترم را تا روز ثبت‌نام پرداخت نمایند. همچنین در صورت تأخیر در مراجعه و ثبت‌نام دانشگاه تا حداکثر ۲ هفته، پذیرش و قبولی دانشجو لغو خواهد شد. علاوه بر این‌، برای درخواست تحصیل در دانشگاه دولتی شیان جیائوتونگ و اخذ پذیرش از این دانشگاه به‌صورت آنلاین متقاضیان باید درخواست پذیرش آنلاین خود را تکمیل نموده و برای دانشگاه ارسال نمایند. در سایت دانشگاه بخشی به‌عنوان درخواست ثبت نام در دانشگاه وجود دارد که متقاضیان باید به آن وارد شوند. پس از ایجاد حساب کاربری و وارد نمودن آدرس ایمیل خود، متقاضی ایمیلی از طرف دانشگاه دریافت می‌کند که لینک ثبت نام بر روی آن دیده می‌شود. پس از کلیک‌کردن بر روی لینک، متقاضی وارد صفحه ثبت نام دانشگاه می‌شود.

به دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شیان جیائوتونگ چین شده‌اند توصیه می‌شود که در طول سفر اول مبلغی مابین ۶۰۰۰ تا ۱۰.۰۰۰ یوان چین جهت انجام امور جاری و ثبت نام در دانشگاه به همراه داشته باشند. برای تبدیل ویزای تحصیلی به مجوز اقامت در کشور چین، متقاضیان باید ویزای تحصیلی دریافت کنند.

درخواست پذیرش تحصیلی