Skip links

دانشگاه علم و فناوری چین (USTC) + ددلاین اپلای و شهریه 2024

اطلاعات کلی دانشگاه

شهر

هفئی

نوع دانشگاه

دولتی

تایید

وزارت علوم

زبان

چینی - انگلیسی

رنک ملی

8

رنک جهانی

114

نحوه پذیرش

بدون آزمون

خوابگاه

دارد

گالری تصاویر دانشگاه

نگاه اجمالی به علم و فناوری چین

دانشگاه USTC از برترین دانشگاه‎های کشور چین است که در سال 1958 در شهر هفئی (Hefei) تأسیس شد. هفئی پایتخت استان آن هوئی (Anhui) است و در شرق کشور چین در آن‌سوی رودهای یانگسه و هوآی هه قرار دارد و با 6 استان مختلف هم مرز است. همچنین دانشگاه علم و فناوری چین دارای چندین دانشکده و پردیس در اطراف شهر هفئی و شهرهای دیگر است.

این دانشگاه بیشتر رشته‌های فنی و مهندسی را ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که دانشکده علوم طبیعی، شیمی و علوم مواد این دانشگاه در میان 50 دانشکده برتر در جهان قرار دارند.

دانشگاه علم و فناوری چین (USTC) یکی از برترین دانشگاه‌های کشور چین و جهان به شمار می‌آید. این دانشگاه در زمینه‌های علمی و فناوری دارای شهرت بسیاری است. USTC در شهر هفئی، استان آنهویی واقع شده و به دلیل برنامه‌های تحصیلی برجسته، امکانات پژوهشی پیشرفته و استادان برجسته خود، مقصد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. به‌طورکلی شرایط تحصیل در چین نسب به دیگر کشورها همچون آمریکا، انگلیس و… بهتر است و همچنین هزینه تحصیل در چین نسبت به دیگر کشورها مناسب‌تر است. برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه تا انتهای این مقاله از فرهنگ ملل همراه ما باشید.

 

نام دانشگاه USTC
رتبه جهانی 114
زبان تحصیل انگلیسی – چینی
سال تأسیس 1958
نوع دانشگاه دولتی
مورد تأیید وزارت علوم بله

 

معرفی دانشگاه علم و فناوری چین

دانشگاه USTC از برترین دانشگاه‎های کشور چین است که در سال 1958 در شهر هفئی (Hefei) تأسیس شد. هفئی پایتخت استان آن هوئی (Anhui) است و در شرق کشور چین در آن‌سوی رودهای یانگسه و هوآی هه قرار دارد و با 6 استان مختلف هم مرز است. همچنین دانشگاه علم و فناوری چین دارای چندین دانشکده و پردیس در اطراف شهر هفئی و شهرهای دیگر است.

این دانشگاه بیشتر رشته‌های فنی و مهندسی را ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که دانشکده علوم طبیعی، شیمی و علوم مواد این دانشگاه در میان 50 دانشکده برتر در جهان قرار دارند. ما بقی دانشکده‌های USTC از بهترین‌ها در آسیا و جهان هستند و دانشجویان بسیار زیادی از سرتاسر جهان به دلیل مناسب بودن شرایط تحصیل در چین هر ساله جهت تحصیل در آن‌ها درخواست پذیرش به دانشگاه ارسال می‌کنند.

رتبه USTC؛ دانشگاه علم و فناوری چین

رتبه USTC

دانشگاه علم و فناوری چین در میان دانشگاه‌های کشور چین دارای تعداد بالایی مقالات پژوهشی بین‌المللی است و میزان استناد به مقالات این دانشگاه نیز بسیار زیاد است. از سال 1996 این دانشگاه در رتبه 4 دانشگاه‌های چین و در سال 1999 در رتبه 1 تعداد مقالات منتشر شده در نشریات تأثیرگذار در میان دانشگاه‌های جهان است. شایان‌ذکر است که دانشکده علوم طبیعی دانشگاه علم و فناوری چین در میان 50 دانشکده برتر و در رتبه 35 جهان قرار دارد. همچنین دانشگاه USTC دارای رتبه دوم در میان دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی جهان از نظر تعداد مقالات نانو پژوهشی است. در ادامه به رتبه‌بندی این دانشگاه در سال 2024 اشاره شده است.

  • رتبه جهانی امتیاز 114 از 20966
  • صدک 6 درصد برتر در جهان
  • رتبه منطقه‌ای (آسیا) 17
  • رتبه کشوری 8
  • رتبه استخدامی 276
  • رتبه پژوهشی 50
  • نمره کلی 81.3
  • دامنه edu.cn

زبان موردنیاز برای پذیرش در دانشگاه علوم و فناوری چین

لازم است بدانید که رشته‌های مختلف در دانشگاه علم و فناوری چین، به هر دو زبان انگلیسی و چینی ارائه می‌گردند و این خود یکی از شرایط مناسب تحصیل در چین محسوب می‌شود. نمرات زبان موردنیاز برای پذیرش در رشته‌های انگلیسی یا چینی این دانشگاه در زیر ذکر شده ‌است:

  • آیلتس حداقل نمره ۵.۵
  • تافل حداقل نمره ۷۰
  • زبان چینی (HSK) حداقل سطح ۵

توجه داشته باشید که مهلت ارسال درخواست پذیرش در دانشگاه علوم و فناوری چین، ۱۵ ژوئن اعلام شده است.

خوابگاه دانشگاه USTC

خوابگاه دانشگاه USTC

دانشگاه علم و فناوری چین برای دانشجویان بین‌المللی و داخلی امکانات خوابگاهی مناسبی فراهم نموده است و این خود نشان از مساعد بودن شرایط تحصیل در چین دارد. این دانشگاه دارای دو نوع خوابگاه است که در ادامه به برخی از ویژگی‌ها و جزئیات خوابگاه‌های این دانشگاه اشاره شده است:

  • خوابگاه‌های بین‌المللی: USTC دارای خوابگاه‌های مخصوص به دانشجویان بین‌المللی است که به طور معمول دارای اتاق‌های یک‌نفره و دونفره هستند. این خوابگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که راحتی و امنیت دانشجویان بین‌المللی را فراهم می‌کنند.
  • خوابگاه‌های داخلی: همچنین خوابگاه‌های دانشجویان چینی معمولاً دارای اتاق‌های چندنفره هستند و امکانات مشابه با خوابگاه‌های بین‌المللی دارند.

امکانات خوابگاه:

اتاق‌های خوابگاه به طور معمول شامل تختخواب، میز و صندلی، کمد لباس، تهویه‌مطبوع و اینترنت پرسرعت هستند. همچنین دارای امکانات مشترکی مانند آشپزخانه، سالن مطالعه، اتاق تلویزیون، لباسشویی و خشک‌کن هستند. علاوه بر این‌ها این خوابگاه‌ها دارای سیستم امنیتی 24 ساعته و نگهبانی هستند تا امنیت و آرامش دانشجویان تضمین شود.

شرایط کار حین و پس از تحصیل در دانشگاه علم و فناوری چین

همان که در بالا نیز بیان شد مناسب‌بودن شرایط تحصیل در چین باعث شده هر ساله دانشجویان بین‌المللی بسیاری جهت تحصیل در این کشور اقدام کنند. در کشور چین دانشجویانی که تمایل به کار در حین تحصیل خود دارند می‌توانند تا ۴۰ ساعت در ماه در زمان تحصیل و همچنین تا ۸۰ ساعت در ماه در ایام تعطیلات کار کنند. کارهای دانشجویی در کشور چین شامل مشاغلی همچون کار در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها یا کار در هتل، صندوقداری و فروشندگی در فروشگاه‌ها و … می‌شود.

به‌طورکلی باید گفت که شرایط کار در کشور چین هم در حین تحصیل و هم پس از اتمام تحصیل خوب است. نرخ بیکاری در این کشور ۵.۶ بوده و با وجود جمعیت بالای کشور چین می‌توان گفت این نرخ بیکاری نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای جهان مساعد است.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه علم و فناوری چین اقدام می‌کنند. در واقع به دلیل مناسب‌بودن شرایط تحصیل در چین و پایین‌بودن هزینه تحصیل در چین اغلب دانشجویان علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی، کشور چین را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

همان‌طور که بیان شد دانشگاه علوم و فناوری کشور چین یکی از برترین دانشگاه‎های این کشور است که در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این دانشگاه پرداخته شد. شما نیز درصورتی‌که علاقه‌مند به تحصیل در چین هستید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی فرهنگ ملل در ارتباط باشید. همکاران ما تمام تلاش خود را خواهند کرد که شما را در این مسیر به بهترین نحو راهنمایی کنند.

دانشکده‌های دانشگاه علم و فناوری چین

دانشکده‌های دانشگاه علم و فناوری چین

دانشگاه USTC دارای 15 دانشکده و 5 پردیس مختلف است و مساحت ساختمان‌های این دانشگاه 890000 متر مربع است. پنج پردیس این دانشگاه با نام‌های پردیس غربی، شرقی، جنوبی، شمالی و مرکزی شناخته می‌شوند. لازم به ذکر است که پردیس اصلی این دانشگاه به تازگی ساخته شده است و دارای کتابخانه‌ای با بیش از یک و نیم میلیون کتاب و 3000 مجله به زبان چینی و 4000 مجله به زبان انگلیسی است.

همچنین کتابخانه این دانشگاه دارای بیش از 600000 نسخه کتاب الکترونیکی و 20000 مجله الکترونیکی به زبان انگلیسی و چینی است. علاوه بر این‌، این دانشگاه دارای 5 مرکز آموزشی دولتی در جهت انجام تحقیقات در زمینه‌های علوم فیزیکی، علوم زیستی، دانش اطلاعات، مهندسی و علم مواد و مراکز استفاده از تابش سنکترون است. این 5 مرکز در حال حاضر در دست احداث است. 15 دانشکده این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • دانشکده علوم ریاضی
  • دانشکده تربیت‌بدنی
  • دانشکده شیمی و علم مواد
  • دانشکده علم و فناوری هسته‌ای
  • دانشکده علوم زندگی
  • دانشکده علوم و فناوری اطلاعات
  • دانشکده علوم و فناوری کامپیوتر
  • دانشکده علوم زمین و فضا
  • دانشکده مهندسی نرم‌افزار
  • دانشکده تجارت
  • دانشکده علوم محیطی و فناوری الکترواپتیکال
  • دانشکده مهندسی مواد

رشته‌ های ارائه شده در دانشگاه علوم و فناوری چین

به‌طورکلی به دلیل مناسب‌بودن شرایط تحصیل در چین هر ساله افراد بسیاری برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر این کشور اقدام می‌کنند که یکی از این دانشگاه‌ها نیز دانشگاه USTC است. در دانشگاه علم و فناوری چین رشته‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر، اطلاعات، نرم‌افزار، ریاضیات، فیزیک و … به دانشجویان ارائه می‌شود. در ادامه به تعدادی از این رشته‌ها در مقاطع مختلف اشاره شده است:

رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی عبارت‌اند از:

ریاضیات، مهندسی فیزیک، مهندسی شیمی، علوم مواد، مهندسی مواد، علوم زیستی، علوم مهندسی، اطلاعات الکترونیکی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار، علوم کامپیوتر، ژئوفیزیک، علوم محیطی، مدیریت اقتصادی، مدیریت بازرگانی، مهندسی هسته‌ای، و …

رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه علم و فناوری چین عبارت‌اند از:

علوم و مهندسی محیط‌زیست، مهندسی اطلاعات و مخابرات، تجارت بین‌الملل، علوم و مهندسی مواد، مدیریت دولتی

رشته‌های ارائه شده در مقطع دکتری شامل موارد بیان شده در زیر است:

علم تک‌مولکولی، نانو شیمی، فیزیک اطلاعات کوانتومی، علوم و مهندسی ایمنی، تابش و حفاظت از محیط‌زیست، چرخه سوخت هسته‌ای و مواد، سینکروسیکلوترون و کاربردها، فناوری و کاربردهای هسته‌ای، علوم و مهندسی انرژی هسته‌ای، احتمالات و آمار و ریاضی، مهندسی مالی، علوم و مهندسی مدیریت، مهندسی محیط‌زیست، علوم محیطی، ژئوشیمی، فیزیک فضایی، ژئوفیزیک جامدات، فناوری کاربردی کامپیوتر، و …

هزینه تحصیل دانشگاه علم و فناوری چین

هزینه تحصیل دانشگاه علم و فناوری چین

به‌طورکلی هزینه تحصیل در چین به نسبت اینکه کشور توسعه‌یافته‌ای است و اقتصاد بسیار قوی در آسیا و جهان دارد بسیار مناسب است. شهریه دانشگاه علم و فناوری چین نیز همچون دیگر دانشگاه‌های این کشور دارای قیمت مناسبی است. در واقع این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های دولتی و تحقیقاتی کشور چین است و هزینه‌های آن برای دانشجویان چینی رایگان است؛ اما این هزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی نیز بسیار مناسب است. همچنین دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با استفاده از امکاناتی که این دانشگاه برای تحصیل و زندگی فراهم نموده است در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

توجه داشته باشید که هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه تنها شامل شهریه نمی‌شود؛ بلکه باید دانشجو بتواند هزینه‌های دیگر را نیز تأمین نماید. همچنین در زمان اخذ ویزای تحصیلی دانشجو باید تمکن مالی خود و یا بورسیه شدن از طرف دانشگاه را به اثبات برساند. شهریه دانشگاه علم و فناوری چین، باتوجه‌به رشته و مقطع انتخابی شما متفاوت خواهد بود. در ادامه شهریه اعلام شده توسط این دانشگاه در مقاطع مختلف بیان شده است:

  • کارشناسی ۲۶,۰۰۰ یوان (۳,۷۸۰ دلار)
  • کارشناسی‌ارشد ۳۰,۰۰۰ یوان (۴,۳۷۰ دلار)
  • دکترا ۳۵,۰۰۰ یوان (۵,۰۹۴ دلار)

بورسیه ‌های دانشگاه علوم و فناوری چین

بورسیه ‌های دانشگاه علوم و فناوری چین

دانشگاه USTC به دانشجویان بین‌المللی و داخلی بورسیه‌هایی را برای تحصیل رایگان در چین اختصاص می‌دهد. دانشجویان برتری که دارای رزومه‌های قوی هستند می‌توانند در زمان ارسال درخواست آنلاین پذیرش در دانشگاه، درخواست بورسیه تحصیلی را نیز به دانشگاه ارسال نمایند. در حقیقت از جمله مهم‌ترین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی از این دانشگاه برای دانشجویان دارای شرایط تحصیل در چین بالابودن نمرات تحصیلی و انگیزه بالای دانشجو از تحصیل در آن دانشگاه است. شرط دیگر دریافت بورسیه تحصیلی توان مالی دانشجو در پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی در آن کشور و شهر است.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه علم و فناوری چین برای تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکترا و زبان چینی در دسترس است. بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه اصولاً مواردی چون تحصیلات تکمیلی، هزینه تحصیل، خوابگاه و هزینه‌های بیمه درمانی را پوشش می‌دهند. یکی از بورسیه‌های این دانشگاه که برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده‌ بورسیه دانشجویان بین‌المللی برجسته USTB است. زمان درخواست این بورسیه ماه اکتبر است و برای آن دسته از دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده که در دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد تمام‌وقت بالای یک سال ثبت نام می‌کنند و جزء دانشجویان برجسته و تراز اول دانشگاه هستند. ارزش این بورسیه ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یوان (۱۴۵.۵ تا ۷۲۷.۶ دلار) است.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه علم و فناوری چین

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه علم و فناوری چین

همان‌طور که بیان شد به دلیل مناسب‌بودن شرایط تحصیل در چین دانشجویان بسیاری هر ساله برای اخذ پذیرش از دانشگاه علم و فناوری چین درخواست پذیرش می‌دهند. لازم است بدانید که این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان مدارک و شرایط خاصی را قرار داده است. دانشجویان برای ورود به این دانشگاه و تحصیل در آن در قدم اول باید فرم درخواست آنلاین پذیرش که در سایت دانشگاه وجود دارد را تکمیل نمایند و هزینه ارسال درخواست را پرداخت کنند.

همچنین درخواست پذیرش را باید در تاریخ‌های مشخص شده توسط مؤسسه بنیاد چین برای دانشگاه ارسال نمایند. برای ثبت نام و تحصیل در دانشگاه USTC لازم است دانشجو شرایط و مدارک زیر را داشته باشد.

  • آخرین مدرک تحصیلی و یا کپی برابر اصل شده
  • پاسپورت دارای بیش از 6 ماه اعتبار
  • کپی رسمی و ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • کپی مدرک HSK4 برای شرکت در رشته‌های چینی آموزش‌داده‌شده
  • گواهی مدرک زبان تافل یا آیلتس
  • انگیزه‌نامه یا برنامه تحقیقی 800 کلمه‌ای برای ثبت نام در تحصیلات تکمیلی
  • دو توصیه‌نامه از اساتید دانشکده لیسانس (فقط برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی)
  • مقالات منتشر شده برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی

درخواست پذیرش تحصیلی