Skip links

دانشگاه مرکزی جنوب چین (CSU) 2024 + هزینه و بورسیه ها

اطلاعات کلی دانشگاه

شهر

چانگشای

نوع دانشگاه

دولتی

تایید

بهداشت

زبان

انگلیسی- چینی

رنک ملی

15

رنک جهانی

209

نحوه پذیرش

بدون آزمون

خوابگاه

دارد

گالری تصاویر دانشگاه

نگاه اجمالی به مرکزی جنوب چین

دانشگاه Central South University یکی از دانشگاه‌های دولتی چین است. این دانشگاه در سال 2000 تاسیس شده است. دانشگاه CSU با ترکیب کردن سه موسسه مجزا تشکیل شد که شامل دانشگاه فناوری مرکزی جنوب، دانشگاه راه‌آهن چانگشا و دانشگاه پزشکی هونان بودند. این طیف وسیع باعث شد تا دانشگاه مرکزی جنوب بتواند رشته‎های فراوانی را برای داوطلبان ارائه دهد. دانشگاه مرکزی جنوب چین دارای سطح علمی بسیار بالایی است و در رتبه 209 بهترین دانشگاه‌های جهان، رتبه 31 دانشگاه برتر آسیا و پانزدهمین دانشگاه برتر چین قرار دارد.

دانشگاه مرکزی جنوب چین یا Central South University یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور چین است که در شهر چانگشا واقع شده است. زبان‌اصلی تحصیل در این دانشگاه زبان‌های انگلیسی و چینی است که باتوجه‌به رشته و دوره تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. تحصیل در چین امروزه در بین ایرانیان طرف‌داران زیادی پیدا کرده است و افراد بسیاری برای ادامه تحصیل به این کشور مراجعه می‌کنند.

دانشگاه CSU یکی از دانشگاه‌های کشور چین است که به تأیید وزارت بهداشت ایران رسیده است و می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. این دانشگاه از حمایت مالی وزارت آموزش چین برخوردار است؛ به همین دلیل هزینه تحصیل در دانشگاه CSU نسبت به بسیاری دیگر از دانشگاه‌ها کمتر باشد. در این مقاله از فرهنگ ملل با ما همراه باشید تا با این دانشگاه و شرایط تحصیل در آن بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با دانشگاه مرکزی جنوب چین

دانشگاه Central South University یکی از دانشگاه‌های دولتی چین است. این دانشگاه در سال 2000 تاسیس شده است. دانشگاه CSU با ترکیب کردن سه موسسه مجزا تشکیل شد که شامل دانشگاه فناوری مرکزی جنوب، دانشگاه راه‌آهن چانگشا و دانشگاه پزشکی هونان بودند. این طیف وسیع باعث شد تا دانشگاه مرکزی جنوب بتواند رشته‎های فراوانی را برای داوطلبان ارائه دهد.

دانشگاه مرکزی جنوب سه بیمارستان مربوط به خود دارد. همچنین دارای تعدادی مرکز مطالعاتی مختلف است. هزینه تحصیل در دانشگاه CSU باتوجه‌به اینکه یک دانشگاه دولتی است و تحت حمایت مالی وزارت آموزش چین است، نسبت به بسیاری از دانشگاه ها کمتر است. دانشگاه مرکزی جنوب چین دارای سطح علمی بسیار بالایی است و در رتبه 209 بهترین دانشگاه‌های جهان، رتبه 31 دانشگاه برتر آسیا و پانزدهمین دانشگاه برتر چین قرار دارد.

این دانشگاه در شهر چانگشای چین واقع شده است. این شهر مرکز و بزرگ‌ترین استان هونان است که در مرکز جنوب کشور چین واقع شده است. این شهر یکی از شهرهای تاریخی کشور چین به‌حساب می‌آید و می‌توانید با تحصیل در دانشگاه مرکزی جنوب چین از فرهنگ و آثار تاریخی این شهر نیز لذت ببرید. زبان‌اصلی تحصیل در این دانشگاه انگلیسی و چینی است و باتوجه‌به نوع رشته و دوره تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. همچنین این دانشگاه، یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین است.

امکانات دانشگاه مرکزی جنوب چین

1. امکانات دانشگاه

دانشگاه CSU دارای امکاناتی مدرن و مراکز تفریحی فوق‌العاده‌ای است که تجربه تحصیل در چین را برای داوطلبین بین‌المللی بسیار شیرین می‌کند. این دانشگاه شامل سه بیمارستان مجهز است که شرایط بسیار عالی نیز برای داوطلبین دوره‌های پزشکی و پیراپزشکی فراهم کرده است. برخی دیگر از مراکز و امکاناتی که دانشگاه مرکزی جنوب چین برای دانشجویان فراهم کرده است به‌صورت زیر است:

  • سه آزمایشگاه ملی
  • چهار مرکز تحقیقات مهندسی
  • دو مرکز برای نوآوری مشترک
  • آزمایشگاه ملی مهندسی
  • مرکز ملی تحقیقات پزشکی بالینی

دانشگاه مرکزی جنوب چین شرایطی را فراهم کرده است که دانشجویان در هنگام تحصیل لذت ببرند. تمام سالن‌های سخنرانی و کلاس‌ها بسیار مجهز هستند و صندلی‌های راحت و آخرین فناوری‌های نصب شده‌ را دارند. در این دانشگاه همچنین چندین استادیوم ورزشی هم وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در چین و این دانشگاه این است که خوابگاه‌هایی با امکانات بالا در محوطه دانشگاه وجود دارد. هزینه اقامت دانشجویان در خوابگاه‌های موجود در محوطه دانشگاه از 5000 یوان در هر سال آغاز می‌شود. این خوابگاه‌ها کمک می‌کنند تا هزینه تحصیل در دانشگاه CSU کاهش یابد.

پردیس های دانشگاه مرکزی جنوب

2. پردیس های دانشگاه مرکزی جنوب

دانشگاه مرکزی جنوب چین دارای شش پردیس اصلی است که هر کدام رشته‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. این شش پردیس شامل موارد زیر است:

  • پردیس اصلی: ساختمان‌های اداری دانشگاه در این پردیس واقع شده‌اند. همچنین خوابگاه‌ها و ساختمان‌های مربوط به دانشجویان رشته کارشناسی‌ارشد و تحصیلات تکمیلی رشته‌های مهندسی در پردیس اصلی دانشگاه واقع شده است. همچنین دو آزمایشگاه اصلی این دانشگاه در پردیس اصلی قرار دارد.
  • پردیس جنوبی: این بخش دانشگاه مرکزی جنوب چین شامل خوابگاه‌های دانشجویان سال اولی و کلاس‌های مربوط به ‌دوره تکمیلی علوم‌انسانی است. برخی دیگر از ساختمان‌های اداری نیز در این پردیس قرار دارند.
  • پردیس جدید: ساختمان‌های آکادمیک دانشجویان جدیدالورود در پردیس جدید دانشگاه مرکزی جنوب قرار دارد. کلاس‌های دانشجویان کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم‌انسانی در این بخش قرار دارد. کتابخانه اصلی دانشگاه نیز در این بخش واقع شده است.
  • پردیس جدید یا دانشکده پزشکی Xiangya: بیمارستان Xiangya و آزمایشگاه دولتی ژنتیک پزشکی چین در این پردیس از دانشگاه واقع شده است. همچنین کلاس‌های مربوط به تحصیلات تکمیلی دانشجویان پزشکی در این پردیس دانشگاه واقع شده است.
  • پردیس قدیمی یا دانشکده پزشکی شیانگی: کلاس‌ها و خوابگاه‌های دانشجویان پزشکی در این پردیس قرار دارد. کتابخانه پزشکی و بیمارستان سوم Xiangya در پردیس قدیمی واقع شده است.
  • پردیس راه‌آهن: ساختمان‌های کلاسی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد رشته‌های مهندسی در پردیس راه‌آهن قرار دارند. کتابخانه‌ها و ساختمان‌های اداری مربوط به رشته‌های مهندسی نیز در این بخش واقع شده است.

دانشگاه مرکزی جنوب شامل سه پردیس دیگر نیز می‌شود به نام‌های سیپایلو Sipailou))، جیالونگو Jiulonghu)) و دینجیاگئو Dingjiaqiao)). پردیس سیپایلو قدیمی‌ترین پردیس دانشگاه مرکزی جنوب چین است که از زمان دانشگاه ملی مرکزی باقی‌مانده است.

جمع‌بندی

دانشگاه مرکزی جنوب چین یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور چین است که در شهر چانگشای واقع شده است. این دانشگاه دولتی تحت حمایت مالی وزارت آموزش چین قرار دارد و باتوجه‌به مزایای فراوانی که دارد می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای تحصیل در چین باشد. این دانشگاه دارای دانشکده‌های مختلفی است که رشته‌های بسیاری را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه به زبان‌های انگلیسی و چینی ارائه می‌شوند. داوطلبان برای کاهش هزینه تحصیل در دانشگاه CSU می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی فوق‌العاده این کشور نیز استفاده کنند.

خدمات مهاجرتی فرهنگ ملل از ابتدای کار تا انتهای مهاجرت تحصیلی، در کنار شما می‌ماند و در کل مسیر می‌توانید از مشاوره‌های مجموعه ما استفاده کنید. مجموعه ما به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید و هرچه سریع‌تر به نتیجه دلخواهتان برسید. برای دریافت مشاوره می‌توانید به بخش مشاوره رایگان مراجعه کنید.

دانشکده ها و رشته های دانشگاه مرکزی جنوب چین

دانشکده ها و رشته های دانشگاه مرکزی جنوب چین

دانشگاه مرکزی جنوب چین باتوجه‌به اینکه از اقدام دانشگاه و مؤسسه آموزشی تشکیل شده است، دانشکده‌ها و رشته‌های زیادی را در برمی‌گیرد. برخی از دانشکده‌های مهمی که در این دانشگاه قرار دارند به‌صورت زیر است:

معماری و هنر، فیزیک، ریاضیات و آمار، علوم زیستی، مهندسی ترافیک و حمل‌ونقل، مهندسی عمران، علوم و مهندسی مواد، علوم پایه پزشکی، علوم دارویی و… . برای اینکه با دیگر دانشکده‌های این دانشگاه و شرایط و ویژگی‌های آن‌ها بیشتر آشنا شوید می‌توانید به وب‌سایت رسمی دانشگاه Central South University مراجعه کنید.

این دانشگاه در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. هزینه تحصیل در دانشگاه CSU برای برخی از رشته‌ها حتی رایگان است. همچنین برخی از رشته‌های این دانشگاه به زبان انگلیسی و برخی دیگر به زبان چینی تدریس می‌شوند. این دانشگاه همچنین برای افرادی که نیاز دارند به‌صورت رایگان دوره‌های پیش‌دانشگاهی و آموزش زبان چینی برگزار می‌کند. این دانشگاه حدود 83 برنامه کارشناسی، 282 برنامه کارشناسی ارشد و 142 برنامه دکترا دارد. برخی از رشته‌های این دانشگاه که در مقطع کارشناسی به صورت رایگان و به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند به صورت زیر است:

مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی نرم‌افزار، مدیریت کسب‌وکار، پزشکی بالینی، اقتصاد و تجارت بین‌المللی، ادبیات چینی، حسابداری و معماری

برای اطلاع بیشتر از رشته‌هایی که این دانشگاه ارائه می‌دهد و جزئیات آن‌ها بهتر است پیش از اینکه اقدام به مهاجرت کنید به وب‌سایت رسمی دانشگاه مرکزی جنوب چین مراجعه کنید.

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه CSU

هزینه دقیقی که دانشجویان برای تحصیل خود در دانشگاه مرکزی جنوب چین باید بپردازند به سطح دوره و نوع دوره آن‌ها بستگی دارد. هزینه تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی از 16000 یوان و هزینه تحصیل دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد از 20000 یوان در سال آغاز می‌شود. هزینه تحصیل در دانشگاه CSU برای دانشجویان مقطع دکترا نیز از 26000 یوان در سال شروع می‌شود. هزینه‌های زندگی در کشور چین ممکن است در هر شهر متفاوت باشد؛ ولی دانشجویان با اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی می‌توانند مقدار زیادی از هزینه خود را کاهش دهند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه مرکزی جنوب چین

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه مرکزی جنوب چین

دانشگاه مرکزی جنوب چین برای کمک به دانشجویان بورسیه‌های فوق‌العاده‌ای نیز در نظر گرفته است. برخی از معیارهایی که در دریافت بورسیه تحصیلی تأثیرگذار است شامل تسلط به زبان، سلامت جسمانی خوب و نداشتن سابقه کیفری است. مبلغ این بورسیه‌ها ممکن است متفاوت باشد؛ ولی برخی از آن‌ها بسیار عالی هستند و تقریباً تمام هزینه تحصیل در چین و حتی بیمه درمانی داوطلبان را پوشش می‌دهند و کمک‌هزینه ماهیانه را برای آن‌ها ارائه می‌دهند.

شرایط پذیرش در دانشگاه مرکزی جنوب چین

شرایط پذیرش در دانشگاه مرکزی جنوب چین

متقاضیان بین‌المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه مرکزی جنوب چین را دارند، باید معادل دیپلم دبیرستان کشور خود را داشته باشند و سن آن‌ها بین 18 تا 25 سال باشد. متقاضیان بالای 16 سال و زیر سن 18 سال که واجد شرایط هستند درصورتی‌که سرپرست قانونی در چین داشته باشند می‌توانند برای این دانشگاه و تحصیل در چین درخواست دهند. حداقل نمرات لازم برای درخواست و شرایط تحصیل در چین وجود ندارد؛ اما نمرات بهتر قطعاً شانس قبولی شما را افزایش می‌دهد.

دانشجویانی که برای کارشناسی‌ارشد اقدام می‌کنند، حداقل به مدرک لیسانس قبلی یا معادل آن نیاز دارند. سن داوطلبین کارشناسی‌ارشد باید کمتر از 35 سال باشد. دانشجویان دکترا نیز به مدرک کارشناسی‌ارشد یا معادل آن برای پذیرش در این مقطع نیاز دارند و سن آن‌ها باید زیر 40 سال باشد. در مرحله اول باید برنامه یا رشته مدنظر خود را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم که تنها یک برنامه را انتخاب نکنید، با انتخاب دو الی سه برنامه می‌توانید شانس قبولی خود را بالا ببرید. در این مرحله باید به هزینه تحصیل در دانشگاه CSU نیز دقت کنید.

پس از اینکه رشته مدنظر خود را انتخاب کردید باید به‌صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید. همچنین باید برنامه انتخابی خود را اعلام کرده، هزینه درخواست را پرداخت کرده و مدارک موردنیاز را در سایت بارگذاری کنید. در طول چند روز آینده، دانشگاه مرکزی جنوب چین درخواست شما را بررسی کرده و حتی در صورت نیاز ممکن است با شما تماس بگیرد و اطلاعاتی را مستقیماً دریافت کند.

پس از اینکه پذیرش شما کامل شد، نامه پذیرش را به‌صورت اینترنتی دریافت می‌کنید. شما باید ودیعه غیرقابل‌استرداد را به دانشگاه پرداخت کنید. پس از این مرحله نامه رسمی پذیرش شما در دانشگاه و فرم ویزای کشور مربوطه برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کنید.

1. دریافت ویزای تحصیلی کشور چین

ویزای تحصیلی کشور چین شامل دو نمونه است:

  • ویزای X1: برای دوره‌های تحصیلی که بیشتر از 6 ماه طول می کشد و حداکثر مدت اعتبار آن 5 سال است.
  • ویزای X2: برای دوره‌های تحصیلی که شش ماه یا کمتر طول می‌کشد.

پس از اینکه ویزای تحصیلی شما صادر شد تا 90 روز فرصت دارید تا به کشور چین مراجعه کنید و فرایند کارهای اقامت خود را انجام دهید. حدود چهار روز کاری زمان می‌برد تا ویزای تحصیلی شما صادر شود. برای دریافت ویزای تحصیلی کشور چین و تحصیل در دانشگاه مرکزی جنوب چین باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • نامه پذیرش دانشگاه
  • گواهی سلامت
  • ارائه گواهی تمکن مالی که ثابت کند می‌توانید از هزینه تحصیل در دانشگاه CSU بر بیایید.
  • ضمانت‌نامه امضا شده به‌وسیله والدین یا سرپرست متقاضی
  • ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی به زبان انگلیسی
  • ارائه فرم JW201 یا JW202 برای متقاضیان ویزای X1
  • کپی برابر اصل شده گذرنامه متقاضی
  • عکس در سایز پاسپورتی
  • گواهی عدم سو سابقه
  • مدرک زبان معتبر
  • هزینه بررسی مدارک

2. مدارک زبان مورد نیاز

داوطلبانی که مایل به تحصیل در چین و دانشگاه مرکزی جنوب چین هستند باید بتوانند ثابت کنند که در هر زبانی که رشته آن‌ها ارائه می‌شود، مهارت‌های لازم را دارند. برای اثبات این کار باید در آزمون‌های معتبر شرکت کنید. آزمون‌های IELTS و TOEFL برخی از آزمون‌های مورد تأیید دانشگاه برای زبان انگلیسی هستند. داوطلبان باید بتوانند حداقل نمره 6 در آزمون آیلتس یا حداقل نمره 85 را در آزمون تافل کسب کنند. دانشگاه مرکزی جنوب چین همچنین برنامه‌های ویژه‌ای برای داوطلبان بین‌المللی این دانشگاه در نظر گرفته است که از طریق آن‌ها می‌توانند زبان چینی خود را تقویت کنند.

درخواست پذیرش تحصیلی