Skip links

دانشگاه پزشکی پایتخت چین + شهریه 2024

اطلاعات کلی دانشگاه

شهر

پکن

نوع دانشگاه

غیر انتفاعی

تایید

وزارت بهداشت

زبان

چینی - انگلیسی

رنک ملی

115

رنک جهانی

871

نحوه پذیرش

بدون آزمون

خوابگاه

دارد

گالری تصاویر دانشگاه

نگاه اجمالی به دانشگاه پزشکی پایتخت چین

دانشگاه پزشکی پایتخت یا Capital Medical University یکی از بهترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور چین برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به چین را دارند، به‌حساب می‌آید. این دانشگاه در سال 1960 در شهر پکن توسط پروفسور وو جیپینگ تاسیس شد. امروزه هیئت علمی این دانشگاه تشکیل شده از متخصصان و افراد حرفه‌ای است که باعث معروفیت بیشتر این دانشگاه شده‌اند. دانشگاه Capital Medical University شامل شش پردیس مختلف در سراسر پایتخت چین است.

امروزه بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، کشور چین را انتخاب می‌کنند. بسیاری از بهترین دانشگاه‌های آسیا در کشور چین هستند که شرایط خوبی را برای دانشجویان بین‌المللی و مهاجرت تحصیلی به چین فراهم کرده‌اند. یکی از بهترین دانشگاه‌هایی که داوطلبان می‌توانند انتخاب کنند، دانشگاه پزشکی پایتخت چین است. این دانشگاه از بهترین مؤسسه‌های پزشکی در کشور چین به‌حساب می‌آید. شهر پکن که پایتخت کشور چین نیز هست، می‌تواند یکی از بهترین شهرهای کشور چین برای زندگی باشد.

درصورتی‌که شرایط تحصیل در چین را دارید و می‌خواهید از دوره‌های فوق‌العاده‌ای که دانشگاه پایتخت چین ارائه می‌دهد استفاده کنید، در این مقاله از وب‌سایت فرهنگ ملل با ما همراه باشید.

تحصیل پزشکی در چین

قطعاً رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی یکی از محبوب‌ترین رشته‌های سراسر جهان هستند. افراد بسیاری برای تحصیل در این رشته‌ها اقدام به مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگری می‌کنند. شرایط تحصیل در چین برای علاقه‌مندان به رشته پزشکی بسیار خوب است و کشور شامل دانشگاه‌هایی با سطح علمی بالا در این زمینه است. بسیاری از برترین دانشگاه‌های پزشکی چین مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیز هستند. یکی از بهترین دانشگاه‌هایی که داوطلبان می‌توانند آن را انتخاب کنند، دانشگاه پزشکی پایتخت چین است. دوره‌های پزشکی در کشور چین حدود 6 سال طول می کشد.

مزایای تحصیل پزشکی در چین

باتوجه‌به شرایط تحصیل در چین، مزایای تحصیل در چین روبه‌افزایش است و می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای داوطلبان ایرانی باشد که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. دانشگاه‌های پیشرفته و بی‌نظیر این کشور مانند دانشگاه پزشکی پایتخت چین باعث شده است تعداد افرادی که علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی به چین هستند، افزایش یابد. برخی از مزایای تحصیل پزشکی از چین به‌صورت زیر است:

  • دانشگاه‌های این کشور از سطح بالای علمی و مدرک فارغ‌التحصیلی برخوردار هستند.
  • امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و چینی در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور وجود دارد.
  • هزینه تحصیل و هزینه زندگی در چین نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است.
  • امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی مختلف در این کشور وجود دارد.
  • باتوجه‌به فرهنگ‌های مختلفی در این کشور وجود دارد، از دانشجویان بین‌المللی استقبال خوبی می‌شود و خیلی احساس غریبی نمی‌کنید.
  • دانشگاه‌های پیشرفته بسیاری در لیست دانشگاه‌های موردتایید بهداشت در چین هستند.

دانشگاه پزشکی پایتخت چین

دانشگاه پزشکی پایتخت چین

دانشگاه پزشکی پایتخت یا Capital Medical University یکی از بهترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور چین برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به چین را دارند، به‌حساب می‌آید. این دانشگاه در سال 1960 در شهر پکن توسط پروفسور وو جیپینگ تاسیس شد. امروزه هیئت علمی این دانشگاه تشکیل شده از متخصصان و افراد حرفه‌ای است که باعث معروفیت بیشتر این دانشگاه شده‌اند. دانشگاه Capital Medical University شامل شش پردیس مختلف در سراسر پایتخت چین است. دانشگاه پزشکی پایتخت چین همچنین به بیمارستان‌ها و کالج‌های مختلفی نیز وابسته است که می‌توانند به پیشرفت دانشجویان کمک بسیاری کند.

در رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان، دانشگاه پزشکی پایتخت چین دارای رتبه 871 است. این دانشگاه همچنین 272امین دانشگاه برتر آسیا و 115 دانشگاه برتر چین به‌حساب می‌آید. برخی از رشته‌ها و دانشکده‌های این دانشگاه از رتبه‌های بسیار برتری برخوردار هستند؛ مانند بهداشت عمومی که دارای رتبه 61 یا زیست شناسی سلولی که دارای رتبه 107 در بین برترین دانشگاه‌های جهان است.

پردیس های دانشگاه Capital Medical

همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم دانشگاه پزشکی پایتخت چین شامل شش پردیس اصلی است که در سراسر شهر پکن واقع شده‌اند و شرایط خوبی را برای تحصیل و اقامت دانشجویان مختلف پدید آورده‌اند. هر کدام از پردیس‌های این دانشگاه شامل تجهیزات و امکانات به‌روز و پیشرفته هستند که دانشجویان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. پردیس‌های دانشگاه پزشکی پایتخت چین به‌صورت زیر هستند:

  • پردیس اصلی و بین‌المللی CMU که در منطقه Fengtai واقع شده است.
  • پردیس Hepingli که در منطقه Dongcheng واقع شده است.
  • پردیس Shunyi Campus که در منطقه Shunyi واقع شده است.
  • پردیس Dongsishitiao که در منطقه Dongcheng واقع شده است.
  • پردیس Wanshoulu که در منطقه Haidian واقع شده است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه Capital Medical University

شرایط تحصیل در چین برای رشته دندانپزشکی بسیار عالی است و یکی از بهترین دانشگاه‌هایی که این رشته را ارائه می‌دهد، دانشگاه پزشکی پایتخت چین است. رشته دندانپزشکی این دانشگاه دارای رتبه 7 در بین بهترین دانشگاه‌های چین است. یکی دیگر از محبوب‌ترین رشته‌های گروه تجربی داروسازی است که افراد بسیاری برای تحصیل در این رشته اقدام به مهاجرت تحصیلی به چین می‌کنند. تحصیل داروسازی در چین مزایای زیادی دارد. در دانشگاه پزشکی پایتخت چین دانشجویان برای رشته داروسازی، دوره‌های بالینی مثل طب داخلی، مبانی تشخیص و آمار زیستی را پشت سر می‌گذارند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی پایتخت چین

تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی پایتخت چین

این دانشگاه یکی از مجهزترین دانشگاه‌های کشور چین برای رشته پزشکی به‌حساب می‌آید. دوره رشته پزشکی یا جراحی در این دانشگاه حدود 6 سال طول می‌کشد. در سال اول این دانشگاه دوره‌های مقدماتی را به دانشجویان یاد می‌دهند. در سال دوم و سوم نیز آموزش، دروس پایه پزشکی را آموزش می‌دهند. سال چهارم و پنجم شامل آموزش‌های بالینی می‌شود. در سال آخر هم دوره‌های کارآموزی را پشت سر می‌گذارند.

هزینه زندگی در چین

هزینه زندگی در کشور چین به عوامل مختلفی مثل سبک زندگی شما و شهری که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. شهر پکن که دانشگاه پزشکی پایتخت چین در آن واقع شده است یکی از شهرهای گران در چین به‌حساب می‌آید؛ ولی باز هم هزینه زندگی در آن نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است. بیشترین هزینه‌ای که برای زندگی در کشور چین باید بپردازید بابت اسکان است که می‌توانید آن را با اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی کاهش دهید. بدون محاسبه‌کردن هزینه اسکان، هزینه متوسط زندگی یک نفر در شهر پکن حدود 570.00 دلار می شود.

خوابگاه های دانشگاه پزشکی پایتخت

یکی از مسائل مهمی که دانشجویان در هنگام مهاجرت تحصیلی به چین باید در نظر بگیرند، شرایط اسکان آن‌ها است. دانشگاه پزشکی پایتخت چین خوابگاه‌هایی با امکانات بالا را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. خوابگاه‌های این دانشگاه شامل کتابخانه‌های مجهز، رستوران، باشگاه، زمین‌های ورزشی و… است. با اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی می‌توانید هزینه‌های زندگی خود در چین را کاهش دهید و شرایط تحصیل در چین را بهبود بخشید.

هزینه اسکان در خوابگاه‌های دانشگاه پزشکی پایتخت چین سالانه 7000 الی 16000 یوان است. هر اتاق در خوابگاه‌های این دانشگاه معمولا برای دو دانشجو مشترک است. در خوابگاه‌های دانشگاه پزشکی پایتخت چین، دانشجویان می‌توانند به اینترنت پرسرعت نیز دسترسی داشته باشند.

جمع‌بندی

شرایط تحصیل در چین برای افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های پزشکی هستند بسیار مناسب است. یکی از بهترین دانشگاه‌های چین برای افرادی که قصد که قصد مهاجرت تحصیلی به چین را دارند، دانشگاه پزشکی پایتخت چین است. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های خصوصی کشور چین به‌حساب می‌آید که در شهر پکن واقع شده است و شامل پردیس‌های مختلفی در سراسر این شهر است. دانشجویان می‌توانند در تمام مقاطع تحصیلی و به زبان انگلیسی یا چینی در این دانشگاه تحصیل کنند. امکان اسکان دانشجویان بین‌المللی در خوابگاه‌های این دانشگاه وجود دارد.

دانشجویان بین‌المللی ممتاز همچنین می‌توانند از بورسیه این دانشگاه نیز استفاده کنند. اگر به مهاجرت تحصیلی علاقه‌مند هستید و نمی‌دانید از چه جایی باید شروع کنید یا از این فرایند سخت می‌ترسید، مشاورین مجموعه فرهنگ ملل می‌توانند به شما کمک کنند. با دریافت مشاوره از ما می‌توانید بهترین دانشگاه و رشته را برای خود انتخاب کنید. ما همچنین به شما کمک می‌کنیم تا بورسیه‌های تحصیلی را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش مشاوره رایگان مراجعه کنید

دانشکده های Capital Medical University

دانشکده های Capital Medical University

دانشگاه پزشکی پایتخت چین از دانشکده‌های مختلفی تشکیل شده است هر کدام از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و در آن‌ها از جدیدترین و بهترین امکانات و تجهیزات استفاده می‌شود. برخی از مهم‌ترین دانشکده‌های این دانشگاه به‌صورت زیر است:

  • دانشکده علوم پایه پزشکی
  • دانشکده مهندسی پزشکی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده بهداشت عمومی و پزشکی خانواده
  • دانشکده علوم بیوشیمیایی و دارویی
  • دانشکده مدیریت و آموزش بهداشت
  • دانشکده طب سنتی چینی
  • کالج پزشکی یان جینگ
  • مدرسه بین‌المللی CCMU

رشته های دانشگاه پزشکی پایتخت

هر کدام از دانشکده‌های این دانشگاه رشته‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به چین را دارند باید از آن‌ها آگاه باشند. با تحصیل در چین در هرکدام از رشته‌های این دانشگاه فرصت‌های تحقیقاتی فراوانی نیز برای شما ایجاد می‌شود. در برخی از رشته‌های این دانشگاه از اساتید بین‌المللی فوق‌العاده و معتبری استفاده می‌شود که باعث شده است اعتبار این رشته‌ها نیز بالا برود. رشته‌هایی مثل جراحی قلب و عروق، نوروبیولوژی، تخصص دستگاه گوارش و چشم‌پزشکی جزو این گروه به‌حساب می‌آیند. برخی از رشته‌های فوق‌العاده دیگری که در دانشگاه پزشکی پایتخت چین ارائه می‌شود به‌صورت زیر هستند:

  • پزشکی بالینی
  • پزشکی عمومی
  • پزشکی درد
  • مغز و اعصاب
  • سیتوبیولوژی
  • اورولوژی
  • طب سنتی چینی
  • سم‌شناسی
  • تولیدمثل
  • سیاست‌های بهداشتی
  • اپیدمیولوژی
  • گوش و حلق و بینی
  • روانپزشکی
  • روان‌شناسی پزشکی
  • میکروب‌شناسی
  • انگل‌شناسی
  • فناوری آزمایشگاه پزشکی

هزینه تحصیل دانشگاه Capital Medical University

دانشگاه پزشکی پایتخت چین از دانشگاه‌های خصوصی کشور چین به‌حساب می‌آید و شهریه این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دولتی کشور چین بیشتر است. هزینه تحصیل در چین و این دانشگاه به اینکه در چه رشته و مقطعی تحصیل می‌کنید بستگی دارد. به‌طورکلی می‌توان گفت هزینه تحصیل در دوره‌های کارشناسی دانشگاه پزشکی پایتخت چین حدود 4600 الی 6000 دلار است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد حدود 7200 و دکتری حدود 8700 دلار است. دانشجویان که قصد مهاجرت تحصیلی به چین را دارند، می‌توانند با استفاده از بورسیه‌های تحصیلی هزینه‌های خود را پایین‌تر نیز بیاورند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه پزشکی پایتخت چین

بورسیه های تحصیلی دانشگاه پزشکی پایتخت چین

دانشگاه پزشکی پایتخت چین بورسیه‌هایی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است که شامل تمام مقاطع تحصیلی می‌شود. داوطلبان می‌توانند پس از گذراندن یک سال در این دانشگاه، برای دریافت بورسیه تحصیلی درخواست دهند. این بورسیه به دانشجویانی که توانسته‌اند نمرات خوبی را کسب کنند، تعلق می‌گیرد. شرایط سنی برای دریافت این بورسیه نیز وجود دارد که به‌صورت زیر است:

  • حداکثر سن دانشجویان کارشناسی 30 سال است.
  • حداکثر سن دانشجویان کارشناسی‌ارشد 35 سال است.
  • حداکثر سن دانشجویان دکتری 40 سال است.

داوطلبان علاوه بر بورسیه ذکر شده می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی که دولت کشور چین برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است نیز استفاده کنند.

شرایط تحصیل در چین و دانشگاه دانشگاه پزشکی پایتخت چین

شرایط تحصیل در چین و دانشگاه دانشگاه پزشکی پایتخت چین

داوطلبانی که علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی به چین و تحصیل در دانشگاه پزشکی پایتخت چین هستند، باید با شرایط پذیرش این دانشگاه نیز آشنا شوند. برای پذیرش در این دانشگاه باید به‌صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید. باید مدارک زیر را برای ثبت‌نام در دانشگاه Capital Medical آماده کنید:

  • مدرک شناسایی و هویتی به همراه ترجمه معتبر
  • گذرنامه معتبر
  • گواهی سلامت پزشکی
  • آخرین مدرک تحصیلی کسب شده به همراه ترجمه
  • ریزنمرات کسب شده
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • واریز هزینه و بررسی مدارک آن از سوی دانشگاه
  • گواهی از ضامن مالی
  • عکس داوطلب
  • مدرک زبان معتبر
  • برای تحصیل در این دانشگاه باید یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی را کسب کرده باشید. حداقل نمرات کسب شده برای پذیرش در این آزمون‌ها به‌صورت زیر است:
  • حداقل نمره تافل: 80
  • حداقل نمره آیلتس: 6

درخواست پذیرش تحصیلی