Skip links

دانشگاه ژچیانگ چین (ZJUT) + هزینه‌ ها 2024

اطلاعات کلی دانشگاه

شهر

هانگژو

نوع دانشگاه

دولتی

تایید

هر دو

زبان

چینی - انگلیسی

رنک ملی

6

رنک جهانی

45

نحوه پذیرش

بدون آزمون

خوابگاه

دارد

گالری تصاویر دانشگاه

نگاه اجمالی به ژچیانگ

دانشگاه ژچیانگ در سال ۱۸۹۷ به‌عنوان یکی از اولین مؤسسات آموزش عالی در کشور چین تأسیس شد. در حال حاضر Zhejiang university یک دانشگاه تحقیقاتی معتبر و برجسته تحت مدیریت سیستم آموزش‌وپرورش چین است. می‌توان گفت که Zhejiang university با رنکینگ جهانی ۴۵ یکی از برترین دانشگاه‌های کشور چین است که در گروه دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم ایران در چین و دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران در چین جای گرفته است.

دانشگاه ژچیانگ چین یک دانشگاه دولتی در شهر هانگژو کشور چین است. می‌توان گفت که Zhejiang university با رنکینگ جهانی ۴۵ یکی از برترین دانشگاه‌های کشور چین است که در گروه دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم ایران در چین و دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران در چین جای گرفته است. هزینه تحصیل در چین و این دانشگاه بسته به مقطع و رشته تحصیلی از ۱۸۰۰۰ الی ۴۲۸۰۰ یوآن (۲۸۳۳ الی ۶۷۳۶ دلار) متغیر است.

دانشجویان این دانشگاه می‌توانند به زبان چینی و انگلیسی در این دانشگاه تحصیل کنند. علاوه بر این، امکان تحصیل در چین به‌صورت رایگان با دریافت بورسیه‌های تحصیلی این کشور برای دانشجویان ممتاز این دانشگاه وجود دارد. دانشجویان دانشگاه ژجیانگ بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند به سراغ کار در چین بروند و نسبت به دریافت کارت سبز چین اقدام نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه ژچیانگ چین تا انتهای این مقاله از فرهنگ ملل همراه ما باشید.

 

نام دانشگاه Zhejiang university
نوع دانشگاه دولتی
سال تأسیس 1897
زبان تحصیل چینی – انگلیسی
مورد تأیید وزارت بهداشت بله
مورد تأیید وزارت علوم بله
رتبه دانشگاه 45

 

درباره دانشگاه ژچیانگ چین

دانشگاه ژچیانگ در سال ۱۸۹۷ به‌عنوان یکی از اولین مؤسسات آموزش عالی در کشور چین تأسیس شد. در حال حاضر Zhejiang university یک دانشگاه تحقیقاتی معتبر و برجسته تحت مدیریت سیستم آموزش‌وپرورش چین است. در حقیقت ژجیانگ یک دانشگاه کلاس جهانی با ویژگی اساسی، جامع و پرتحرک برای تحصیل در چین است. همان‌طور که بیان شد دانشگاه ژچیانگ چین یکی از معتبرترین دانشگاه‌های این کشور است که در سال‌های اخیر در شاخص‌های تولید از جمله نشریات ثبت اختراع کرده است.

این دانشگاه اولین ثبت نام دانشجویان بین‌المللی را در سال ۱۹۷۹ انجام داده است و بیش از ۲۵۰۰ دانشجوی بین‌الملل دانشگاه ژچیانگ را برای تحصیل برگزیده‌اند. لازم به ذکر است که Zhejiang university در حال حاضر ۴۵۶۷۸ دانشجوی بین‌المللی دارد که ۲۲۳۷۶ نفر دانشجوی تحصیلات عالیه و دانشجوی کارشناسی هستند. همچنین لازم است بدانید که این دانشگاه در لیست دانشگاه‎ های مورد تایید وزارت علوم چین قرار گرفته است.

رنکینگ دانشگاه ژچیانگ

دانشگاه ژچیانگ چین با پشتوانه علمی قوی و برخورداری از بهترین استانداردهای کیفی و تجهیزات در زمینه آموزش توانسته است در بین دانشگاه‌های معتبر چین و جهان رتبه خوبی کسب نماید. همچنین از دیگر عوامل مؤثر بر افزایش اعتبار این دانشگاه هیئت‌علمی بسیار معتبر و همکاری‌های علمی‌پژوهشی با مرکز تحقیقاتی جهان است.

به‌عبارت‌دیگر دانشگاه ژچیانگ همواره در سیستم رتبه‌بندی QS که جامع‌ترین سیستم رتبه‌بندی جهان است جای گرفته است. در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان و بر اساس رتبه‌بندی QS، دانشگاه صنعتی ژجیانگ رتبه 6 چین، رتبه 7 آسیا و مقام 45 جهان را از آن خود کرده است.

خوابگاه دانشگاه ژجیانگ

دانشگاه ژچیانگ چین شامل چند خوابگاه برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی است که در ادامه به نام‌برده شده‌اند.

  • خوابگاه دانشجویان بین المللی پردیس Zijingang (پردیس شرق)
  • خوابگاه دانشجویان بین‌المللی پردیس Zijingang (پردیس غرب)
  • پردیس یوچوآن
  • پردیس یوچوان چو کوچن
  • خوابگاه شماره 23،13 و 24
  • خوابگاه دانشجویان بین‌المللی Huajiachi
  • و خوابگاه پردیس ۱۰.

در جدول زیر به هزینه اقامت در هر یک از این خوابگاه‌ها اشاره شده است:

خوابگاه هزینه اقامت بلندمدت در اتاق دونفره
پردیس شرق ۱۲۰ یوآن روزانه (۱۸/۸۸۷ دلار)
پردیس غرب ۱۲۰ یوآن روزانه (۱۸/۸۸۷ دلار)
پردیس یوچوآن چو کوچن ۱۶۰ یوآن روزانه (۲۵/۱۸۳ دلار)
پردیس یوچوان ۱۲۰ یوآن روزانه (۱۸/۸۸۷ دلار)
خوابگاه ساختمان ۱۶ ۱۲۰ یوآن روزانه (۱۸/۸۸۷ دلار)
خوابگاه ساختمان ۲۳ و ۲۴ ۱۶۰ یوآن روزانه (سوئیت دونفره) (۲۵/۱۸۳ دلار)
خوابگاه هواجیاچی ۱۲۰ یوآن روزانه (۱۸/۸۸۷ دلار)
خوابگاه پردیس ۱۰ ۱۰۰ یوآن روزانه (۱۵/۷۳۹ دلار)

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه ژچیانگ

رشته پزشکی یکی از رشته‌های قدرتمند و پرطرف‌دار در Zhejiang university است. در واقع بسیاری از دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در کشور چین برای تحصیل پزشکی دانشگاه ژچیانگ چین را انتخاب می‌کنند. دوره پزشکی عمومی این دانشگاه ۶ساله است و دانشجویان ابتدا در مقطع پیش پزشکی دوره‌های اصلی را می‌گذرانند.

دوره‌های پیش پزشکی شامل انسان‌شناسی، بیوشیمی، آسیب‌شناسی، زیست‌شناسی پاتوژن، فیزیولوژی، جنین‌شناسی و فارماکولوژی است. دانشجویان بین‌المللی برای تسلط بر آزمون مهارت‌های چینی HSK4 باید دوره‌های زبان و فرهنگ چینی را نیز بگذرانند؛ چرا که برای دوره کارآموزی ضروری هستند.

فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی این دانشگاه می‌توانند در آزمون‌های صدور مجوز پزشکی کشورهای مختلف شرکت نمایند. برخی از این آزمون‌ها شامل USMLE, PMDC, MCI, SCHS, HPCSA است. لازم به ذکر است که هزینه‌ تحصیل پزشکی در چین در دانشگاه ژچیانگ سالانه 42.600 یوان است.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور چین 2024

به‌طورکلی باید گفت که دانشجویان قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور چین علاوه بر تخمین هزینه تحصیل در چین باید هزینه زندگی دانشجویی را هم در نظر بگیرند. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور به سبک زندگی دانشجو، محل اقامت اعم از خوابگاه یا آپارتمان شخصی بستگی دارد؛ برای مثال هزینه کرایه آپارتمان سالانه ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار است. برای هزینه امرارمعاش و غذا نیز دانشجویان باید حداقل مبلغ ۲۰۰۰ تا 2500 دلار را در نظر بگیرند. بیمه پزشکی از دیگر مواردی است که داشتن آن ضروری بوده و باید سالانه ۸۰۰ یوان برای آن هزینه نمود.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت که دانشگاه ژچیانگ چین یکی از دانشگاه‌های قدیمی و معتبر در کشور چین است که در سال ۱۸۹۷ در تأسیس شده است. این دانشگاه با بهره‌گیری از استانداردهای آموزشی بالا، فعالیت‌های تحقیقاتی و برخورداری از اساتید و هیئت‌علمی معتبر توانسته است نام خود را به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های چین و جهان ثبت نماید.

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در چین با آگاهی از اعتبار بالای دانشگاه ژچیانگ برای مهاجرت تحصیلی به چین اقدام می‌کنند. همچنین در این دانشگاه رشته‌های تحصیلی متعدد در تمام مقاطع ارائه می‌شوند. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در چین نیز بر اساس رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. شما نیز در صورتی که متقاضی تحصیل در این کشور هستید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی فرهنگ ملل در ارتباط باشید.

دانشکده ‌های دانشگاه ژچیانگ چین

یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور چین دانشگاه ژچیانگ است. این دانشگاه دولتی در سال ۱۸۹۷ در شهر هانگژو چین تأسیس شد. شایان‌ذکر است که دانشگاه صنعتی ژچیانگ چین، عضو اتحادیه دانشگاه‌های یانگ تسه دلتا و انجمن دانشگاه‌های حاشیه اقیانوس آرام است. این دانشگاه دارای ۷ پردیس و هفت دانشکده است که عبارت‌اند از:

  • دانشکده علوم
  • دانشکده هنر و علوم‌انسانی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده فناوری اطلاعات
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده کشاورزی

علاوه بر این در دانشگاه ژچیانگ چین بالغ بر ۴۵۶۷۸ دانشجو تحصیل می‌کنند که از این تعداد دانشجو، ۲۳۳۰۲ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۲۲۳۷۶ دانشجو در دوره کارشناسی‌ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند. همچنین این دانشگاه دارای ۷ بیمارستان وابسته، ۲ دانشکده وابسته و ۲۰ انستیتو و مرکز تحقیقاتی وابسته است. هزینه تحصیل در دانشگاه ژجیانگ نیز به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی دانشجوی متقاضی تحصیل در کشور چین بستگی دارد.

تحصیل در چین؛ هزینه‌های تحصیل در دانشگاه ژچیانگ چین

به‌طورکلی می‌توان گفت که مهاجرت تحصیلی به چین برای تحصیل در دانشگاه صنعتی ژچیانگ یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در پیش روی دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در چین قرار دارد. اعتبار علمی دانشگاه در چین و سطح جهان، هزینه‌های مناسب تحصیلی در مقایسه با دانشگاه‌های اروپا و آمریکا یک مزیت محسوب می‌شود. در ادامه هزینه تحصیل در دانشگاه ژچیانگ چین در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه به‌صورت میانگین اشاره شده است.

مقطع تحصیلی هزینه
کارشناسی ۱۹۸۰۰ الی ۴۲۸۰۰ یوآن (۳۱۱۶ الی ۶۷۳۶ دلار)
کارشناسی‌ارشد ۲۲۸۰۰ الی ۳۲۸۰۰ یوآن (۳۵۸۸ الی ۵۱۶۲ دلار)
دکتری ۲۹۸۰۰ الی ۳۹۸۰۰ یوآن (۴۹۶۰ الی ۶۲۶۴ دلار)
مطالعه زبان و فرهنگ چینی ۱۸۰۰۰ یوآن (۲۸۳۳ دلار)

 

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه ژچیانگ چین

به‌طورکلی یکی از مزایای تحصیل در چین و دانشگاه ژچیانگ چین کسب بورسیه تحصیلی است. دانشجویان واجد شرایط با کسب بورسیه تحصیلی می‌توانند به‌صورت کلی یا جزئی بخشی از هزینه تحصیلات خود را تامین کنند و به تحصیل رایگان در چین یا نیمه رایگان در این کشور مشغول شوند. بورسیه‌های تحصیلی که بخشی یا تمام هزینه‌های تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین را برای دانشجویان واجد شرایط تحت پوشش قرار می‌دهند عبارت‌اند از:

1. بورسیه تحصیلی دانشگاه صنعتی ژچیانگ چین نوع A

دانشجویان متقاضی تحصیل در چین که این نوع بورسیه را دریافت می‌کنند نه‌تنها هیچ‌کدام از هزینه‌های تحصیل در دانشگاه ژچیانگ چین را پرداخت نمی‌کنند؛ بلکه ماهانه مبلغی نیز به‌عنوان هزینه زندگی به آن‌ها پرداخت می‌شود. یکی دیگر از مزایای این بورسیه بیمه پزشکی است که به دانشجویان دریافت‌کننده این بورسیه تعلق می‌گیرد. البته باید گفت که این بورسیه تنها به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که زبان تحصیلی آنان چینی است.

2. بورسیه دانشگاه صنعتی ژچیانگ

این نوع بورسیه بسیار رقابتی است و بر اساس میزان شایستگی‌های علمی و تحصیلی دانشجو به متقاضیان تحصیل در کشور چین تعلق می‌گیرد. لازم به ذکر است که بورسیه دانشگاه ژچیانگ چین بر اساس میزان صلاحیت علمی دانشجویان، هزینه‌های زندگی و تحصیل دانشجو را پوشش می‌دهد. همچنین این بورسیه بیشتر برای مقاطع تکمیلی و حداکثر برای ۴-۳ سال تحصیلی است.

3. بورسیه تحصیلی دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین نوع B

نوع سوم بورسیه دانشگاه ژچیانگ چین که شامل دانشجویان خارجی است محل اقامت رایگان، کمک‌هزینه سالیانه زندگی و بیمه جامع پزشکی را شامل می‌شود. دانشجویان واجد شرایط که بورسیه دانشگاه ژچیانگ نوع B را دریافت کرده‌اند کمک‌هزینه زندگی ماهانه دریافت می‌کنند. توجه داشته باشید که دریافت این بورسیه نیز به استانداردهای علمی و سوابق تحصیلی متقاضیان بستگی دارد. در واقع کسب این نوع بورسیه هم می‌تواند در تأمین هزینه‌های تحصیل در دانشگاه ژچیانگ چین به دانشجو کمک کند.

شرایط و مقاطع تحصیلی در دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین

دانشگاه ژچیانگ چین با اعتبار علمی مناسب خود در بین دانشگاه‌های جهان پذیرای بسیاری از دانشجویان نخبه بین‌المللی است. در واقع متقاضیان تحصیل در چین جهت تحصیل در این دانشگاه باید از رزومه تحصیلی و علمی خوبی برخوردار باشند تا بتواند از دانشگاه ژچیانگ پذیرش بگیرند. از جمله شرایط تحصیل در چین و دانشگاه ججیانگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. رزومه تحصیلی

به دلیل اینکه دانشگاه صنعتی ژچیانگ چین یکی از معتبرترین و قدرتمندترین دانشگاه‌های این کشور است پذیرش در این دانشگاه بسیار رقابتی بوده است. در حقیقت متقاضیان تحصیل در دانشگاه صنعتی ژچیانگ باید از رزومه تحصیلی یا علمی خوبی برخوردار باشند. داشتن مقالات یا دستاوردهای علمی معتبر می‌تواند شانس متقاضیان تحصیلات تکمیلی را برای تحصیل در این دانشگاه افزایش دهد.

2. مدرک بین المللی زبان برای تحصیل در دانشگاه ژچیانگ چین

برای تحصیل در چین و ازجمله دانشگاه ژچیانگ داشتن مدرک زبان الزامی نیست. در واقع تنها تسلط کافی به زبان و اثبات آن برای تحصیل در چین و دانشگاه ژچیانگ کافی است. البته باید گفت که داشتن مدرک زبان و ارائه آن می‌تواند یک امتیاز قوی برای دانشجویان محسوب شود که شانس پذیرش متقاضی را افزایش خواهد داد.

به‌طورکلی تحصیل در دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین در ۳ مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا در دسترس است. طول دوره کارشناسی ۶-۴ سال، دوره کارشناسی‌ارشد ۳-۲ سال و مقطع دکترا ۴-۳ است. هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه بر اساس مقطع تحصیلی و زبان تحصیل مشخص می‌شود. همان‌طور که بیان شد زبان تحصیل در این دانشگاه چینی و انگلیسی است.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه صنعتی ژچیانگ

متقاضیان بین‌المللی تحصیل در چین برای تحصیل در دانشگاه ژچیانگ چین باید وارد سیستم درخواست آنلاین این دانشگاه شوند. در مرحله بعد باید فرم درخواست را به طور واضح پر کنند و نسخه‌های اسکن شده اصلی یا محضری از مطالب زیر را در صورت نیاز به طور کامل آپلود کنند. مدارک لازم برای تحصیل در این دانشگاه به شرح زیر است:

  • عکس در اندازه عکس پاسپورت
  • فتوکپی گذرنامه
  • دیپلم فارغ‌التحصیلی
  • ریزنمرات رسمی
  • مدرک زبان انگلیسی (آزمون تافل یا آزمون آیلتس) یا زبان چینی
  • انگیزه‌نامه (حداقل ۸۰۰ کلمه برای تحصیل در مقطع کارشناسی و حداقل ۱۵۰۰ کلمه برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی)
  • توصیه‌نامه
  • مقالات پژوهشی (در صورت وجود)
  • آخرین مدرک تحصیلی

توجه داشته باشید که تمامی مدارک ارسال شده به دانشگاه ژچیانگ چین باید ترجمه شده به زبان چینی با انگلیسی باشد.

درخواست پذیرش تحصیلی