Skip links

دانشگاه ینی یوزییل استانبول ترکیه | شرایط پذیرش و شهریه 2024

اطلاعات کلی دانشگاه

شهر

استانبول

نوع دانشگاه

خصوصی

تایید

-

زبان

ترکی - انگلیسی

رنک ملی

151

رنک جهانی

7533

نحوه پذیرش

بدون آزمون

خوابگاه

دارد

گالری تصاویر دانشگاه

نگاه اجمالی به ینی یوزییل

دانشگاه ینی یوزییل استانبول در سال 2009 در شهر استانبول ترکیه تأسیس و در سال 2011-2010 آموزش‌های خود را در رشته‌های مختلف تحصیلی ارائه داد. در ابتدای تأسیس این دانشگاه دارای 10 دانشکده، سه انستیتو و دو مدرسه حرفه‌ای بود. هدف از تأسیس دانشگاه ینی یوزییل ارائه رشته‌های تحصیلی دانشگاهی در بهترین سطح کمی و کیفی بود که تاکنون نیز توانسته عملکرد موفقی از خود نشان دهد.

ترکیه در راستای افزایش اعتبار سیستم آموزش عالی خود سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده و دانشگاه‌های جدیدی تأسیس کرده است. دانشگاه ینی یوزییل استانبول یکی از دانشگاه‌های خصوصی این کشور است که در سال 2009 در شهر استانبول تأسیس شد. تلاش برای افزایش اعتبار مدارک دانشگاهی ترکیه، امکانات علمی، تحصیلی و رفاهی سطح بالا و مناسب‌بودن شرایط تحصیل در ترکیه همگی موجب افزایش انگیزه دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه هستند. در این مقاله از گروه مهاجرتی فرهنگ ملل و معرفی دانشگاه‌های ترکیه، دانشگاه ینی یوزییل استانبول را معرفی می‌کنیم.

مزایای مهاجرت تحصیلی به ترکیه

کشور ترکیه در منطقه اوراسیا قرار دارد یعنی بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگر در قاره اروپا است. دولتمردان و مسئولان سیستم آموزشی ترکیه تلاش می‌کنند تا استانداردهای آموزشی خود را بر پایه استانداردهای اروپا هماهنگ کنند. معاهده بولونیا، عهدنامه آموزشی است که بسیاری از کشورها و سازمان‌های اروپا عضو آن هستند. ترکیه نیز برای همگام‌شدن با استانداردهای آموزشی اروپا به عضویت این معاهده درآمده و همواره تلاش می‌کند سطح کمی و کیفی دانشگاه‌های خود را افزایش دهد.

همانند بسیاری از کشورهای جهان، در ترکیه نیز دانشگاه‌ها در دو گروه دولتی و خصوصی قرار دارند و دانشگاه ینی یوزییل استانبول یکی از دانشگاه‌های خصوصی این کشور است. مناسب‌بودن شرایط تحصیل در ترکیه، ارائه بورسیه‌های تحصیلی و مناسب‌بودن هزینه تحصیل از عوامل اثرگذار بر افزایش مهاجرت تحصیلی به ترکیه و همچنین تحصیل در دانشگاه ینی یوزییل استانبول هستند. به‌طورکلی مزایای تحصیل در ترکیه شامل موارد زیر است:

  • تنوع رشته‌های تحصیلی
  • کیفیت بالای آموزش
  • امکان کار حین تحصیل
  • اعتبار مدرک دانشگاهی
  • ارائه بورسیه‌های تحصیلی
  • امکان کار پس از تحصیل در ترکیه
  • مناسب‌بودن هزینه تحصیل و زندگی
  • امکان کار در کشورهای دیگر بعد از فارغ‌التحصیلی
  • امکان اخذ اقامت بعد از پایان تحصیلات

معرفی دانشگاه ینی یوزییل استانبول

معرفی دانشگاه ینی یوزییل استانبول

دانشگاه ینی یوزییل استانبول در سال 2009 در شهر استانبول ترکیه تأسیس و در سال 2011-2010 آموزش‌های خود را در رشته‌های مختلف تحصیلی ارائه داد. در ابتدای تأسیس این دانشگاه دارای 10 دانشکده، سه انستیتو و دو مدرسه حرفه‌ای بود. هدف از تأسیس دانشگاه ینی یوزییل ارائه رشته‌های تحصیلی دانشگاهی در بهترین سطح کمی و کیفی بود که تاکنون نیز توانسته عملکرد موفقی از خود نشان دهد. دانشگاه Yeni Yuzyil در سال اول تأسیس خود با دریافت منشور اراسموس فرصت تحصیل را برای دانشجویان خود در دانشگاه‌های دیگر اروپا فراهم کرد.

بر اساس منشور اراسموس دانشجویان دارای شایستگی تحصیلی می‌توانند یک یا دو ترم از تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه‌های 46 کشور اروپایی بصورت رایگان طی کنند. این دانشگاه را می‌توان یکی از دانشگاه‌های خصوصی موفق در ترکیه نامید که همگام با دانشگاه‌های معتبر اروپا برنامه‌های آموزشی خود را تنظیم می‌کند. تحصیل در دانشگاه ینی یوزییل استانبول می‌تواند مسیر زندگی تحصیلی و حرفه‌ای دانشجویان را دگرگون کند.

رشته‌های تحصیلی مختلف در حوزه پزشکی، مهندسی، حقوق، معماری و… در بهترین سطح علمی و با حضور اساتید معتبر ارائه می‌شوند. زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است و متقاضیان تحصیل در دانشگاه ینی یوزییل باید در زمان انتخاب رشته تحصیلی خود زبان را موردتوجه قرار دهند. دانشگاه ینی یوزییل در سطح ملی در رتبه 151 و در رنکینگ‌های بین‌المللی در جایگاه 7533 قرار دارد.

ویزای تحصیلی ترکیه

یکی از شرایط تحصیل در ترکیه اخذ ویزای تحصیلی است. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه ینی یوزییل استانبول یا دانشگاه‌های دیگر این کشور باید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. مدارک لازم برای اخذ ویزا که باید به کنسولگری ترکیه ارائه شوند عبارت‌اند از:

  • گذرنامه معتبر با حداقل یک‌سال اعتبار
  • دریافت و تکمیل فرم تقاضای ویزای تحصیلی ترکیه
  • ارائه دو قطعه عکس جدید بر اساس استاندارد عکس پاسپورت
  • نامه رسمی اخذ پذیرش از دانشگاه Yeni Yuzyil
  • گواهی بیمه درمانی در طول دوره اقامت
  • گواهی بیمه مسافرتی (باید تمام دوره اقامت در ترکیه را پوشش داده و تا سقف 30.000 یورو است)
  • گواهی رزرو بلیت هواپیمای ترکیه
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی محل اقامت در ترکیه

امکانات دانشگاه و پردیس های دانشجویی

دانشگاه ینی یوزییل استانبول در سال 2009 توسط بنیاد بهداشت و آموزش وطن و باهدف تبدیل‌شدن به یک دانشگاه بسیار معتبر تأسیس شد. این دانشگاه دارای پردیس‌های متعددی است و پردیس اصلی آن در منطقه Cevizlibag قرار دارد. سایر پردیس‌های این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • پردیس بی اوغلی بیمارستان دانشکده پزشکی
  • پردیس مرکزی در زیتون بورنی به نام دکتر آزمی افلواغلو
  • پردیس قاضی عثمان پاشا بیمارستان دانشکده پزشکی
  • پردیس شیریت اولو مرکز آموزشی مداوم پردیس ثابت
  • پردیس میدان تکسیم دانشکده هنرهای زیبا

دانشگاه Yeni Yuzyil علاوه بر فراهم‌سازی بهترین امکانات تحصیلی و علمی، آزمایشگاه‌های مجهز و کلاس‌های هوشمند، امکانات رفاهی استاندارد در اختیار دانشجویان قرار می‌‍‌‌‌دهد. برخی از این امکانات عبارت‌اند از:

  • کتابخانه‌های مجهز و غنی
  • سالن‌های ورزشی با تجهیزات کامل برای تمام رشته‌ها
  • خوابگاه‌های دانشجویی مجهز جداگانه مخصوص دختران و پسران
  • کافه‌ها، سلف غذاخوری و…

اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه ینی یوزییل استانبول

اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه ینی یوزییل استانبول

برای اخذ پذیرش از دانشگاه ینی یوزییل استانبول با مراجعه به سایت دانشگاه فرم اخذ پذیرش را دریافت و بعد از تکمیل آن اسکن مدارک لازم شامل مدارک شناسایی، پاسپورت و مدارک تحصیلی را برای دانشگاه ارسال کنید. دانشگاه با بررسی مدارک، شرایط و درخواست متقاضی در صورت واجد شرایط بودن شما، پذیرش اعطا خواهد کرد. بعد از دریافت نامه رسمی پذیرش دانشگاه باید مدارک دیگر را برای ثبت‌نام آماده کنید. این مدارک عبارت‌اند از:

  • مدارک شناسایی و هویتی با ترجمه رسمی
  • پاسپورت با حداقل اعتبار لازم
  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات با ترجمه رسمی
  • مدارک زبان ترکی یا انگلیسی (در صورت وجود)
  • رزومه تحصیلی و انگیزه‌نامه
  • ویزای تحصیلی ترکیه
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • عدم سوءپیشینه

جمع‌بندی

در چند سال اخیر کشور ترکیه تحولات عمیقی در سیستم آموزش عالی خود پدید آورده و همین موضوع موجب افزایش مهاجرت تحصیلی به ترکیه شده است. فراهم‌سازی امکانات علمی و تحصیلی استاندارد، امکانات رفاهی، ارائه بورسیه‌های تحصیلی، شرکت در برنامه تبادل دانشجویی اراسموس و اعتبار بالای مدارک دانشگاهی ازجمله دلایل افزایش مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه هستند.

در ترکیه دانشگاه‌های دولتی و خصوصی متعددی وجود دارد که دانشگاه ینی یوزییل استانبول یکی از دانشگاه‌های خصوصی این کشور است. دانشگاه Yeni Yuzyil در سال 2009 و باهدف تبدیل‌شدن به یک دانشگاه با سطح علمی بالا تأسیس شد. رشته‌های مختلف پزشکی و زیرشاخه‌های آن، مهندسی، حقوق، اقتصاد، هنرهای زیبا و ادبیات در این دانشگاه به دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می‌شوند.

متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید هنگام انتخاب رشته زبان موردنظر خود را نیز در نظر داشته باشند. مناسب‌بودن شرایط تحصیل در ترکیه و ارائه بورسیه‌های تحصیلی از دیگر موارد تمایل دانشجویان برای تحصیل در این کشور است.

گروه مهاجرتی فرهنگ ملل با داشتن کارشناسان مهاجرتی همواره تلاش می‌کند با ارائه جدیدترین شرایط تحصیل در خارج از کشور مرجعی معتبر برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی باشد. برای آگاهی از شرایط تحصیل خارج از کشور و دریافت اطلاعات، به بخش مشاوره رایگان مراجعه کنید.

رشته های تحصیلی و دانشکده‌ ها

رشته های تحصیلی و دانشکده‌ ها

دانشگاه ینی یوزییل استانبول از ابتدا با هدف ارتقای سطح علمی با بالاترین کیفیت تأسیس شد. رشته‌های مختلف پزشکی، مهندسی، علوم‌انسانی و هنر در این دانشگاه با بهترین امکانات و تجهیزات و تحت‌نظر برترین اساتید بین‌المللی ارائه می‌شوند. شرایط تحصیل در ترکیه، تنوع رشته‌های تحصیلی با بهترین کیفیت و هزینه تحصیلی مناسب برخی از دلایل افزایش مهاجرت تحصیلی به ترکیه هستند. در ادامه دانشکده‌ها و رشته‌های تحصیلی دانشگاه ینی یوزییل آمده است:

 

دانشکده رشته‌های تحصیلی
پزشکی پزشکی
دندانپزشکی دندانپزشکی
داروسازی داروسازی
علوم بهداشت پرستاری، سلامت کار و ایمنی شغلی، تغذیه و رژیم غذایی، فیزیوتراپی و توان‌بخشی
هنرهای زیبا طراحی گرافیک، عکاسی، بازیگری، موسیقی، تاریخ درام، تبلیغات، عکاسی دیجیتال و…
علوم و ادبیات ادبیات و زبان انگلیسی، مترجمی انگلیسی، زبان و ادبیات ترکی، روان‌شناسی، زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک
ارتباطات طراحی ارتباطات بصری
مهندسی و معماری مهندسی برق، مهندسی پزشکی، معماری داخلی، طراحی محیط و…
اقتصاد و علوم اداری مدیریت کسب‌وکار، مدیریت بازرگانی، تجارت، تدارکات بین‌الملل و علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
حقوق علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، تجارت بین‌الملل و لجستیک

 

هزینه تحصیل در دانشگاه ینی یوزییل استانبول

یکی از موارد مهم و موردتوجه درباره شرایط تحصیل در ترکیه مناسب‌بودن هزینه تحصیل در این کشور است. هزینه تحصیل در ترکیه حتی در دانشگاه‌های خصوصی این کشور بسیار اقتصادی‌تر از دانشگاه‌های معتبر اروپا و آمریکا است. این عامل نقش مهمی در افزایش مهاجرت تحصیلی به ترکیه دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه ینی یوزییل استانبول نیز به رشته، زبان تحصیل و مقطع تحصیلی بستگی داشته و به‌صورت میانگین از 2600 دلار در سال شروع می‌شود. در ادامه هزینه تحصیل در برخی رشته‌های دانشگاه ینی یوزییل آمده است.

 

رشته تحصیلی شهریه سالانه
پزشکی 15.000 دلار
دندانپزشکی 15.000 دلار
داروسازی 10.000 دلار
حقوق 7.000 دلار
زبان و ادبیات انگلیسی 4.000 دلار
روان‌شناسی 3.600 دلار
پرستاری 3.300 دلار
بهداشت دهان و دندان 2.700 دلار
مهندسی برق 4.000 دلار
مهندسی پزشکی 4.000 دلار
مدیریت کسب‌وکار 4.000 دلار
طراحی گرافیک 4.000 دلار
فیزیوتراپی و توان‌بخشی 4.000 دلار
معماری 4.000 دلار

 

بورسیه های تحصیلی دانشگاه ینی یوزییل

بورسیه های تحصیلی دانشگاه ینی یوزییل

دانشگاه ینی یوزییل استانبول باوجودآنکه یک دانشگاه خصوصی است؛ ولی برای دانشجویان ممتاز و مستعد خود بورسیه‌های تحصیلی متعددی در نظر گرفته است. این دانشگاه برای دانشجویان دارای موفقیت‌های علمی و تحصیلی درخشان تخفیف شهریه 50-25 درصد در نظر می‌گیرد.

دانشجویانی که تمام دروس اختیاری و انتخابی خود را با نمرات و معدل بالا گذرانده باشند مشمول بورسیه پیشرفت دانشگاه خواهند شد. رتبه‌های برتر مشمول 75 درصد تخفیف در شهریه، رتبه‌های دوم 50 درصد و رتبه‌های سوم 25 درصد تخفیف شهریه دریافت می‌کنند. برخی دیگر از بورسیه‌های این دانشگاه که شرایط تحصیل در ترکیه را آسان‌تر می‌کنند عبارت‌اند از:

  • بورسیه تحصیلی دو رشته اصلی و فرعی برای دانشجویانی که در دو رشته اصلی و فرعی در این دانشگاه ثبت‌نام کنند.
  • داوطلبان دارای معلولیت جسمی بر اساس درصد معلولیت مشمول بورسیه تخفیف معلولیت قرار می‌گیرند.
  • بورسیه خواهربرادری برای خواهران و برادران مشغول به تحصیل در دانشگاه ینی یوزییل استانبول

همچنین شرکت در دوره رایگان آمادگی زبان دانشگاه از شرایط بورسیه 100 درصدی دانشگاه است.

شرایط پذیرش در دانشگاه Yeni Yuzyil

شرایط پذیرش در دانشگاه Yeni Yuzyil

دانشگاه ینی یوزییل استانبول از زمان تأسیس خود را به‌عنوان یک دانشگاه سطح بالای علمی معرفی کرده است. یکی از اولین شرایط تحصیل در ترکیه در دانشگاه ینی یوزییل قبولی در آزمون ورودی دانشگاه است. این دانشگاه با برگزاری آزمون‌های یوس، SAT و ACT دانشجو می‌پذیرد.

اعتبار دانشگاه ینی یوزییل به‌اندازه‌ای است که نمرات آزمون یوس آن برای انتخاب رشته موردقبول دانشگاه‌های دیگر در ترکیه نیز مورد قبول است. ارائه مدارک تحصیلی معتبر و در صورت نیاز معادل‌سازی مدارک از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه Yeni Yuzyil است. یکی دیگر از نکات مثبت درباره شرایط پذیرش در این دانشگاه پذیرش با شرط معدل در مقطع کارشناسی است. سایر شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه ینی یوزییل استانبول عبارت‌اند از:

  • ارائه مدرک زبان تافل یا آیلتس (برای تحصیل به زبان انگلیسی)
  • آخرین مدارک تحصیلی با ریزنمرات (با ترجمه رسمی)
  • نتایج آزمون یوس دانشگاه
  • کپی گذرنامه با حداقل اعتبار لازم
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه ویزای تحصیلی ترکیه
  • 4 قطعه عکس
  • حداقل معدل 12 دیپلم و پیش‌دانشگاهی

نکته مهم درباره دانشگاه ینی یوزییل اینکه، این دانشگاه موردتأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران قرار ندارد؛ ولی از اعتبار بالایی در کشورهای اروپایی برخوردار است. فارغ‌التحصیلان با دریافت مدرک معتبر این دانشگاه می‌توانند در کشورهای اروپایی یا ترکیه وارد بازار کار شوند.

درخواست پذیرش تحصیلی