Skip links
شرایط تحصیل در چین

شرایط تحصیل در چین

چین از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان که با سرعت در حال تبدیل‌شدن به برترین اقتصاد دنیا است، با تغییر قوانین ورود به دانشگاه‌های خود در اواخر قرن بیستم به اولین کشور آسیایی و دومین کشور جهان در جذب دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. شرایط تحصیل در چین و پذیرش در دانشگاه‌های این کشور آسان بوده و تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی امکان‌پذیر است.

برای تحصیل به زبان چینی دانشجویان می‌بایست در آزمون ارزیابی Chinese Proficiency Test شرکت کنند. دانشگاه‌های چین در کنار برترین دانشگاه‌های جهان در رتبه‌بندی بالا قرار گرفته‌اند و دارای سطح علمی بالا هستند. همین امر باعث افزایش مهاجرت تحصیلی به چین شده است و این کشور را به یکی از مقاصد علاقه‌مندان به تحصیل در خارج تبدیل کرده است.

هزینه تحصیل در چین نیز از دیگر عوامل جذب دانشجویان به این کشور است؛ چراکه شهریه‌های دانشگاه مناسب و مقرون‌به‌صرفه بوده و دانشجویان در ازای پرداخت هزینه کمتر نسبت به کشورهای اروپایی آموزش باکیفیت و برابری را دریافت می‌کنند. مؤسسه مهاجرتی فرهنگ ملل از معتبرترین مراجع در زمینه مهاجرت تحصیلی است که شما را برای رسیدن به رؤیاهایتان و تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها کمک خواهند کرد.

مزایای تحصیل در چین

مهاجرت تحصیلی به چین موجب تحصیل در قلب مدرن‌ترین شهرهای جهان و اقتصادهای پررونق دنیا می‌شود. چین دارای فرهنگ و تاریخ غنی است و با تحصیل در این کشور می‌توان خود را به چالش کشید و  با ساخت نسخه بهتری از خود رشد کرد. مناسب‌بودن شرایط تحصیل در چین باعث جذب دانشجویان زیادی به دانشگاه‌های این کشور شده است، از جمله مزایای تحصیل در این کشور در زیر آمده است.

  • هزینه‌های تحصیل و زندگی مقرون‌به‌صرفه: هزینه‌های تحصیل و زندگی در چین به طور قابل‌توجهی در مقایسه با سایر کشورهای ایلات متحده، کانادا، انگلستان و استرالیا پایین‌تر است.
  • فرصت تحصیل در دانشگاه‌های معتبر: کشور چین دارای دانشگاه‌های معتبر و باکیفیت با رتبه‌بندی‌های بالای جهانی است. برخی از دانشگاه‌های برتر این کشور عبارت‌اند از: دانشگاه پکن، دانشگاه تسینگهوا، دانشگاه فودان و دانشگاه ججیانگ.
  • آموزش باکیفیت بالای جهانی: آموزش در دانشگاه‌های چین بر اساس استانداردهای جهانی ارائه می‌شود و دارای کیفیت بالایی است. کادر آموزشی مجرب و امکانات آموزشی پیشرفته از ویژگی‌های دانشگاه‌های این کشور است.
  • یادگیری زبان چینی: یادگیری زبان چینی باعث ارتباط گسترده در سطح جهانی می‌شود؛ چراکه این زبان یکی از مهم‌ترین زبان‌های دنیا است که اهمیت آن هر روز بیشتر می‌شود. تحصیل در چین فرصت مناسبی را برای یادگیری زبان چینی فراهم می‌کند.
  • آشنایی با فرهنگ و تاریخ چین: از شرایط تحصیل در چین ایجاد فرصت مناسب برای دانشجویان است تا بافرهنگ و تاریخ غنی این کشور آشنا شوند و با گسترش شبکه ارتباطی خود با متخصصان برتر از سراسر جهان ارتباط برقرار کنند.
  • امکان کار و تحصیل در چین: دانشجویان بین‌المللی می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در این کشور کار کنند؛ چراکه چین کشوری با اقتصاد روبه‌رشد و پیشرفته است و فرصت‌های شغلی زیادی را پیش‌روی متقاضیان قرار می‌دهد.
برترین دانشگاه‌ های چین و رنکینگ جهانی این دانشگاه‌ ها

برترین دانشگاه‌ های چین و رنکینگ جهانی این دانشگاه‌ ها

دانشگاه‌های کشور چین دارای کیفیت آموزش و پژوهش بالا، شهرت بین‌المللی، امکانات و منابع پیشرفته و فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی هستند و مهم‌تر این که بسیاری از این دانشگاه‌ها مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران هستند. یکی از شرایط تحصیل در چین و دانشگاه‌های آن مهیاکردن فرصت‌های عالی برای تحصیل در یک محیط معتبر و چالش‌برانگیز برای دانشجویان بین‌المللی است. دانشگاه‌های چین دارای رتبه‌بندی بالا در سطح جهانی بوده که در ادامه معرفی می‌شوند.

نام دانشگاه‌های برتر چینشهر محل دانشگاهبرترین دانشگاه‌های چین 2024رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های برتر چین 2024
دانشگاه  چینهوا (Tsinghua University)بیجینگ (Beijing)  112
دانشگاه پکینگ (Peking University)بیجینگ (Beijing)214
دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (Shanghai Jiao Tong University)شانگهای (Shanghai)343
دانشگاه فودان (Fudan University)     شانگهای (Shanghai)444
دانشگاه ژجیانگ (Zhejiang University)           هانگژو (Hangzhou)555=
دانشگاه علوم و تکنولوژی چین (University of Science and Technology of China)هفئی (Hefei)  657
دانشگاه نانجینگ  (Nanjing University)نانجینگ (Nanjing)773
دانشگاه سیچوان    (Sichuan University)  چنگدو (Chengdu)  8150=
دانشگاه علم و صنعت هواژونگ ((Huazhong University of Science and Technology       ووهان، هوبی (Hubei)9158=
دانشگاه ووهان   (Wuhan University)  ووهان (Wuhan)10164=

شرایط تحصیل در چین؛ رشته‌ های تحصیلی

دانشگاه‌های چین در بالاترین سطح علمی قرار داشته و اکثر رشته‌ها را برای دانشجویان ارائه می‌دهد. انتخاب رشته تحصیلی به عوامل مختلفی چون علاقه و استعداد، هدف از تحصیل و شرایط مالی هر فرد بستگی دارد. دانشجویانی که شرایط تحصیل در چین را دارند، می‌توانند از میان رشته‌های محبوب که دارای فرصت‌های شغلی زیادی هستند رشته موردنظر خود را انتخاب نمایند. محبوب‌ترین رشته‌ها در این کشور عبارت‌اند از:

  • رشته‌های علوم پزشکی: چین یکی از قطب‌های اصلی علوم پزشکی است. دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته پزشکی بالینی، پزشکی عمومی، داروسازی، فیزیوتراپی دارای سطح بالای علمی هستند و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها در سراسر جهان مشغول به کار هستند. 
  • رشته علوم کسب‌وکار: کشور چین دارای اقتصاد پیشرو در سطح جهان است به همین دلیل رشته‌هایی چون مدیریت بازگانی، مدیریت کسب‌وکار حسابداری، بازاریابی و سایر رشته‌های مرتبط با علوم کسب‌وکار در این کشور محبوب بوده و سطح علمی بالایی دارند.
  • رشته علوم و فناوری و مهندسی کامپیوتر: کشور چین پیشرفت‌های زیادی در زمینه علوم و فناوری و زمینه‌های مهندسی داشته است. رشته‌هایی مانند: هوش مصنوعی، امنیت سایبری، مهندسی نرم‌افزار از رشته‌های پر متقاضی چین است.
  • رشته مهندسی زیست‌پزشکی
  • رشته مهندسی مکانیک در چین
  • مهندسی اطلاعات و ارتباطات
  • رشته‌های شهرسازی، مهندسی ساختمان و رشته مهندسی عمران در چین
  • رشته مهندسی برق در چین
  • زبان و فرهنگ چینی
  • رشته معماری و هنر در چین
  • رشته علوم فناوری و الکترونیک
مهاجرت تحصیلی به چین

مهاجرت تحصیلی به چین

یکی از راه‌های مهاجرت چین اقدام از طریق مهاجرت تحصیلی و پذیرش در دانشگاه‌های این کشور است. تحصیل به زبان انگلیسی، دانشگاه‌های معتبر با استانداردهای جهانی و هزینه تحصیل مناسب موجب محبوبیت این کشور در میان دانشجویان بین‌المللی شده است. تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا برای دانشجویان فراهم شده است؛ اما شرایط پذیرش خاص خود را دارند. از دیگر شرایط تحصیل در چین دارابودن همین شرایط پذیرش است که در ادامه توضیح داده شده است. برای مهاجرت تحصیلی به چین بر اساس مراحل زیر باید اقدام کرد.

  • انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی: داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در چین باید ابتدا دانشگاه و رشته تحصیلی موردنظر خود در این کشور را انتخاب کنند، رشته بر اساس استعداد و علاقه و دانشگاه بر اساس سطح علمی تعیین می‌شوند.
  • اخذ پذیرش از دانشگاه: متقاضیان پس از تعیین دانشگاه مدارک تحصیلی و زبان خود را جهت اخذ پذیرش از دانشگاه موردنظر ارسال کرده و منتظر پاسخ دانشگاه می‌مانند. زمان ارسال این مدارک طبق سال‌های گذشته از ماه نوامبر تا فوریه برای مقطع کارشناسی و از ماه مارس تا آوریل برای مقطع کارشناسی‌ارشد است.
  • اخذ ویزای تحصیلی: پس از اخذ پذیرش از دانشگاه یکی از شرایط تحصیل در چین اخذ ویزای تحصیلی چین است که متقاضی باید برای آن اقدام کند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ های چین

برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر چین و تحصیل به زبان انگلیسی یکی از شرایط تحصیل در چین نیاز به ارائه مدرک زبان مانند مدارک TOEFL یا IELTS است. دانشجو باید تمکن مالی خود را اثبات نماید. سایر مدارکی که می‌بایست به دانشگاه ارائه شود در زیر آمده است:

  • دیپلم دبیرستان ترجمه شده به زبان چینی ماندارین
  • گواهینامه آزمون Hanyu Shuiping Kaoshi (HSK) با نمره ۱۸۰ به بالا و نتایج آزمون‌های آیلتس و تافل
  • اظهارنامه بانکی
  • مقاله‌های کاربردی
  • CV
  • توصیه‌نامه‌ها
  • انگیزه‌نامه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
شرایط تحصیل در چین؛ ویزای تحصیلی چین

شرایط تحصیل در چین؛ ویزای تحصیلی چین

پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های چین متقاضیان می‌بایست مدارک خود را به همراه نامه اخذ پذیرش تحصیلی به سفارت کشور چین تحویل دهند و برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کنند. این ویزا یک ویزای ورود به چین است که برای دانشجویان بین‌المللی اختصاص‌داده‌شده است و به آن‌ها اجازه می‌دهد در یک مؤسسه آموزش عالی چینی مشغول به تحصیل شوند. این ویزا برای دوره‌های تحصیلی بیش از 180 روز دارای اعتبار است.

ویزای تحصیلی برای مهاجرت تحصیلی به چین که یکی از شرایط تحصیل در چین است به دو دسته تقسیم می‌شود. ویزای X1 برای دانشجویانی که قصد دارند بیش از 6 ماه در چین تحصیل کنند و ویزای X2 برای دانشجویانی که قصد دارند کمتر از 6 ماه در چین تحصیل کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور مدارک زیر باید ارائه شود:

  • نامه پذیرش از یک مؤسسه آموزشی یا دانشگاه چینی
  • گذرنامه معتبر با حداقل ۱۸ ماه اعتبار
  • دو عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی از کنسولگری جمهوری خلق چین
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه درمانی
  • مدرک زبان چینی (در صورت نیاز)
  • دو عکس با ابعاد ۳.۵ در ۴.۵ با پس‌زمینه سفید
  • هزینه ویزای تحصیلی که بسته به ملیت متقاضی و مدت اعتبار ویزا متفاوت است.
  • فرم پزشکی و نتایج آزمایش منفی HIV

شرایط سنی تحصیل در چین

از دیگر شرایط تحصیل در چین داشتن سن مناسب برای متقاضی است؛ چراکه تحصیل در مقاطع مختلف این کشور دارای محدودیت سنی است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی سن متقاضیان می‌بایست بین 18 تا 25 سال باشد و برای مقطع کارشناسی ارشد از  22 تا 35 سن پذیرش است. برای مقطع تحصیلی دکترا نیز این محدودیت وجود دارد و دانشجویان با سنی بین 25 تا 40 سال در دانشگاه‌های چین پذیرفته می‌شوند.

تحصیل در چین بدون مدرک زبان

در کشور چین دوره‌های تحصیلی به دو زبان چینی و انگلیسی برای دانشجویان ارائه می‌شود. تحصیل  به زبان انگلیسی در بیشتر دانشگاه‌های این کشور امکان‌پذیر بوده و نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی بین‌المللی دارد؛ اما برای دریافت پذیرش تحصیلی در برخی دانشگاه‌ها ارائه این مدرک الزامی نیست و فقط با داشتن مهارت زبان می‌توان به تحصیل در این کشور پرداخت.

آزمون‌های زبان قابل‌قبول و معتبر در کشور چین آیلتس و تافل است که داشتن آیلتس 5.5 و تافل 90 برای پذیرش الزامی است. برای تحصیل به زبان چینی نیز متقاضیان می‌بایست مدرک زبان HSK را با نمره بین 4 تا 6 داشته باشند. از شرایط تحصیل در چین داشتن مدرک زبان انگلیسی یا چینی است و تحصیل بدون مدرک زبان انتخاب‌ها را بسیار محدود می‌سازد.

مقاطع تحصیلی چین

مقاطع تحصیلی چین

در چین هر سه مقطع تحصیلی برای علاقه‌مندان به ادامه تحصیل ارائه می‌شود. متقاضیان درصورتی‌که شرط سنی و سایر شرایط تعیین‌شده توسط دانشگاه را داشته باشند می‌توانند جهت اخذ پذیرش اقدام نمایند. در ادامه هر یک از این مقاطع توضیح داده شده است.

1. شرایط تحصیل در چین؛ مقطع کارشناسی

دانش‌آموزان پس از اتمام مدرسه و دریافت دیپلم می‌توانند برای حضور در دانشگاه موردعلاقه خود اقدامات لازم را انجام دهند. رشته تحصیلی انتخابی می‌بایست مرتبط با مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی باشد و نمره معدل این دو مدرک تحصیلی نیز باید بالای 14 باشد. زمان پذیرش دانشگاه‌های چین در مقطع کارشناسی دو بار در سال و در ماه‌های ژانویه و سپتامبر است.

یکی از شرایط تحصیل در چین داشتن مدرک معتبر و بین‌المللی زبان است؛ مگر این که دانشجو تحصیل به زبان چینی را انتخاب کند. طول دوره تحصیل کارشناسی در کشور چین ۳ الی ۴ سال است که طول مدت این زمان به رشته تحصیلی انتخابی و تلاش دانشجو بستگی دارد.

2. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین

شرایط تحصیل در چین؛ در مقطع کارشناسی‌ارشد بسته به نوع رشته انتخابی بین ۲ تا ۳ سال طول می‌کشد. رشته‌های این مقطع به زبان چینی و انگلیسی ارائه می‌شود. برای تحصیل در هر کدام از زبان‌ها داشتن مدرک معتبر بین‌المللی الزامی است. ثبت‌نام در دوره کارشناسی‌ارشد به زبان چینی با داشتن نمره ۴ تا ۶ آزمون زبان HSK ممکن می‌شود و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های چین به حداقل نمره ۶ در آزمون آیلتس و یا نمره ۹۰ در آزمون تافل نیاز دارد.

در پذیرش کارشناسی‌ارشد چین نمره مدرک قبلی ملاک است که باید بالای 14 باشد و مدارکی چون ریز نمرات و معدل دیپلم و کارشناسی برای درخواست پذیرش لازم است. تحصیل ارشد در رشته مرتبط با رشته کارشناسی ممکن است و اگر سن متقاضی کمتر از 35 سال باشد شانس بیشتری برای دریافت ویزا خواهد داشت. رزومه قوی‌تر نیز شانس پذیرش را بالا می‌برد؛ پس بهتر است دانشجو مقاله منتشر شده، طرح تحقیقاتی و یا پژوهشی که انجام داده را ضمیمه پرونده خود کند.

3. شرایط تحصیل در چین؛ تحصیل در مقطع دکترا

دوره دکترا در کشور چین شامل دو مرحله تحصیلی و پژوهشی می‌شود، در مرحله اول دانشجو تعداد واحد درسی مشخصی را پاس می‌کند و در مرحله دوم رساله دکتری خود را زیر نظر استاد راهنما می‌نویسد. طول مدت این دوره به طور معمول برای 3 تا 4 است و به زبان انگلیسی و چینی برگزار می‌شود. همانند مقاطع قبل تحصیل در هریک از زبان‌ها نیاز به ارائه مدرک معتبر بین المللی دارد.

 داشتن مدرک کارشناسی‌ارشد در رشته مربوطه و مدرک زبان انگلیسی در سطح B2 و توصیه‌نامه برای متقاضی تحصیل در مقطع دکترای چین ضروری است. در طول مدت تحصیل دانشجو می‌بایست روی پروژه تحقیقاتی خود کار کند و از دیگر شرایط تحصیل در چین که حائز اهمیت است به این نکته می‌توان اشاره کرد که دانشجو در صورتی که واجد شرایط بورس تحصیلی باشد می‌تواند مقطع دکترا را بسیار ارزان و به صرفه به پایان برساند.

تحصیل در چین پزشکی

تحصیل در چین پزشکی

تحصیل پزشکی در چین بسیار محبوب است؛ چراکه سیستم آموزش پزشکی این کشور بسیار معتبر بوده و تحت نظارت وزارت بهداشت کشور چین است. مدارک دانشگاه‌های پزشکی چین در سراسر جهان معتبر بوده و بسیاری از دانشگاه‌های این کشور مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیز است. دانشگاه‌های پزشکی چین در میان دانشگاه‌های برتر جهان با رتبه‌بندی بالا قرار دارند. از شرایط تحصیل در چین برای ورود به رشته پزشکی داشتن شرایط زیر است:

  • شرکت در آزمون ورودی دانشگاه
  • مدرک دیپلم متوسطه یا دیپلم فنی و حرفه‌ای با حداقل معدل 14
  • مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره آیلتس  6.5 یاتافل 80

تحصیل دندانپزشکی در چین

چین با داشتن دانشگاه‌های دندانپزشکی معتبر در جهان همراه با آخرین فناوری و تجهیزات دندانپزشکی فرصتی عالی برای دانشجویان بین‌المللی به وجود آورده است. طول مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی چین به‌طورکلی 6 سال است که شامل 4 سال تحصیلات تئوری و 2 سال کارآموزی می‌شود. برنامه درسی شامل موضوعاتی چون آناتومی دندان، بیولوژی دهان، پاتولوژی دندان، پریودنتیکس، ترمیم دندان و دندانپزشکی کودکان می‌شود. از مزایای تحصیل دندانپزشکی در چین به کیفیت بالای آموزش، یادگیری زبان چینی، فرصت کار پس از فارغ التحصیلی و تحصیل با شهریه مناسب می‌توان اشاره کرد.

شرایط تحصیل در چین رشته دندانپزشکی به شرح زیر است:

  • دیپلم دبیرستان معتبر یا معادل آن
  • داشتن معدل حداقل 16
  • گواهی سلامت پزشکی
  • نداشتن سوءپیشینه
  • حداقل نمره قبولی در درس‌های مهم
  • ارائه مدرک زبان معتبر

بورسیه تحصیلی در چین

در کنار آسان بودن شرایط تحصیل در چین، دانشجویان بین‌المللی نیز به‌شرط داشتن معدل مناسب و رزومه تحصیلی قوی می‌توانند بورسیه و کمک‌هزینه مالی از طرف حامیان مالی دولتی و خصوصی در چین دریافت کنند. این بورسیه‌های تحصیلی متفاوت بوده که معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • چین، یونسکو – برنامه مشارکت دیوار بزرگ (China/UNESCO — The Great Wall Fellowship Program): این بورسیه تحصیلی از طرف یونسکو، برای اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در نظر گرفته شده است. این بورسیه برای برنامه‌های انگلیسی‌زبان نیز هست و دانشمندان ارشد ۲۰۰۰ یوان چینی و دانشمندان عمومی ۱۷۰۰ یوان دریافت خواهند کرد.
  • طرح بورسیه دولت چین (Chinese Government Scholarship Scheme):  بورسیه تحصیلی مخصوص دانشجویان بین‌المللی که به متقاضیان واجدالشرایط دریافت مدرک کارشناسی ماهیانه ۲۰۰ دلار، کارشناسی‌ارشد ماهیانه ۲۵۰ دلار و دکترا نیز ماهیانه ۳۰۰ دلار کمک‌هزینه تحصیلی اهدا می‌کند.
  • طرح همیاری تحقیق فرهنگ چین (Chinese Culture Research Fellowship Scheme): برنامه‌ای که توسط وزارت آموزش‌وپرورش در چین ایجاد شده است و به کسانی که در زمینه فرهنگ یا تاریخ چینی تخصص دارند و یا در نشریات مهم علمی استانی نیز مقاله‌هایشان منتشر شده است به مبلغ 3000 یوان در ماه تعلق می‌گیرد.
شرایط تحصیل در چین؛ تحصیل رایگان در چین

شرایط تحصیل در چین؛ تحصیل رایگان در چین

یکی از شرایط تحصیل در چین اختصاص‌دادن بودجه کافی است؛ چراکه درهرصورت تحصیل در این کشور هزینه‌هایی به همراه داد؛ حتی اگر متقاضی موفق به دریافت بورسیه تحصیلی و کمک‌هزینه‌های زندگی و تحصیل شود. دریافت بورسیه تحصیلی CSC یا China Scholarship Council به‌صورت قابل‌توجهی هزینه‌های دانشگاه محل تحصیل را پوشش می‌دهد؛ اما دانشجو می‌بایست از زمان اقدام تا زمان دریافت هزینه‌های زندگی و تحصیل را خود هزینه‌ها را پرداخت کند.

هزینه تحصیل در چین

هزینه تحصیل در چین به عوامل مختلفی چون نوع دانشگاه و رشته تحصیلی انتخابی و مقطع تحصیلی بستگی دارد. از شرایط تحصیل در چین برای دانشجویان بین‌المللی اثبات تمکن مالی است هر چند که تحصیل در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر است و دانشجویان فرصت کار دانشجویی نیز دارند. هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی و مهندسی نسبت به سایر رشته‌ها بیشتر بوده و تحصیل در مقطع ارشد نیز گران‌تر از کارشناسی است. دانشگاه‌های دولتی چین در مقایسه با دانشگاه‌های خصوصی هزینه کمتری دارند.

به طور متوسط، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های چین 3300 تا 9900 دلار است و دانشجویان باید علاوه بر شهریه، هزینه‌های دیگری مانند بیمه درمانی و هزینه‌های مربوط به ویزا و اقامت را نیز پرداخت کنند.

شرایط تحصیل در چین؛ هزینه‌های زندگی در چین

یکی از راه‌های اقامت در چین برای دانشجویان بین‌المللی پیداکردن کار و زندگی در این کشور است. هزینه زندگی در این کشور به شهر محل زندگی، نوع محل سکونت بستگی دارد. هزینه اجاره‌خانه با یک اتاق‌خواب در مرکز شهر ۳,۱۷۵.۲۵ یوآن چین است و برای همین خانه در خارج از مرکز شهر، هزینه ۱,۸۹۱.۴ یوآن چین می‌شود. همان‌طور که اشاره شد عوامل مختلفی در هزینه زندگی دخیل است؛ اما به طور معمول این هزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی بین 500 تا 1000 دلار آمریکا در ماه است.

جمع‌بندی

از مهم‌ترین شرایط تحصیل در چین برای دانشجویان بین‌المللی داشتن مدرک زبان معتبر و تمکن مالی است. تحصیل در این کشور به دو زبان انگلیسی و چینی امکان‌پذیر است و برای هر دو نیاز به ارائه مدرک معتبر مربوط به همان زبان است. افرادی که تمایل دارند بعد از فارغ‌التحصیلی در همین کشور مشغول به کار شوند بهتر است زبان چینی را یاد بگیرند. مهاجرت تحصیلی به چین مزایای بسیاری به همراه دارد؛ چراکه دانشگاه‌های این کشور در رتبه‌بندی بالای جهانی قرار داشته و دارای سطح علمی استاندارد و مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران نیز هستند.

رشته‌های پزشکی، مهندسی و مدیریت از پرطرف‌دارترین رشته‌های این دانشگاه در میان دانشجویان بین‌المللی است. هزینه تحصیل در چین نسبت به سایر نظام‌های آموزشی اروپا و آمریکا مناسب‌تر بوده و مقرون‌به‌صرفه است. این کشور در حال حاضر یکی از قطب‌های اقتصاد دنیا است به همین دلیل نرخ بیکاری پایین بوده و هزینه‌های زندگی مناسب است. با تحصیل در چین درهای ارتباط جهانی بر روی شما گشوده می‌شود و پیشرفت در مسیر شغلی هموارتر خواهد شد. مؤسسه مهاجرتی فرهنگ ملل راهی مطمئن برای یافتن دانشگاه برتر و رشته مناسب شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

Leave a comment